Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg tenker på å hoppe inn i mitt første, litt større, bilprosjekt.

Er relativt ny innen bilmekking(har erfaring fra andre ting), så beklager om spørsmålene mine er av en litt uviten karakter.

Men før jeg gjør det trenger jeg litt info, har prøvd å lete litt gjennom forumet her men fant ikke noe eksakt svar.

Hvis jeg kjøper en 1990 316iA, kan jeg da relativt greit bytte motor og kasse til en bmw rekke 6'er(f.eks en 2.5l) med manuell? Med andre ord, er motor og gear festet på samme måte i alle e30?

Er det noen problemer ved et slikt motorskifte jeg kanskje burde vite om?

Hvordan er det med å få det hele godkjent?

Takk for alle svar.

Skrevet

Motoren passer vel teoretisk rett opp, da med motorfestene fra 2,5. I 1990 316 blir det vel da bytte fra m40b16 til m20b25.

Ledningsnett, speedometer, girkasse, bakaksling og bremser må iallefall byttes.

For å få godkjent som 325 må du ha skiver bak og ventilerte skiver foran. Men du kan jo alltids søke om å få godkjent som 320. (tromler bak) og sette i 2,5, da de ser helt like ut.

Men hvorfor ikke bare kjøpe en 325.. MYE lettere det. Særlig hvis du egentlig ikke vet hva du skal gjøre :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...