Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. jeg skal montere 2 stk 6x9 høytalere i hattehylla mi. litt usikker på hvordan jeg fjerne alt. så kan noen være så snill å forklare meg litt ? :roll: Og hva tror dere om lukket sub i bagasjerommet. taper jeg mye bass følelse i forhold til vist jeg har portet ? er sedan

takk

Skrevet

Vipp av høyttalergrillene i hattehylla. Nedi der finer du to skruer. Skru ut disse og dra ned de originale høyttalerkassene.

Håper du ikke har planer om å kappe i hattehylla siden det finnes adaptere som brukes til 6x9 i E36. Disse har samme festeanordning som de originale boksene. Festes fra undersiden.

Ang. kasse så hadde jeg personlig valgt lukket. Det er på grunn av at jeg liker best lyden i de kassene. Så skal lukka kasser være mindre i volum enn porta. Ca. 10 liter i forskjell på en 12". Jeg ville gjort følgene i en E36:

Lagd en kasse som passer med skråen på bakveggen. Kappa/slått ut metallet til skiposen. Laget en ramme rundt fronten av kassen. Skrudd kassen fast i metallveggen slik at elementet spiller inn i hullet. Bkru en form for pakning mellom rammen på kassen og metallveggen for å få det tett.

Men husk at for å få mest og best bass av en lukket kasse, må det mer effekt fra forsterker enn hvis du går for en portet kasse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...