Gå til innhold

Batteri under sete på e34

JoCCe
 Share

Anbefalte innlegg

Som topic, har batteri forran på min bil, men så kom jeg til å tenke på at jeg kansje skal sette ett batteri under sete bak å, å koble anlegg via dette. Så det lå en goddel + ledninger som var bunta sammen der som var kobla til batterie forran. Kan jeg med trygghet koble ett til bateri på denne + eller? Går jo strøm inn på batteri forran, men burde jeg hatt en deler slik at begge lades likt eller?

MVH Joachim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteri under setet?? Si som posten, skeptisk ja :D .

Er det ikke ganske trangt under setet, og lite lufting for bat da???

Og risikoen er stor for kortslutning under der, hvis en feit ræv setter seg ned da :D ( måtte bare )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteri under setet?? Si som posten, skeptisk ja :D .

Er det ikke ganske trangt under setet, og lite lufting for bat da???

Og risikoen er stor for kortslutning under der, hvis en feit ræv setter seg ned da :D ( måtte bare )

Batteri under baksetet er originalt på de fleste E34. Kun 518i/520i/525i av visse årganger/utstyrsnivå som har batteriet foran. Resten har det under setet for vektfordeling og plass. Det skal være lufting på batterier til å ha under setet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja der er 12v der :P men det jeg lurer på er, kan dynamo eller noe sånt ta skade av å lade 2 batterier? skulle jeg hatt noen form for deler etter dynamo eller er det bare å parralell koble 2 baterier? Hva er disse røde ledningene bak i bilen til?

DSC00613.jpg

DSC00612.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir mere belasting for dynamo, men går fint å koble sammen 2 batterier, men det du bør gjøre er å bytte ut batteriet som står i bilen din nå visst det er gammelt. dette pga av at gamle batterier belaster dynamoen mere.

d optimale hadde vært om du hadde kjøpt to like nye batterier.

å bruk nå ikke syrebatteri under setet.kjøp vedlikeholdsfritt gelebatteri.

Blå Maxxima batteri fungerer bra til anlegg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan ikke koble opp batteri på de kablene du har tatt bildet va der. men den store svarte på andre siden av setet...

Har du batteriet under setet på din? Ligger ingen sort kabel under pasasjer sete mitt. Er ikke noe problem å dra kabel fra motorrommet, men hadde vært kjekt med ekstra forbruks batteri ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...