Frode_E30 Skrevet Juni 15, 2007 Share Skrevet Juni 15, 2007 A/F måleren er koblet til lambdasonden. lambdasonden "lukter" på eksosen og forteller deg om motoren trenger mer eller mindre bensin. Dette koster fra ca 2500 og oppover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2fast4u Skrevet Juni 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2007 A/F måleren er koblet til lambdasonden. lambdasonden "lukter" på eksosen og forteller deg om motoren trenger mer eller mindre bensin. Dette koster fra ca 2500 og oppover. så poenget er at A/F måleren er ok men bredbandslambda er helt nøyaktig? har du justert inn innsprut før? siden du sier at den bruksanvisningen er enkel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Juni 15, 2007 Share Skrevet Juni 15, 2007 Du MÅ bare skaffe dette før du begynner og kjøre og justere den inn! Hvis du leser i andre tråder om hvilken lambdaverdi som anbefales så ser du fort at det er viktig med måleinstrumenter som viser det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet Juni 15, 2007 Share Skrevet Juni 15, 2007 Tror ikke du skjønner helt, en A/F måler og en lambdasonde fungerer sammen. Du kan ikke ha bare den ene. Lambdasonden leser av verdiene på eksosen og A/F måleren viser dette på displayet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2fast4u Skrevet Juni 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2007 Tror ikke du skjønner helt, en A/F måler og en lambdasonde fungerer sammen. Du kan ikke ha bare den ene. Lambdasonden leser av verdiene på eksosen og A/F måleren viser dette på displayet. det er jo lambdasonde orginalt på bilen! det er vel bare å koble opp A/F måleren på den orginale.er det ikke det da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet Juni 15, 2007 Share Skrevet Juni 15, 2007 Nei det er ikke bredbåndslambda. Bare vanlig dritt lambda.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Juni 15, 2007 Share Skrevet Juni 15, 2007 Tror ikke du skjønner helt, en A/F måler og en lambdasonde fungerer sammen. Du kan ikke ha bare den ene. Lambdasonden leser av verdiene på eksosen og A/F måleren viser dette på displayet. det er jo lambdasonde orginalt på bilen! det er vel bare å koble opp A/F måleren på den orginale.er det ikke det da? du kan i prinsippet det, men orginalt sitter det en smalbåndslambda som er god nok orginalt for motorstyringen, men alt for treg om man skal ha nøyaktige målinger å justere etter. bredbåndslambdaen som nevnt er vel i bunn og grunn en videre utviklet lambda med større arb område, nøaktghet og hurtighet. det aller beste hadde vert å ha en som logget lambda verdiene under kjøring. har selv den rimeligtse PLX bredbåndslambdaen og er veldig fornøyd me den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2fast4u Skrevet Juni 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2007 Nei det er ikke bredbåndslambda. Bare vanlig dritt lambda.. hmmm....får ringe a-dekk å høre hva jeg skal gjøre da.. blir ikke klok av dette jeg..enda jeg jobber på bilverksted. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Juni 15, 2007 Share Skrevet Juni 15, 2007 Nei det er ikke bredbåndslambda. Bare vanlig dritt lambda.. hmmm....får ringe a-dekk å høre hva jeg skal gjøre da.. blir ikke klok av dette jeg..enda jeg jobber på bilverksted. hehe denne kan jo være verdt og lese http://grombil.com/phpBB/viewtopic.php?t=127 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Juni 15, 2007 Share Skrevet Juni 15, 2007 Nei det er ikke bredbåndslambda. Bare vanlig dritt lambda.. hmmm....får ringe a-dekk å høre hva jeg skal gjøre da.. blir ikke klok av dette jeg..enda jeg jobber på bilverksted. hehe denne kan jo være verdt og lese http://grombil.com/phpBB/viewtopic.php?t=127 Der har du den jeg teksten jeg tenkte på! Det du må gjøre er og skaffe bredbandslabmda og display. A-dekk kan nok skaffe det. siden han har dette i sin egen bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2fast4u Skrevet Juni 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2007 Nei det er ikke bredbåndslambda. Bare vanlig dritt lambda.. hmmm....får ringe a-dekk å høre hva jeg skal gjøre da.. blir ikke klok av dette jeg..enda jeg jobber på bilverksted. hehe denne kan jo være verdt og lese http://grombil.com/phpBB/viewtopic.php?t=127 Der har du den jeg teksten jeg tenkte på! Det du må gjøre er og skaffe bredbandslabmda og display. A-dekk kan nok skaffe det. siden han har dette i sin egen bil! fant akkurat dette nå! hmm....må vel bare gi meg da å skaffe meg en.hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet Juni 15, 2007 Share Skrevet Juni 15, 2007 Mange firma leier ut slike. du får med en hurtig kobling for å skru den fast i eksospotta bak. om du ikke skal kuke så mye med trykket kan du bare leie en i 2 dager og så justere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2fast4u Skrevet Juni 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2007 Mange firma leier ut slike. du får med en hurtig kobling for å skru den fast i eksospotta bak. om du ikke skal kuke så mye med trykket kan du bare leie en i 2 dager og så justere. det går vel ikke an å bruke avgassmåler? blir bare uten å kjøre det da men. har avgassmåler på jobb vettu! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Juni 15, 2007 Share Skrevet Juni 15, 2007 Du må kjøre med bilen for og få det ordentlig også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2fast4u Skrevet Juni 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2007 Du må kjøre med bilen for og få det ordentlig også oki! vet du av noen firmaer som leier ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå