NINK Skrevet Juni 19, 2007 Share Skrevet Juni 19, 2007 Var på BMW og fikk den til å sjekke div. med bilen. De fant bla slakk i tannstangen noe som kan forklare hvorfor bilen "sporer" selv med smale dekk. Ny tannstang koster ca 16-17.000,- pluss arbeid ca 5000,- Arbeidet kan sikkert et vanlig verksted gjøre rimeligere, men tannstangen er det værre med. Er det samme tannstang på alle E34, eller er det spesiell tannstang til 540´n? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^B^M^W^ Skrevet Juni 19, 2007 Share Skrevet Juni 19, 2007 Det er styresnekken de har funnet deleprisen på......skjønner ikke helt hva de skal mene med tannstang, på e34 modellene er det jo den nedre rattstammen som dreier en arm som beveger parallellstaget..... Det skal være samme styresnekke på 530i og 540i etter hva jeg fant ut ved å søke på realoem.com.... Ville gått for brukt del her, billigere å kjøpe og montere en brukt 3 ganger enn å kjøpe helt ny del .....ser de har en vanlig og en servotronic styresnekke på koed.dk ...ligger under e34 - brugte dele - undervogn, for(ikke 4wd) - styrehus - servo, hver til 1000 dkk, dette blir vel omtrent 2000 levert i norge....... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 19, 2007 Share Skrevet Juni 19, 2007 tror de har repsett til disse Men dette sier de selvfølgelig ikke da de er ute etter å tjene mest mulig penger. Tror også det er litt justeringsmuligheterm er uansett ett helvete å komme til, så jeg skjønner at de skal ha 5000,- i arbeids penger hvis de skifter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NINK Skrevet Juni 28, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2007 Da har jeg funnet en brukt styresnekke, så det er vel bare å slå til dersom det er dette som gjør bilen vinglete/upresis i styringen. Ellers lurer jeg på om det er samme bærekuler foran på E34 - 540 som f.eks E34 - 525? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 28, 2007 Share Skrevet Juni 28, 2007 Bærearmene/kulene er nok de samme ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Juni 28, 2007 Share Skrevet Juni 28, 2007 hmmm... på e39 er det ihvertfall forskjell på spindler og innfesting... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkonw Skrevet Juni 28, 2007 Share Skrevet Juni 28, 2007 kan du ikke prøve å stramme den før du kjøper en brukt som er akkurat like god? for det er en mutter man kan etterstramme har jeg hørt rykter om.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Juni 28, 2007 Share Skrevet Juni 28, 2007 det er sant.. jeg har hatt 2 525 som jeg bare strammet opp og de ble helt greie. Men hvis man strammer for mye kan de kile seg under sving... ikke noe særlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå