Espen M33 Skrevet Juni 10, 2007 Share Skrevet Juni 10, 2007 Fikk i løpet av gårsdagen et problem som gjorde at motoren kun ville gå på tomgang. Å kjøre hjemturen på 660km på tomgang så jeg svart på, så bilen ble overlatt i Robert Nilsskog`s hender. Takker så mye for hjelpen. Noen som har en ide om hva som er galt? Problemet oppsto helt brått etter to runder på full tyn. Motor hadde normal driftstemp, oljetemp var rett i overkant av 100 grader. Når bilen ble kald, så virket den normalt igjen, men etter 1,5 runde så var det samme nøden igjen. Da ga jeg opp og lette opp snille hjelpere. Hadde samme problem for to år siden. Da tok jeg ut trimchippen som sto i og satte i original chip. Siden har motoren fungert prikkfritt. Når problemet oppstår så går den som sagt kun på tomgang. Forsøk på å gi gass fører til at motoren kveles. Motoren er forøvrig en dønn original S14 B23. Håper å få bilen i orden så jeg kan kombinere henting med litt mer banekjøring om 2 uker, så alle råd og tips tas imot med stor takk. Største problemet her er forøvrig at bilen er i Mo i Rana, og jeg er hjemme... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Juni 10, 2007 Share Skrevet Juni 10, 2007 Hmm.. Hva med luftmengdemåler? Hvis den ikke fungerer vil jo forholdet bli helt feil, altså kvelning.. ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Juni 10, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2007 Hmm.. Hva med luftmengdemåler? Hvis den ikke fungerer vil jo forholdet bli helt feil, altså kvelning.. ? Har tenkt på den ja. Og nå har norges store S-motor guru Helge Vik også antydet at det er den som har fått det. Så da får jeg bare kjøpe en ny pronte!! Er det den som er synderen så blir jeg veldig happy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngve Skrevet Juni 10, 2007 Share Skrevet Juni 10, 2007 Er det den som er synderen, er jo det en finfin anledning til å oppgradere til ett alpa-n kit?? Men det kan ikke bare vere spjeld bryteren som kødder seg da? Hadde tilsvarende problem på en annen bil en gang, det var plutselig borte vekk etter å gått over å pusset/renset alle kontakter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Juni 10, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2007 Er det den som er synderen, er jo det en finfin anledning til å oppgradere til ett alpa-n kit?? Men det kan ikke bare vere spjeld bryteren som kødder seg da? Hadde tilsvarende problem på en annen bil en gang, det var plutselig borte vekk etter å gått over å pusset/renset alle kontakter. Hehe, både Alpha N og datasprut har vært heftig diskutert i løpet av kvelden i går.. Sånne hendelser får man jo ofte til å tenke litt i de baner. Men får se hva vi greier å finne ut nå. Har en mistanke om at det er en bagatellfeil. Men så er det å finne bagatellen da.... Har fått noen tips, men det er irriterende at jeg må ha andre til å lete for meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå