2mMy Skrevet Juni 11, 2007 Skrevet Juni 11, 2007 håper ikke jeg møter på samme dame.. eller lignende personer! det jeg kan tenke meg ang panseret er jo at det ikke skal være noen skarpe kanter.. og det blir det kanskje med hull der?
John H Skrevet Juni 11, 2007 Skrevet Juni 11, 2007 Panseret ser vel noe alla dette ut..muligt det er det samma også? Felgene er Brock B1 ...17" i 8,5 og 10 er det vel...har bare sett bilen kjørande eg så..
Simen Malerbakken Skrevet Juni 11, 2007 Skrevet Juni 11, 2007 Du var nok uheldig her, men det er korrekt dersom du har åpne huller uten netting så vil du ikke ha lov til å kjøre med dette. Kombinasjonen av flere såkalte 2'er feil vil kunne gi avskiltning av bilen dette fordi bilen totalt sett havner i en kategori som gjør den farlig for medtrafikanter og deg selv. Ulik dekk dimensjon og kanskje vesentlig økt effekt i forhold til det bilen er typegodkjent med kan også føre til avskiltning på stedet, dette er en måte å gi beskjed om at din bil er regnet som trafikkfarlig. Ved forevisning på trafikkstasjonen skal bilen være i typegodkjent stand, det vil si at dersom bilen ikke er særskilt godkjent etter bestemmelser i vegtrafikkloven så skal den være original, det vil si at dersom fargen ikke er originale kan de kreve bilen omlakkert. Når det er sagt har jeg aldri opplevd noen som har hengt seg opp i dette, men bilen skal altså være i den stand den er godkejnt av BMW og eller frittstående typegodkjenningsorgan som DNV, TÛV, DEKRA etc etc
Dr_S Skrevet Juni 11, 2007 Skrevet Juni 11, 2007 Ja politiet er noen idioter idag!!Fikk 2k i bot fordi jeg hadde skiltet i vinduet! Du visste det ikke var lov? Hvorfor er alltid politiet idioter når folk vet de gjør ulovlige ting?
Yngvejos Skrevet Juni 12, 2007 Skrevet Juni 12, 2007 Ja politiet er noen idioter idag!!Fikk 2k i bot fordi jeg hadde skiltet i vinduet! Du visste det ikke var lov? Hvorfor er alltid politiet idioter når folk vet de gjør ulovlige ting? Kanskje frontfangeren hadde falt av og det var en nødløsning for å komme seg hjem til garasjen? De er idioter når de henger seg opp i småpirk istedefor å ta de som faktisk er kriminelle.
Dr_S Skrevet Juni 12, 2007 Skrevet Juni 12, 2007 Da hadde han nok fått mangellapp, hadde han blitt stoppa uten frontfanger?
Kimeng Skrevet Juni 12, 2007 Skrevet Juni 12, 2007 Noen av de nye BMW`ene blir levert med feks 235 forann og 255bak da... dette gjelder velmest M bmw`er men uansett. kan de si noe på det da?
^B^M^W^ Skrevet Juni 12, 2007 Skrevet Juni 12, 2007 Såfremst ikke noe av dekk eller felg stikker ut av hjulbuene når du kjører rett frem og at full svingradius er ivaretatt samt at rulleomkretsen er innenfor +/- 5% av original dimensjon skal man vel for det meste bare få beskjed om å få det skrevet inn i vognkortet noe som ikke er noe problem når det finnes utgaver av bilen med de dimensjonene. Igjen, dette kommer helt an på trynefaktoren til den som stopper deg.
2mMy Skrevet Juni 12, 2007 Skrevet Juni 12, 2007 Så lenge bilmodellen din ikke kom med forskjellige dimensjoner foran og bak så kan man vel egentlig ikke ha det!
Hakon Skrevet Juni 12, 2007 Skrevet Juni 12, 2007 Man må være rimelig naiv om man tror man kan kjøre rundt i en slik bil uten å bli stoppet i kontroll. Det er noe man bør ta høyde for når man fører ett slikt fartøy.
knut_olestad Skrevet Juni 12, 2007 Skrevet Juni 12, 2007 Er alltid en stor fordel å sjekke opp hva som er lov og ikke, ikke gi onkel purk grunn til å syte eller bøtelegge. Er heldigvis lite aktiv purk her i området, men av og til tar de helt av.. Å kjører du BMW da så er du garantert å bli stoppa. Rart det der i grunn. Må forresten bare nevne at jeg leste forrige helgs politilogg i Romsdal Budstikke, bil krasja, bil kjørte for fort, BMW kjørte av veien.. Flira litt da ja, de måtte virkelig fremheve at det var BMW..
Dr_S Skrevet Juni 12, 2007 Skrevet Juni 12, 2007 Noen av de nye BMW`ene blir levert med feks 235 forann og 255bak da... dette gjelder velmest M bmw`er men uansett. kan de si noe på det da? Da skal dette stå i vognkort, hvis bilen ble levert slik
mrmpower Skrevet Juni 12, 2007 Skrevet Juni 12, 2007 det er noe dritt hehe, en kompis av meg ble stoppet med en e30 for en stund siden, fikk besjed om å ta av spoileren pga at den kunne skade folk, vist de datt på den så fikk han 500 i bot fordi han ikke hadde med varseltrekant, 750kr pr slitte dekk. det med dekka sjønner jeg, MEn det jeg ikke sjønner helt er at han kjørte med prøveskilt å han sa at han akuratt hadde hentet bilen og var på veg hjem, men lell ente det opp med 2700i bot er det ikke sån at meste av bilene med prøveskilt kan vare i dritt stand da?
Dr_S Skrevet Juni 12, 2007 Skrevet Juni 12, 2007 Selv om bilen har prøveskilter, skal den være i forskriftsmessig stand. Og alle biler skal bl.a ha varseltrekant, dette er da førerkort pensum! Sjekket de refleksvest også?
mrmpower Skrevet Juni 12, 2007 Skrevet Juni 12, 2007 nei det jorde dem ikke, så vit jeg vet så har ingen blitt sjekket for vester her irundt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå