albjorkl Skrevet Juni 13, 2007 Skrevet Juni 13, 2007 Jeg har planer om å bygge bilen min om en smule skal fjerne baksetene å montere bur, nye stoler, ratt, og 4 punkts belter, å turbo. det jeg lurer på er om det noe vits for meg å kjøpe disse: http://www.raceland.no/productview/19394732/ jeg prøve satt en sånn nå i helgen, å den var sinnsykt nydelige å sitte i. jeg har planer om å bruke bilen på vei, og bane. hvordan er di å sitte i, i noen timer på by og landeveis kjøring? får man saiko vondt i rassen? eller går det helt fint? eller skal jeg bare gå får vanlige justerbare seter? håper på at noen kan svare meg på det, så jeg kan begynne på prosjektet snarest! Mvh Aleksander Bjørklund.
hagenisse Skrevet Juni 13, 2007 Skrevet Juni 13, 2007 Det kommer jo helt ann på deg det. Selv om jeg sitter godt i dem, betyr det ikke at du gjør det. Ta med det noe lesestoff, sett deg ned og prøvesitt stolen en halvtimes tid.
albjorkl Skrevet Juni 13, 2007 Forfatter Skrevet Juni 13, 2007 Det kommer jo helt ann på deg det. Selv om jeg sitter godt i dem, betyr det ikke at du gjør det. Ta med det noe lesestoff, sett deg ned og prøvesitt stolen en halvtimes tid. hadde ikke mulighet til det. jeg var på treff på ACR i mo i rana å prøvde å sitte i den. satt max i 3-4 minutter. men det var 3-4 gode minutter hehe.
Odd-M Skrevet Juni 13, 2007 Skrevet Juni 13, 2007 En kompis av meg hadde lignende stoler (OMP?) i en Vectra bruksbil som han ofte kjørte langt med. Etter 2-3 timer langkjøring synes jeg ikke setene var noe spesielt ille å sitte i, men samme komfort som et vanlig sete kan du bare glemme...
StianA Skrevet Juni 13, 2007 Skrevet Juni 13, 2007 trur jeg heller hadde gått for disse: http://www.raceland.no/productview/110295/ så deiligere ut og sitte i når du skal kjøre langt osv. kosta noen hundre mere bare:P
Odd-M Skrevet Juni 13, 2007 Skrevet Juni 13, 2007 Hvis bilen er tenkt primært til banekjøring så hadde jeg uten tvil valgt bøttestoler. Blir det for jævlig til vanlig bruk så kan man alltids mekke tilbake de originale stolene.
oddis Skrevet Juni 13, 2007 Skrevet Juni 13, 2007 Jeg synes det funker veldig bra å kjøre med bøttestol til vanlig, har ingen problemer på langturer heller (3-4timer i strekk). Prøvesitting er alfa omega. Merk deg også at du ikke får et sete som er for bredt til å få inn i E30. Tror jeg målte bredden til maks 63-64cm i bredden pr sete, da går det borti døra. Skal du ha bur atpåtil må du tenke enda smalere. Mange bøtteseter har svære "ører" over skuldrene. Selv bruker jeg et Recaro Pole Position sete og er meget fornøyd med det.
albjorkl Skrevet Juni 13, 2007 Forfatter Skrevet Juni 13, 2007 Jeg synes det funker veldig bra å kjøre med bøttestol til vanlig, har ingen problemer på langturer heller (3-4timer i strekk). Prøvesitting er alfa omega. Merk deg også at du ikke får et sete som er for bredt til å få inn i E30. Tror jeg målte bredden til maks 63-64cm i bredden pr sete, da går det borti døra. Skal du ha bur atpåtil må du tenke enda smalere. Mange bøtteseter har svære "ører" over skuldrene. Selv bruker jeg et Recaro Pole Position sete og er meget fornøyd med det. Jepp, fikk tips om å prøve sitte den først, å det var et bra tips. tror jeg skal gå for den dær Corbau Forsa stolen. jeg ska bare ha halvt bur. altså bare bak forsetene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå