Gå til innhold

Verksted til SKREKK og advarsel! UPDATE!

B.E.E.
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg vil i føste omgang velge å ikke oppgi navnet på verkstedet/ forhandleren, siden denne saken enda ikke er avsluttet. Hensikten med innlegget er å få tips og råd til hvordan å gå videre frem i saken. Jeg er sint, oppgitt og fortvilet, og trenger alle de gode råd jeg kan få!

For ett år siden, fikk jeg en lakkskade på høyre side på bilen, som følge av bremseveske (ja, noen syntes tydligvis det var utrolig fasinerende å se hvordan lakken reagerte på dette...). Bilen ble taksert gjennom forsikringsselskapet, og tatt inn på det kjente verkstedet i stavangerområdet. Dette verkstedet benytter seg av en underleverandør av lakkeringstjenester. Bilen ble tatt til lakk, og hele høyre side ble lakkert. Etter noen dagers kjøring, kom skaden frem i lakken igjen, og bilen ble tatt inn for annen gang.

Hele siden av bilen ble pusset ned til stålet og lakkert, og jeg fikk bilen tilbake. Vel hjemme, oppdager jeg at det er renninger nedover bakskjermen, og at deler av denne er pusset matt! I tillegg et listen over vinduet ødelagt, og koffertlokket fullt av striper.

Jeg tar bilen tilbake til verksdedet og viser det jeg har oppdaget. Bilen blir tatt inn for tredje gang, og etter en uke får jeg bilen tilbake. Alt ser tilsynelatende bra ut, het til jeg kjører bilen inn i en opplyst garasje. På øversiden av bakskjermen er det et helt matt/hvitt parti som skiller seg ut. Dette partiet mangler lakk!! I tillegg er lakkovergangene skarpe, og dårlig pusset.

Jeg kontakter verkstedet igjen, og utrykker min irritasjon over jobben som er gjort. Jeg forteller at jeg ikke finner meg i en slik elendig jobb, og forventer at det blir fikset, og at det denne gangen blir gjort en ekstra nøye og grundig jobb. Dette har de full forståelse for, og bilen blir tatt inn en fjerde gang.

Etter en uke ringer verkstedet og forteller at de har vært litt uheldige og pusset seg ned i taket, slik at de måtte ha klarlakk på dette. Jeg spør hvordan dette vil bli, og får til svar at dette skulle de fikse til det bedre! Vel og bra tenker jeg....MEN..

Jeg får beskjed om å hente bilen direkte hos avdelingen som lakkerer, og en uke senere dukker jeg opp. Bilen var ikke helt klar, da de ventet på en person som skulle komme å montere de siste delene. Personen monterer delene, og jeg går over bilen. Listen over vinduet er bøyd og ødelagt, og de nyinnkjøpte M3 sidelistene på dørene spriker i alle retninger etter at de har knekt alle festene og limt dem fast med noe seigt stoff. Da jeg komenterer dette, får jeg til svar at "DET BESTE ER NOK BARE Å GI ...) Deretter går vedkommende!!

Jeg har ikke noe annet valg enn å ta bilen hjem. Hjemme går jeg over bilen og oppdager følgende:

Bilen har blitt klar-lakkert på taket og nedover andre siden!! Hvem i alle dager har bedt dem om å lakkere andre siden? Jobben er gjort så dårlig at under lakken er det ikke rengjort skikkelig. lakken er ruglete og ujevn enkelte steder. Nederst på venstre skjerm har de pusset over litt tecktyl som lå opp på skjermen, slik at den røde grunningen kom tilsyne. Det hele har de bare forseglet med klarlakk.

I tillegg til dette, er de nylakkerte flatene oppskrapet flere steder. Etter bruk av vannslipemaskin?

Inne i høyre dørkarm, er lakken matt og langt fra glatt. Dette gjelder også mine nylakkerte speil og deler av framskjerm og panser. Selv etter et par lag med polering, blir ikke disse flatene glattere. Disse flatene var nypolerte og glatte før verkstedet kastet seg over bilen.

I tillegg er det skjolder over store deler av bilen, enkelte lakkoverganger er skarpe, taklukepakningen mangler og fler lister er ødelagte.

