Gustav C. Skrevet Juni 13, 2007 Skrevet Juni 13, 2007 Jeg skal fjerne rust på 520i'n til mor mi. 2000 mod som har gått i Oslo.. Det kom fram 3 små røde rustflekker på bagasjeromsluka i vår, som jeg tenkte jeg skulle ta nå. Lakkeringsverkstedet sa at jeg liksågodt kunne gjøre det selv. Han kunne ikke fordra sølvfargen, ble aldri 100% sa de. Så da spør jeg dere, siden jeg glemte å spørre han.. Det er bare å pusse ned med fint pappir.. Og flekke over igjen. Eller? Må jeg flekke på grunning? For det blir jo møkk stress.
Evopower Skrevet Juni 13, 2007 Skrevet Juni 13, 2007 er det med sprayboks du tenker på? da får du det aldri like fint igjen. Det blir bare matt farge... Ville hellakkert heler bakluka jeg, men det er ikke sikkert du vil legge så mye penger i det. Du kan jo bare flekke over også hvis du ikke er så nøye på det. Men rusta vil alltid dukke opp igjen på en bakluke på E39. Så hvor mye koster en ny bakluke på veng da? noen som vet?
Spinner Skrevet Juni 13, 2007 Skrevet Juni 13, 2007 Så hvor mye koster en ny bakluke på veng da? noen som vet? Den vil desverre ruste etterhvert den også da problemet ikke er fjernet (produksjon/designfeil)...samme som ved kittstripen langs dørfalsene, du har nok tegn til bobling i lakken der også skal du se hvis du titter nøye. Det er denne dritten som har ødelagt BMW opplevelsen for meg...etter 13 år med div. bimmere ser jeg faktisk etter alternativ da kvaliteten er dalende i mine øyne. Skal du sikre deg mot rust på en E39 må du kun ha den inne i stua eller sandblåse hele karrosseriet og bygge opp fugemasse, grunning og lakk på nytt...anbefaler deg å kun flekke skadene selv inntil videre, det er flere gode DIY på nettet: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=2 ... light=rust http://www.autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=3
marararius Skrevet Juni 13, 2007 Skrevet Juni 13, 2007 Sandblåse? Og så vaske ned med sprit, og grunne? Og så lakke over med samme fargen, og pusse ned med fiint sandpapir, og ha noe klarlakk over, og pusse ned igjen, og polere? Har aldri prøvd selv, men kan jo funke?
Gustav C. Skrevet Juni 13, 2007 Forfatter Skrevet Juni 13, 2007 På min gammle sedan skulle Sulland ha 12000.. Så det er uaktuelt! men her var det steinsprut eller hakk i lakken i fjor som jeg ikke gadd å bry meg med siden det ikke var min bil.. Trokke det er sink slipp eller hva enn det heter som er problemet. Enda.. Hadde tenkt å flekke med børst ja.
Gustav C. Skrevet Juni 13, 2007 Forfatter Skrevet Juni 13, 2007 Sandblåse? Og så vaske ned med sprit, og grunne? Og så lakke over med samme fargen, og pusse ned med fiint sandpapir, og ha noe klarlakk over, og pusse ned igjen, og polere? Har aldri prøvd selv, men kan jo funke? Haha! Ja, jeg løper ut å gjør det med en gang jeg
Glenno Skrevet Juni 13, 2007 Skrevet Juni 13, 2007 Sånn hurtig løsning er vel kansje å få en lakk butikk til å blande den fargen du har på bilen. skrap/puss, sette inn med rust stop og påfør lakk. Rubb/repaint og poler. Denne linken har en liten DIY også http://www.torshovbil.no/
Gustav C. Skrevet Juni 13, 2007 Forfatter Skrevet Juni 13, 2007 Nå fikk jeg vite det! For enkel flekk fjerning siden flekkene er på siden av luka, der vi aldri ser omtrent.. Bruk Gorilla-runk som det blir kaldt som dræp rusten! (husker ikke det rare navnet) Og så pusser du ned alt som er missfarget. Og så flekke over med sølvfarge og deretter klarlakk. Han skulle også ha meg til å pusse på den nye lakken så det ble pent sa han.. Så får vel gjøre det da.
marararius Skrevet Juni 13, 2007 Skrevet Juni 13, 2007 ole_guffen Skrevet: Ons Jun 13, 2007 16:43 Tittel: -------------------------------------------------------------------------------- marararius skrev: Sandblåse? Og så vaske ned med sprit, og grunne? Og så lakke over med samme fargen, og pusse ned med fiint sandpapir, og ha noe klarlakk over, og pusse ned igjen, og polere? Har aldri prøvd selv, men kan jo funke? Haha! Ja, jeg løper ut å gjør det med en gang jeg Du tror ikke det vil funke?
Gustav C. Skrevet Juni 13, 2007 Forfatter Skrevet Juni 13, 2007 Takk for alle svar! Love <3 Joda, men så mye jobb for bilen til mor mi som skal selges! Trokke det du. Hadde det vært min egen, hadde jeg latt en lakkerer gjøre det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå