Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei folkens.

på søndag så kulle eg heim fra ein telt tur.

og møtte ei verpe syk 2år skule politi jenta i kontroll og ho tok HEILT av.

og meinnte det var ulovleg med hull i panser.

har 4 stk hull over turbo. er det noen regler som sier at det ikkje er lov.

ogsaa har eg eit par ting som eg veit eg maa bytta som ikkje er lov.

noen som trur biltilsynet kjem til aa se i motor romet paa sjekke kontroll.

dei staa ikkje noka om at det er noka med motoren da.

saa det ente med da at dei tok skilta mine og eg maatte ta henger heim.

grunnet for breie dekk og forskjellig dim og ikkje godkjent senkesett, potta ut sida av bakfanger. meiner det er lov eg eller.

sota front lys, og klister merke i front ruta, og at frontfanger var uloveleg. men den er jo reeger front.

saa da klyppa ho F..... politi vepsen skilta mine.

men eg har ein 325 e30 turbo.

takk for svar.

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Oj, dette var uflaks!

Bli avskiltet for slike filleting, når du kjører turbo....

Du må bare håpe de på biltilsynet ikke har så mye mellom ørene når det gjelder motor!

Skrevet

viss du skal på kontroll og de ser nedi motorommet ditt og du ha ikke-godkjent turbo så tror jeg du har et forklaringsproblem..

de kunne jo heller sendt deg på visning istedet for å klippe skilt spør du meg men..

Skrevet

Auau eg føler med deg, det med for breie dekk/forskjellig dim. forran og bak, fangeren og senkesettet er ikkje grunnlag for klipping av skilt, eg har senkesett og breie dekk med forskjellig dim forran og bak på min e36 325i og det har eg fått godkjent på biltilsynet så vist du ikkje har det godkjent så skal du egentlig berre få beskjed om at du må fjerne det eller godkjenne det ikkje klipping av skilt.

Fangeren din trur ikkje eg det finnes noen regler for, eg snakket med biltilsynet om det på en tidligere e30 eg hadde og det var noen regler for hva støtfangere eg kunne ha på bilen og da sa han at eg trengte ikkje noen godkjenning for slikt, det var godt nok vist det var skikkelig fastskrudd og ikkje hang i dinglet og var løst.

potten ut på siden og hullene i panseret ditt er eg desverre ikkje sikker på men tviler på det er ulovlig så eneste grunnen de kunne klippe skiltene dine var vel egentlig at det står en turbo motor i som ikkje er godkjent, eller er den godkjent??

Politiet har ikkje alltid full peil på alle regler for styling/tuning osv. de går ofte ut ifra hva som er orginalt osv... dette må du bare klage på og få skiltene dine igjen :D

Skrevet
hei folkens.

grunnet for breie dekk og forskjellig dim og ikkje godkjent senkesett, potta ut sida av bakfanger. meiner det er lov eg eller.

sota front lys, og klister merke i front ruta, og at frontfanger var uloveleg. men den er jo reeger front.

takk for svar.

Hva er det du skriver??

Skrevet
hei folkens.

takk for svar.

?? Skriv norsk, så er det lettere å forstå for oss lekfolk over ... år :?

Skrevet
hei folkens.

takk for svar.

Hva er det du skriver??

Det er ikke godt å si..

Men du burde nok hive av turboen før du skal på visning.

Skrevet

Kjipt.. men kjører man en ulovlig ombygd bil, så bør man la være å provosere frem problemer i teknisk kontroll med åpenbare ting som frontrutestreamer osv.

Skrevet

Huff, virke som hun var veeeeeeeeeldig pirkete på veldig feil ting ja. Du bør nok absolutt ut med den turboen før visning, selv om det er mye arbeid.

Skrevet

Merkelig at skiltene skulle bli klippet da. En kompis av meg ble stoppet og det ble pirket på lykter som ikke var e-merket (usa-lykter) og en spoiler bake som var farlig. Skulle tydeligvis være til fare hvis noen fløy ut av hans eller andres bil. Han ble fulgt til bensinstasjon like ved for å låne verktøy for å skru av spoileren og fikk beskjed om å vise bilen innen en viss tid med godkjente lykter. Tror det var noe pirk på styling og senk også. Null bot altså.

Dette var riktignok en riskoker og IKKE en BMW, det er jo mulig det har noe med saken å gjøre da :roll:

Skrevet
Kjipt.. men kjører man en ulovlig ombygd bil, så bør man la være å provosere frem problemer i teknisk kontroll med åpenbare ting som frontrutestreamer osv.

Er veldig enig dette, kjører selv en e30 turbo, har vært litt redd for dette med kontroller og lignende selv, har prøvd å holde min så orginal utseendemessig som det går. Men tror du fort kunne spart deg for klippingen med å kanskje lagt eksosen orginal veien, fjerna streamer og hatt orginal lykter + et orginalt panser :P

Skrevet

Hull i panser er vel lovlig? Streamer er jo bare og dra av. Felg og dekk sier du bare at du har bestilt godkjenningstime hos biltilsynet. Virker som om du traff på ei skikkelig hore av ei politi dame. Blir irritert av slikt. Menmen, vi lever i norge ;)

Skrevet

Klipping av skilter grunnet hva du har opplyst er tåpelig. Jeg trodde politiet kun kunne klippe skiltene når bilen er trafikk farlig eller når avgifter ikke er betalt.....

too bad....

Skrevet

Skikkelig kjedelig dette, akademiverdensmestere er det verste som finnes! Nytter ikke engang å forklare med sunn fornuft.

Blir nok noen kvelder med varm verktøykasse nå gitt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...