Å, ja, og så glemte jeg at klarlakken har flasset i overgangen mellom tak

og side, rett over listen som ligger over vinduene.

Vel, nok om det, neste dag tar jeg kontakt med verkstedet. Når det gjelder venstre side som ble lakkert, måtte resultatet nødvendigvis bli slik, da det kun ble lagt klarlakk over den originale lakken. Dett ville nødvendigvis ikke bli helt bra.

Jeg har da vel i svarte ikke bedt dem å røre andre siden, eller taket for den saks skyld! De skulle kun utbedre en feil på høyre side av bilen, samme side forsikringsselskapet bestemte skulle lakkeres.

Verkstedet hadde forståelse for at jeg var misfornyød med jobben, og sa at jeg måtte levere bilen inn igjen.

Jeg har mistet all tiltro til dette stedet. Jeg har overhodet ikke lyst å levere bilen inn igjen. Jeg er møkka lei, for å si det mildt! Hva bør jeg gjøre. Jeg mener de ikke har rett på flere utbedringsforsøk. Jeg har også snakket med forsikringsselskapet, siden dette opprinnelig var en forsikringssak. De mener jeg bør gi verkstedet en sjanse til, og at det ikke er stort mere jeg kan gjøre. Hva mener dere?

(Godt å få ut litt frustrasjon...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Får håpe det ikke er Nevlands Bil og Karroseri :shock:

Ikkje det at eg har dårlige erfaringar derfra utenom at bilen min ble stjålet derfra, men det var jo ikkje deiras feil.

Men dette hørtes jo heilt vanvittigt dårlig ut! eit verksted kan ikkje halda på sånn! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

det er alltid vanskelig å klage på en klage føler jeg. Det høres jo ut som du har alle parter på din side da... og ettersom det er forsikringsselskapet som betaler for disse "forsøkene" ville jeg fulgt dems ønske en gang til... hvis de ikke klarer å hellakkere bilen din etter alle disse dårlige halvjobbene ville jeg bare sagt til forsikringsselskapet att du gjorde som de sa.... nå velger du selv ett lakkeringssted og sender dem regningen ....

dette er en kjip sak... lykke til uansett hva du ender opp med å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyfaen.. :/

Du har en skade på ett lite område med bremsevæske, og nå er hele bilen skadet nesten?

Hva kan man gjøre? Er dette ett proft verksted, gjør dem alltid slike jobber? Jeg trur du burde gå til sjefen på dette stedet, og ta en alvorsprat med han.. Det kan jo ikke akkurat være lønnsomt for dem å drive på slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, levèr inn og be om hel lakkering, om di mener det er uaktuellt kan du vise dem hvor aktuell en finger i sort-øyet er. alvorlig.

hadde jeg opplevd det hadde jeg klikka mentalt og henta ut lakkerern ut og pressa øye kula hans opp mot den elendige jobben han har gjort og spurt om han var stein.

Så hadde jeg henta ansvarlig for verkstedet og revet hårstår for hårstrå av mitt eget hode i det jeg leverer ut saftige fraser som selv satan selv ville fordømt i det jeg peker på bilen.

Jeg tenner en røyk, snur meg og griper fatt i den yngste på verkstedet, drar han etter nese borene mot bilen kaster han ned og peker og spørr om hva han synes, han vil selvfølgelig grynte og si at det ser bra ut, da vil jeg dra frem lemmet mitt, urinere over han og bilen og si, det ser litt bedre ut nå men er ikke helt fornøyd, deretter trilla bilen ut, dratt heftige burnouts og ropt at jeg visst også trenger nye dekk og kjørt bilen inn igjen, skrevet en fet liste over lakk som skal bestilles fra over sjøen på verkstedets regning, deretter frivillig dytta alt av automobilt skrapjern ut og sagt, "neimen så fint, nå er det bare min bil her, ja ring olav og kona hans, cruiset er avlyst, dere har en bil å gjøre ferdig til kl 16.00 i dag" så ringer jeg den lokale peppes`n, bestiller en grom pizza, går opp på verkstemesterns kontor, drar`n til bilde av kona hans og jubler i det klokka slår 1700 og løper ned, gisper av resultatet og skriker dette kunne vært gjort for lenge siden dersom dere hadd lætt være å være en gjeng med lavpanna innavlede kron idioter, takket, lagt kaffe penger på traktern og starta bilen , seget sakte ut og gitt dem fingern som en takk for nydekka lærlingen måtte løpe 2 kvartal for skaffe.

takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyfaen.. :/

Du har en skade på ett lite område med bremsevæske, og nå er hele bilen skadet nesten?

