Gå til innhold

Turbokit fra A-dekk i min m50 320 BILDER


2fast4u
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

BMW-Racing: Ja, eg har også kjøpt turbokittet fra a-dekk. Holder for tiden på å skaffe meg ein m52b20 maskin som eg skal bygge :) Har planer om å dekomprimere motoren, så da må eg også ha en å kjøre med. Velger derfor også m52 med alu blokk ;) Begynner sikkert i august, skal shoppe litt gromdeler og småting på gatebil i juli tenkte eg. Allti mye gode tilbud i bodene der ;) Eg for min del satser på chip og nye dyser, maskinering av stempel og veiv. Håper det blir bra! Kommer til å skrive i forumet når eg starter :)

?

Spent på hvilke resultater du kommer til å få med M52 motoren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang LMM så ville jeg plassert den på trykksiden etter BOV'n, med mindre du skal ha resirkulerede da, noe jeg tviler på.

om man har den før turbo, eller etter turbo, men før BOV'n så kommer den til å sote forferdelig på tomgang.

grunnen til dette håper jeg dere skjønner selv, hvis ikke så ville jeg utsatt hele konverteringa

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde LMM på trykksiden og det fungerte greit i en måned, så ble den ødelagt. Det er en grunn til at alle biler som har turbo originalt har LMM på sugesiden.

Når den står på trykksiden vil spjeldet hele tiden ligge å "flapre" og du vil ikke få rette verdier.

At bilen kommer til å sote plugger er bare tull. dette skjer bare om du har billig dumpventil som ikke lukker helt eller har en liten lekkasje en eller annen plass på trykksiden.

Bare prøv, om du setter LMM på RETT side så vil ikke A/F verdien synke på tomgang slik mOMOe påstår, derimot vil du få rette verdier under kjøring.

Det eneste som skjer når du flytter LMM til sugesiden er at når dumpen slipper ut luften så vil hjernen tro at den luften går inn i motor og ikke ut i periferien. Den vil altså mate på med bensin som tilsvarer luften som slippes ut av dump. Dette er ikke negativt, men derimot bra da alle vet (burde vite) at bensin er kjøling/smøring.

Men jeg skal selfølgelig ikke nekte på at det er mulig å kjøre med LMM på trykksiden, jeg klarte det jo selv en hel måned.

Bra bygg, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste eg kjenner som har bygget turbo kjører trykket igjenom luftmengde måler, å det går HELT FINT! Men okey, gjør det så vanskelig som dere vil. Eg snakker om turbobygg så har rullet mange mange km..

Men det helt ideelle, som også er på originale turbobiler, er å ha slange/rør fra turbo, så ha lmm der (vekke fra turbo,varme og ødeleggelse), også ha filter ytterst. Det funker fett ;) Men ikkje allti lika enkelt å passe inn i turbobygg.

BMW-Racing: Ja, eg har også kjøpt turbokittet fra a-dekk. Holder for tiden på å skaffe meg ein m52b20 maskin som eg skal bygge :) Har planer om å dekomprimere motoren, så da må eg også ha en å kjøre med. Velger derfor også m52 med alu blokk ;) Begynner sikkert i august, skal shoppe litt gromdeler og småting på gatebil i juli tenkte eg. Allti mye gode tilbud i bodene der ;) Eg for min del satser på chip og nye dyser, maskinering av stempel og veiv. Håper det blir bra! Kommer til å skrive i forumet når eg starter :)

Du brukte eksosklemmen fra a-dekk?

Såg veldig bra ut det dere, nydelig bil. Litt lite klaring her og der under bilen?

Ja det er litt lite klaring på trykkrøra ut fra turbo! er vel sikker 3-4cm så det skal holde en stund.hehe...

jeg brukte peugeot eksosklemme ut fra turbo. tok så lang til før a-dekk klarte å skaffe. så jeg lagde en flens på eksosrøra.dette funker bra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde LMM på trykksiden og det fungerte greit i en måned, så ble den ødelagt. Det er en grunn til at alle biler som har turbo originalt har LMM på sugesiden.

Når den står på trykksiden vil spjeldet hele tiden ligge å "flapre" og du vil ikke få rette verdier.

At bilen kommer til å sote plugger er bare tull. dette skjer bare om du har billig dumpventil som ikke lukker helt eller har en liten lekkasje en eller annen plass på trykksiden.

Bare prøv, om du setter LMM på RETT side så vil ikke A/F verdien synke på tomgang slik mOMOe påstår, derimot vil du få rette verdier under kjøring.

Det eneste som skjer når du flytter LMM til sugesiden er at når dumpen slipper ut luften så vil hjernen tro at den luften går inn i motor og ikke ut i periferien. Den vil altså mate på med bensin som tilsvarer luften som slippes ut av dump. Dette er ikke negativt, men derimot bra da alle vet (burde vite) at bensin er kjøling/smøring.

Men jeg skal selfølgelig ikke nekte på at det er mulig å kjøre med LMM på trykksiden, jeg klarte det jo selv en hel måned.

Bra bygg, lykke til!

bra forklart! flyttet lmm til sugesiden idag.hehe...så da blir det bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når den står på trykksiden vil spjeldet hele tiden ligge å "flapre" og du vil ikke få rette verdier.

Har du spjell i den er det en luftmengdemåler, ikke massemåler.

Kan du vise meg hvor jeg har skrevet at det er en massemåler? Selvfølgelig er det mengdemåler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde LMM på trykksiden og det fungerte greit i en måned, så ble den ødelagt. Det er en grunn til at alle biler som har turbo originalt har LMM på sugesiden.

Når den står på trykksiden vil spjeldet hele tiden ligge å "flapre" og du vil ikke få rette verdier.

At bilen kommer til å sote plugger er bare tull. dette skjer bare om du har billig dumpventil som ikke lukker helt eller har en liten lekkasje en eller annen plass på trykksiden.

Bare prøv, om du setter LMM på RETT side så vil ikke A/F verdien synke på tomgang slik mOMOe påstår, derimot vil du få rette verdier under kjøring.

Det eneste som skjer når du flytter LMM til sugesiden er at når dumpen slipper ut luften så vil hjernen tro at den luften går inn i motor og ikke ut i periferien. Den vil altså mate på med bensin som tilsvarer luften som slippes ut av dump. Dette er ikke negativt, men derimot bra da alle vet (burde vite) at bensin er kjøling/smøring.

Men jeg skal selfølgelig ikke nekte på at det er mulig å kjøre med LMM på trykksiden, jeg klarte det jo selv en hel måned.

Bra bygg, lykke til!

bra forklart! flyttet lmm til sugesiden idag.hehe...så da blir det bra :D

Bra du skjønte det. nå blir du værtfall ikke plaget med det problemet.

Har du tenkt å få benket bilen? Mye hk satser du på? Hvilken komp har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frode bekrefter jo akkurat det jeg sa jo.

på tomgang vil bilen overdosere bensin pga den tapte lufta

dvs for mye bensin =

1: kjøling

2: ikke smøring (man får riktignok tilsetninger som gjør det, men vanlig pumpebensin er tørr)

3: SOTING

jeg kan garantere at bilen din kommer til å sote på tomgang.

har selv testet dette flere ganger.

helt riktig at man får mer korrekte A/F verdier med LMM på sugesiden under kjøring, men da må man også ha en resikulerende BOV for at den ikke skal sote på tomgang.

prøv å la bilen stå å gå på tomgang i 10 min, deretter fortell oss hva som skjedde :lol:

"end of story"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke turboen få problemer med å få fra seg oljen.. Oljeretur har jo ikke noe fall til bunnpanne. Slangen går jo litt opp, vil vel ta livet av oljetettninger i turbo vel??

Dette blir lite sannsyligt eit problem. Da bmw-racing sikkert har tatt oljetrykk til turbo med y-ledd fra org oljetrykksmåler. Dette kommer jo med trykk fra motoren, å vil nok ikkje ha noe problem med å sirkulere videre. Helt topp løsning spør du meg, kort og grei slange ;)

Dette blir jo helt påtryne! når du ikke aner hvordan det fungerer bør du ikke gi råd om det.

Det er greit at en får olje under trykk inn på turbo, MEN det renner bare utigjen. Der er ikke noe noe trykk på oljen ut fra turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frode bekrefter jo akkurat det jeg sa jo.

på tomgang vil bilen overdosere bensin pga den tapte lufta

dvs for mye bensin =

1: kjøling

2: ikke smøring (man får riktignok tilsetninger som gjør det, men vanlig pumpebensin er tørr)

3: SOTING

jeg kan garantere at bilen din kommer til å sote på tomgang.

har selv testet dette flere ganger.

helt riktig at man får mer korrekte A/F verdier med LMM på sugesiden under kjøring, men da må man også ha en resikulerende BOV for at den ikke skal sote på tomgang.

prøv å la bilen stå å gå på tomgang i 10 min, deretter fortell oss hva som skjedde :lol:

"end of story"

Det du sier er delvis sant, men du må ikke ha resirkulerende BOV. Grunnen til at den vil sote er jo om den drar inn falskluft! Dette vil den KUN gjøre om du kjører billig BOV.

Jeg kjøpte helt ny RFL BOV og satte på. For å teste den teorien med soting av plugger, så kjørte jeg på med en halv boks startgass inni, utenpå, og rundt BOV, og vet du hva? Ingenting kom inn i motor - altså ingen falskluft!!

Dessuten har jeg dyrt bredbåndslambda utstyr i bruk og A/F verdien på min motor var 14,7 før flytting av LMM og etter flytting og testing var den fortsatt 14,7 på bakking....

Vil du da påstå at min bil soter plugger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e30turbo: Du får ikkje ein fullstendig trykkfall ned til 0,00 psi/bar ut fra turbo. Du har jo bra trykk fra motor. Turbo stjeler ikkje alt trykk, å gir nok til fin flow uten noe særlig fallhøyde ned til bunnpannen (i dette tilfellet)..

Ingen problem med den slangen/plasseringen han har, han har dessuten 2cm fall... om du så, i følge deg, skulle ha behov for fallhøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...