Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet mer om hvilken type såkalt nigeriasvindel dette er?

Det er liten tvil om at det ikke finnes noen bil - kun snakk om å lure penger fra lettlurte sjeler...

Sammenlign annonseteksten med denne:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10392601&sid=xz15abcgtqFZ475861

Er det noen som klarer å finne flere?

Legg merke til adressene som blir oppgitt for selgerne også - "Pascal" som selger Audien bor i Nasjonalbiblioteket i Mo i Rana.

Jeg tror ikke jeg bestiller prøveskilt med det første...

Skrevet

Lukter muffens her ja. Alle selgerne i annonsene nevnt her har forskjellige bosteder og skrevet på engelsk, men de har epostadresser på samme side (inbox.com) :?

Skrevet
Hva er en nigeriasvindel? :?

Fiffig måte å lure folk for penger. Kalt dette fordi svindlene oppstod fra Nigeria, hvor enkelte jobber fulltid med å lure folk over internett eller via posten. :(

Prøv et enkelt google-søk på emnet - eller søk på "Nigeria" her i forumet.

Jeg tipper at dealen med disse finn-annonsene er at du får oppgitt at bilen står i Tyskland, eller noe sånt, og at selger vil sørge for transport helt fram til ytterdøren din, helt gratis, hvis du bare vil forhåndsbetale 20% av kjøpesummen til et transportfirma i England, for å dekke "diverse utgifter." :?

Skrevet

Hehe, jeg luktet dette lenge får jeg så annonsen for å si det slik! Det er så latterlig.. sendte en epost å sa jeg kunne forskuddsbetale 100 000 visst han leverte bilen på en plattform i nordsjøen!:P Får se hva han svarer da.. hoho

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...