Hva kan man gjøre? Er dette ett proft verksted, gjør dem alltid slike jobber? Jeg trur du burde gå til sjefen på dette stedet, og ta en alvorsprat med han.. Det kan jo ikke akkurat være lønnsomt for dem å drive på slik.

Om verkstedet er proft..vel, uten å si for mye, det kan vel nesten ikke bli proffere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med verkstedet tidligere, og sa at jeg ikke ville benytte dem igjen, og foreslo at de tok bilen inn til lakkering et annet sted. Dette var ikke aktuelt, for de syntes at verkstedet skulle få en sjanse til. Jeg kom ingen vei med dette. Jeg lurer bare på hvordan bilen kommer til å se ut etter enda en tur innom...Det som bekymrer meg mest, er at verkstedet snakker om at de bare skal gå over med vannsliping i første omgang, for å se hvordan dette blir, før de eventuelt lakkerer deler av bilen. Det sier seg jo selv at dette ikke vil løse problemene.

Hadde jeg kommet i en helt ny M3, hadde de kanskje vurdert å gjøre en god jobb, skulle nesten tro de bevisst gikk inn for å få et dårlig resultat siden bilen bare er en 97 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringsselskapet er jo ansvarlige her og du har jo garanti fra dem om at jobben skal bli bra gjort. Du bør jo få en full lakkering av hele bilen siden de nå har ødelagt så mye, og også noe for tort å svie med tanke på tiden du har vært uten bilen grunnet deres tabber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 3 forsøk på å rette opp sine feil, og diverse ødelagte deler, har verkstedet brukt opp sine sjangser.

Her må du kontakte forsikringsselskapet, og forlange at ALT blir fikset på forsikringselskapets sin regning(lakk og deler), på ett verksted som du velger selv.

Dette er noe du har krav på, når selskapets verksted ikkje klarer å gjøre jobben.

Og visst det er hellakkering som må til for å få bilen i samme stand som tidligere, så er det som skal gjøres.

Hele poenget med forsikring er jo at bilen skal tilbake til samme, eller bedre, stand enn før "uhellet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er heeelt uakseptabelt, jeg føyer meg på og sier at du krever fra forsikringsselskapet at du skal ha jobben gjort et annet sted på deres regning. finito.

Off topic: PenguiN- :shock::D:D:D Fyyy F* for en bra humor du har ! aaahahaha datt nesten av stolen her, det gjør vondt i magen av at jeg ler! må tørker tårene og flire enda mer :D så ubeskrivelig bra!

(Jeg vet det er makabert og slemmt å le i denne sammenhengen, men det som er, er at jeg opplever akkurat det samme med mitt verksted. Det har vert inn og ut av verksted de siste 2 årene nå. Og jeg kan si at ved 90% av arbeidet som er gjort så fungerer ikke noe det de har jobbet på. Alt fra el-vinduer til håndbrekk og hjullager.. Jeg hater sånne hobbymekk verksteder!

Derfor var det ekstra morsomt å lese PenguiN-'s innlegg her, for jeg har tenkt samme tankene selv)

*må lese det om igjen :) *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all verden! Finnes det virkelig lakkeringsverksteder som gjør en så dårlig jobb?

De burde i det minste ha skjerpet seg den ANDRE gangen du kom tilbake og klagde. Da burde de ha skjønt at de ikke slipper unna med en drittjobb... Fantastisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg, [space]! Nesten sjokkert over at det går an å gjøre en SÅ dårlig jobb! Når kunden kommer igjen og klager på helt opplagt dårlig arbeid, så bør de jo virkelig legge seg i selen for å rette det opp. Ikke gjøre vondt verre.... Helt utrolig dette her! :shock:

Skjønner veldig godt du er tvilsom til å la de få prøve seg ENDA en gang. Spør du meg så har vel det lakkeringsverkstedet brukt opp sine sjanser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...