Gå til innhold

Irriterende knirking/skramling i dører foran E39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte meg nettopp en 97' 520i Touring, hvor det skramler og knirker i fremdørene, merker det mest når jeg kjører på ujevn vei, men også litt på fin vei. Noen som vet hva det kan komme av, evt om det er vanskelig å åpne dørene å kikke? :?

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hvis det slutter å knirke en del når du slipper vinduet litt ned vil det være lurt å prøve og vaske alle lister i døråpning med silikonfjærner.dørlistene skal IKKE smøres med silikonstift/spray.

Skrevet

Hmm... har hatt silikonstift på gummilistene rundt døren så de ikke skal tørke ut. Men jeg tror skramlelyden kommer innenifra døren. Har ikke hatt silikon på listene som går inntil vinduet..

Skrevet

stemmer.. har hørt det også att di listen ska ikke smøres me silicon. Jeg hadde knirking i mine døre, når eg kjørte på ujevn vei..

Det jeg gjorde var å ta litt elektroteip og teipe litt rundt den svarte pinnen som er i b stolpen til låset. der den kroken ska være over.. ta knirka det ikke lenger. Den bruke bli slitt

ble litt surrat forklart.. men håpe du skjønne.. fant ikke bilde

Skrevet

Stemmer det. Listene rundt dørene skal ikke smøres med silikon. Derfor er det ekstra viktig å tørke disse etter vask når det er kaldt, så dørene ikke fryser.

Men jeg smørte dem jeg også, og fikk en irriterende gnikkelyd, om jeg kan kalle det det.

Vask dem med silikonfjerner, så skal du se det blir mye bedre :D

Skrevet

Samme problemet hos meg, ganske irriterende. Hvor får jeg kjøpt silikonfjerner? Biltema?

Skrevet

Er ikke sikker på om Biltema har silikonfjerner.

Jeg kjøpte det i en bilrevisita-forretning i Bil-Extra kjeden.

I butikker hvor de kan blande lakk selv, mener jeg de skal ha det.

Skrevet
Er ikke sikker på om Biltema har silikonfjerner.

Jeg kjøpte det i en bilrevisita-forretning i Bil-Extra kjeden.

I butikker hvor de kan blande lakk selv, mener jeg de skal ha det.

Gjelder det bare billakk butikker eller f.eks vanlige malings butikker?

Skrevet

Har hatt samme problemet - silikonstift tørker ut listene og de begynner å knirke. Silikonfjerner hjelper om det ikke har vært brukt silikon for lenge...

Smurte listene med fett beregnet til skinnmøbler og det fjernet ulydene...

Skrevet

Hmm.. .mange bra svar her. Har smurt silikonstift på absolutt alle gummilister rundt om bilen, så jeg får kjøpe en god posjon silikonfjerner tror jeg. Er nok ikke det som lager ulyden hos meg, men jeg trenger absolutt ikke en til.. :roll:

Skrevet

Listene til BMW skal ikke smøres med silikon. Dette grunnet disse inneholder teflon. Det beste er matolje :wink:

Ikke så teit som det kan høres ut til å begynne med, tenk bare over hva man bruker til å lage mat i 8) Det er sunt for kjøkkenredskapet å bli satt inn med litt matolje etter bruk også.

Dette er også en vanlig feil å gjøre ved innsetting av O-ringer. Det er ofte teflonringer som benyttes på litt dyrere utstyr eller ved veldig aggressivt miljø. Om O-ringer skal monteres stasjonært er det ikke behov for smøring. Mens vanlige O-ringer blir satt inn med hvit vaselin/silikon f.eks rundt akslinger, skal Teflonringer ikke det, men bruk gjerne en fin olje, beregnet for luftverktøy e.lign.

Skrevet

Jeg hadde en svært plagsom knirking i begge framdørene min. Prøvde mye forskjellig som mange anbefalte uten at det hjalp. Løsningen ble å rense alle lister og pakninger rundt dørene med silikonfjerner og deretter smøre de inn med ett produkt jeg fikk anbefalt på Mekonomen, PBR Rubber Grease. Etter dette har det vært tyst!

Jarle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...