Gå til innhold

Frakt av bil?

Aguilera
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet en meget pen bil som jeg vurderer å kjøpe. Har hatt en prat med eier og det høres ut som et bra kjøp. Eneste problemet er at denne bilen står i Finnmark!! :shock:

Hvilke muligheter har jeg til å få fraktet den ned her til Stavanger uten å faktisk reise opp og hente den ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo alltids få et fraktfirma til å hente den, men både det og å kjøre den hjem selv vil jo koste noen tusen, så legg det inn i prisen når du vurderer bilen.

I det første tilfellet får du jo ikke sett på den selv først heller, så da bør du være rimelige sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en dyr bil (er det ikke E46 du titter på?), så bør du jo dra og se på den uansett, så da kan du like godt være klar med penger og ta den med deg hjem i samme slengen. Men husk at flybillett til Finnmark koster en formue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen :

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1528577

Hadde en lang prat med eier på tlf. Bilen er importert fra Tyskland ifjord. Hadde et par små riper nederst på frontfanger, men thats it.

Mulig å frakte med båt? Evnt frakte den til Oslo med transportfirma, lettere å hente den der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en dyr bil (er det ikke E46 du titter på?), så bør du jo dra og se på den uansett, så da kan du like godt være klar med penger og ta den med deg hjem i samme slengen. Men husk at flybillett til Finnmark koster en formue.

Kommer an på hvor du skal i finnmark, er det i Alta eller i nærheten av Alta så får du fort en billett med norwegian for rundt 500 spenn.. Ellers er det billigbilletter til Lakselv (midtfinnmark) juni-juli-august.. Ellers er det et firma fra drammen som heter noe med auto (auto-transport?) som tar med biler fra hele landet til en OK pris. Husker ikke i farta hva de heter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurtigruta er ett alternativ.. Jeg fikk sendt min fra Bergen til Bodø, kostet da (for 2 år siden) ca 6500,- Men nå er det 80-90 mil fra Bodø til Finmark, så det vil nok koste en del tusen mer enn det jeg betalte.!! Ville heller funnet en bil i nærheten av hvor du bor, slik at du får sett på den FØR du kjøper den. Da kan du også bruke ca 10000,- mere på selve bilen, istedet for legge pengene i frakt av bilen.... :wink:

EDIT: HER er prislisten for frakt av bil med hurtigruten. Kirkenes - Bergen koster 9681,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...