Cato84 Skrevet Juni 11, 2007 Skrevet Juni 11, 2007 Noen som kan komme med noen anbefalinger på hva som kan gjøres på en 523i for og få hentet ut mer krefter? Hørte rykter om en E36 325 fra Trondheim som benket 406 på bakhjulan med Turbo,1bar og datasprut?! Noen som vet mer om denne? Er vel samme motor som står i min er det ikke? Takker for svar!
Ellingsen B. Skrevet Juni 11, 2007 Skrevet Juni 11, 2007 e36 325i har annen motor. Ang trimming så spørs det jo veldig på hva du ønsker. Ønsker du 400hk må du gå for et turbokitt. Ønsker litt litt småendringer kan du montere eksos, bytte innsug fra 530i, montere chip, bytte kammer etc. Du kan også sjekke www.esstuning.com . De leverer kompressorkitt til din 523i. Får vel rundt 270hk
2mMy Skrevet Juni 11, 2007 Skrevet Juni 11, 2007 den har vel M50b25 og du har M52b25, osm dessverre er litt dårligere med overtrykk! kan jo chippe da, og få litt fler hester, evt så selger schmiedmann ombyggingssett til 3 liter. det koster litt da men du får en del mer effekt!
Haug530D Skrevet Juni 11, 2007 Skrevet Juni 11, 2007 bytte til M50 innsug å større gasspjeld, skal gi deg nærmere 200 gamp og ett bra drag i bilen, koster ca 5-6000,-
Cato84 Skrevet Juni 11, 2007 Forfatter Skrevet Juni 11, 2007 Oki! Tenkte faktisk på en 300hk eller noe.. Hvor mye er det man kan lade på en original 523?? Tenkte på et turbokit fra A-dekk med litt ekstra trykk... Har lyst å ta overgangen fra to til en bil, så har litt lyst på noe jeg kan leke meg med på bane pluss at det er driftsikkert nok til å kjøres hver dag! Hvordan er det med vanosen? Må den fjernes ved montering av turbo, eller går det uten? Hørt litt av hvert der... Planen var å overhale motoren og så montere turbokit... Bytte ut originale pakninger med noe bedre... Kanskje dreie ned stemplene så det kan lades litt mer??? Bare å komme med gode råd!
2mMy Skrevet Juni 11, 2007 Skrevet Juni 11, 2007 er vel toppen som er M52 motorens store svakhet når det kommer til turbo! for å få litt effekt blir det anbefalt og bytte til M50 topp!
Cato84 Skrevet Juni 11, 2007 Forfatter Skrevet Juni 11, 2007 Oki! m50b25 topp da eller? Er det plug and play eller er det mye som må tilpasses?
Cato84 Skrevet Juni 12, 2007 Forfatter Skrevet Juni 12, 2007 Hvor mye må man ut med for en slik topp da ca? Noen som vet hvor mye man bør dreie ned stemplene, eller er meningene der ute at det ikke lønner seg å gjøre det? Er det noen som vet om noen som har montert turbo på en m52b25 motor og vet ca hvor mye man kan lade før ting begynner å gå til he****e???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå