Gjest Skrevet Juni 13, 2007 Skrevet Juni 13, 2007 Skal på bilferie i sommer, hadde tenkt oss nedover til NICE, men oppdaget at det går ferge over til korsika.. det er vel bedre? noen som har erfaring, tips osv til hvor det er bra å feriere i frankrike? madamen vil helst ha sandstrender:p
Fredrik Skrevet Juni 13, 2007 Skrevet Juni 13, 2007 Jeg har ikke selv vært på Korsika, men det mangler ikke på advarsler mot å kjøre egen bil på på øyen. Veiene er elendige og den offentlig kommunikasjonen er hva de fleste reiseguider omtaler som en katastrofe... resultatet er overfylte veier som ikke er stort bedre enn de man finner i de mest avsidsliggende delene av vestlandet. Når dette er nevnt skal øyen ha en fantastisk flott natur og by på vennlige mennesker.
Chriso Skrevet Juni 13, 2007 Skrevet Juni 13, 2007 Corsica er en nydelig øy! Men det er endel år siden jeg var der, så tørr ikke å si noe om hvordan det er å ha bil der. Men det er nok slik som Fredrik sier. Btw, jeg elsker å "leke" meg på de mest avsidesliggende veiene her på vestlandet! Har ingenting negativt å si om slike veier EDIT: Jeg var i byen Bonifacio. Vakkert! Tok å fant frem noen bilder her. Infrastrukturen er nok ikke prioritert i denne byen, men det går fint. Når det er sagt, så er mitt sterkeste minne fra turen en sort Lamborghini Countach, med gullfelger. Jeg hadde også en identisk modelbil i hånden da jeg så den
Cappel Skrevet Juni 14, 2007 Skrevet Juni 14, 2007 Korsika er kjempefint, og det er overhodet ikke noe problem å kjøre bil der. Noen av de små kystveiene er smale, svingete og dårlig, men utrolig flotte, altså omtrent som i Norge. Hovedveiene er kjempebra, og trafikken er ikke tettere enn andre steder. Tror det er ganske dyrt å ha med bil på fergen. Vi fløy til Nice, tok fergen og leide bil på Korsika. Bodde i Calvi som var utrolig bra, men kjørte en del rundt på øya også. PS: Mener å huske at fergen var tidlig full, så ikke vent for lenge med å booke billetter på den. http://www.corsicaferries.com/
Bare_egil Skrevet Juni 14, 2007 Skrevet Juni 14, 2007 hvordan er hotellopplegget på øya? er hotell med en gang du går av fergen hvertfall.. I Calvi er det vel også en del hoteller ikke minst campingplasser for telt og evt leie av campingvogn, er veldig lenge siden jeg var der. Vi tok tog fra der fergen stoppet og til calvi, går langs kysten. En veldig fin tur. Som de sier over at båten var ganske full ¨så mins jeg å huske at toget også var dette. Er hvertfall utrolig fint i calvi...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå