Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en amatørmetode som jeg har brukt med hell tidligere:

Mål med peilepinnen ned gjennom plugghullet på den sylinderen det refereses til (sylinder 1?). Drei rundt veiva med en skralle til stempelet står som omtrentlig i toppstilling. Så leter du etter merket på det nederste reimhjulet forran på veivakselen. Da skal du finne et merke på blokken som bør stå omtrentlig over hverandre. Du kan bruke det som utgangspkt for å finne det eksakte punktet.

Skrevet

det stemmer at syl 1 er i ØD på det bildet der. for sikkerhets skyld kan du sjekke ned i plugghullet som xxx sa her..

Skrevet

Skal begge to stå likt ve TDC på sylinder 1 i hht boka? Uten å vite noe som helst om din motor, så kan det jo være et merke for noe annet.

Skrevet
Tusen takk for svar.

Men det øverste reimhjulet var omtrent 180grader fe

il i forhold til merkinga. Det nederste stemte. Hva kan være feil da ?

Dra motoren en runde til på veiva så stemmer det nok på merkene.

Veiva må gå to ganger rundt for at kammen skal gå en runde.

Er det en M20B25 motor dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...