Wildbill Skrevet August 10, 2007 Forfatter Skrevet August 10, 2007 Jeg sendte en mail til Autozentrum Gardermoen for en tid tilbake, og de sa bare at om det ikke hjalp å vaske de, så måtte de byttes. Noen som vet prisen på en slik jobb? Si ifra om du får det på garanti da. Er det slik at du har byttet de nå? Og nå er det ingen knirk? Uansett, jeg smurte matolje på alle listene slik som det ble tipset om tidligere i tråden, og det ble hvertfall ingen forbedring hos meg.
xsivke Skrevet August 10, 2007 Skrevet August 10, 2007 Hei, Har ikke fått byttet de, men det blir gjort i starten av neste uke... Skal si fra hva det vil koste, og ja skal si fra om det blir garanti-sak (men jeg har mine tvil)
Wildbill Skrevet August 13, 2007 Forfatter Skrevet August 13, 2007 Egentlig passe teit at en bil som koster over 500,000 ny skal ha slike problemer.. har aldri opplevd noe liknende på de andre bilene jeg har hatt.
540is Skrevet August 13, 2007 Skrevet August 13, 2007 Har selv samme probl på E39 2002. Ringte Stenshagen hvor de foreslo å bruke bremsepasta på listene. Jeg spurte også Autozentrum og han skrek NEIIIIII, du må ALDRI bruke bremsepasta, iallefall IKKE silikon! Det eneste han kunne fortelle skulle hjelpe, var silikonfjerner. PBR rubber grease er jo bremsepasta.., bare den ikke inneholder bremsevæske så.. http://www.allraceoil.com/pbrrubbergrease.html
Jaro Skrevet August 13, 2007 Skrevet August 13, 2007 Til de som lurer: PBR rubber grease is a high performance castor oil based grease designed to preserve and lubricate plastics, rubber and components such as o-rings, valves, diaphragms, cups and seals. Castor oil er en vegetabilsk olje fra Castor bønnene. Brukes til mekaniske industri som smøring, til legemiddelindustrien som lakserende olje, til sminke og mye annet. PBR rubber grease må ikke forveksles med PBR Brake Anti-Squeal, selv om mange bruker rubber grease'n til bremsene også. Jarle
pbk Skrevet August 14, 2007 Skrevet August 14, 2007 Jeg gikk over listene som vinduene foran og bak går inne i med BMW silikonfjerner, og det løsnet mye skitt inni der. Så tørket jeg over med ren klut og gikk over med en klut med gummipflegespray. Ingen forskjell å snakke om, fremdeles like mye knirking. Har lite lyst til å bytte alle listene. Det er nødt til å koste noen lapper.
pbk Skrevet August 14, 2007 Skrevet August 14, 2007 Jeg gikk over listene som vinduene foran og bak går inne i med BMW silikonfjerner, og det løsnet mye skitt inni der. Så tørket jeg over med ren klut og gikk over med en klut med gummipflegespray. Ingen forskjell å snakke om, fremdeles like mye knirking. Har lite lyst til å bytte alle listene. Det er nødt til å koste noen lapper.
Jaro Skrevet August 15, 2007 Skrevet August 15, 2007 Mulig du må revurdere hvor du skal rense/smøre. Se bildet her hvor mange smører med rubber grease med stor suksess; http://www.bimmerfest.com/forums/attach ... 1117974588 Dette funker om du har det slik at knirkingen blir borte om du åpner vinduet ca. 1 mm. Ellers kan du lese om dette på mange BMW forum; eks. http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... 957&page=2 eller søke på "rattling BMW" - "rattles BMW". Slik knirk er jo til å bli gal av... Jarle
BingMW Skrevet August 15, 2007 Skrevet August 15, 2007 Hmmm, der lærte jeg noe nytt. Takker!Kjapt søk på nettet ga følgende interessante info: PBR Rubber grease er "castor oil based", dvs. vegetabilsk. Castor seed (risinplante på norsk, er giftig som f....). OG SÅ: Castrol har tatt sitt navn fra denne planten. Litt off topic: Risinplante er det vel ingenting som heter. Risin er et giftig stoff, som du sier, og utvinnes fra planten Ricinus communis, men castor oil (lakserolje på norsk) er lite giftig. Det brukes mye i matvareindustrien. On topic igjen: Noen som vet om listene på E34 også var teflonbehandlet? Tror jeg har smurt silikon på listene på førersiden, og de knirker som f.. i hvert fall.
pbk Skrevet August 16, 2007 Skrevet August 16, 2007 Mulig du må revurdere hvor du skal rense/smøre. Se bildet her hvor mange smører med rubber grease med stor suksess; http://www.bimmerfest.com/forums/attach ... 1117974588Dette funker om du har det slik at knirkingen blir borte om du åpner vinduet ca. 1 mm. Takk for tipset. Skal prøve der med gummipflegespray, finner ikke rubber grease foreløpig.
dvil Skrevet August 16, 2007 Skrevet August 16, 2007 OKI, takk for rettelsen BingMW. Hadde ikke greie på saken, fant alt på nettet. Påminnelse om at alt må leses med en smule skepsis.
xsivke Skrevet August 16, 2007 Skrevet August 16, 2007 Yo! Da var mine lister byttet på førerdøren. Listene koster mellom 500-600,- via autozentrum og utskiftinger tar 30 min (de fakurerer seff da en time) Resultat: sterkt forbedret, men når det ble stille fra fører-døren merker jeg nå at det kommer knirking fra v. bakdør... hehe, phew! Jeg byttet altså listen som er på bilen (ikke den på døren) ...listen på bilen hadde morknet helt opp, noe som er et STERKT MINUS på en bil som har gått 138.000 Har gjort mye med bilen mtp Risting i E39, og for de som vil lese 'for now conclusion', kan dette leses under denne tråden: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=56202&highlight=
Mikke1981 Skrevet August 19, 2007 Skrevet August 19, 2007 Dette må jg oxo prøve,ser at samme feilene går igjen.
Hulderkongen Skrevet Juli 2, 2014 Skrevet Juli 2, 2014 Hei, Min bmw e90 320d 2005modell, knirket i tak og i dører... Det jeg gjorde; jeg gikk på apoteket og kjøpte HVIT VASELIN. smørte dette godt inn i dørlistene. Deretter lot jeg det tørke i noen minutter, før jeg tørket det av igjen. Hvit vaselin trekker inn i gummien, smører og legget et lag uttpå. Grunnen til jeg tørket etter på, var fordi vist ikke blir det et helvettes gris.. hehe. BTW IKKE BRUK VANLIG VASELIN!!!! håper dette løser problemet for mange! mvh johan
bjalle Skrevet Juli 2, 2014 Skrevet Juli 2, 2014 Som sagt over her Hvit vaselin er det beste å bruke på lister,samme middel ble tidligere solgt på tube hos bmw og kalt gummipflege.Bytt også den sorte plasten ved dørlåsen så blir det ikke bevegelse i døra på ujevn vei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå