Gå til innhold

Valse hjulbuer. Tips tak :-) E34

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har fått lånt en hjulbuevalser, men har aldrig prøvd å valse hjulbuer før.

Først må vel jeg jekke bilen op slik at hjulet opretholder sin position som stod den på veien.

Varme skjermen skikkeligt op med varmlufts blåser for å undgå sprekke i lakken.

Men hva da?

Valser man bare selve den indadgående kanten op og ut mot skjermen, eller skal denne kanten helst bli i sin position/vinkel for å opretholde stivheten i skjermen.

Vil egentligt helst beholde skjermens originale utseende, altså med de kanter og folder som er på nu, ikke valse selve den nederste kanten ut så skjermen liksom fortsetter i en ren bue helt til den slutter ned mot dekket.

Skjønner egentligt hvorfor jeg må valse i det hele taget.

Har tat hjulene fra en M50 -91 E34 som ikke har valset skjerme, er senket 60/40 og ikke det mindste tegn til subbing på den.

Montert dem på min M20 -90 E34 som er senket 40/40 men den subber litt bak, og skraper litt foran når jeg svinger.

Kan self. vere at mit senkesett er ved å ta kvelden og derfor ligger litt lavere.

Skrevet
Først må vel jeg jekke bilen op slik at hjulet opretholder sin position som stod den på veien.

Er ikke så nøye det. Bare jekk opp bilen, riv av hjulet, og monter valsen.

Varme skjermen skikkeligt op med varmlufts blåser for å undgå sprekke i lakken.

Ja, det er viktig. Men vær forsiktig så du ikke varmer for mye!

Valser man bare selve den indadgående kanten op og ut mot skjermen, eller skal denne kanten helst bli i sin position/vinkel for å opretholde stivheten i skjermen.

Det er vel ikke så lett å valse uten å valse den kanten. Det går fint med tanke på stivheten i skjermen.

Vil egentligt helst beholde skjermens originale utseende, altså med de kanter og folder som er på nu, ikke valse selve den nederste kanten ut så skjermen liksom fortsetter i en ren bue helt til den slutter ned mot dekket.

Hvis det kun subber littegranne, så holder det sikkert å bare valse inn den leppa. Buen vil beholde sitt orginale utseende.

Skrevet

Da var det ikke helt gernt tenkt da, nu er problemet bare at valseren er borte.

Håper han finner den hjemme, eller kommer i tanke om hvem han lånte den ut til sidst.

Ellers, er der noen i Lillestrøm/Oslo området som gjør dette? Pris?

• 1 year later...
  • 2 months later...
Skrevet

Er det vanskelig å valse like mye på begge sidene? slik at den ikke får en veldig breddet skjerm og en som du ser er smalere

Skrevet

hvis du nøyer deg med å bare knekke inn den kanten på innsiden, vil det jo ikke bli noen forskjell. forøvrig ser jeg ikke hvorfor folk gidder å ta sjangsen siden det bare koster 2k å få valset hjulbuer. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...