ropa Skrevet Juni 19, 2007 Skrevet Juni 19, 2007 Saken gjelder det topic sier. Var ironisk nok på service med bilen idag, og kjente vibrering da jeg kjørte bortover til service(sjekket med engang om hjulboltene var løs, men nei), at det vibrerte i bilen når jeg passert 100km/t. Fikk bekreftet at noe var løs der,(dem hadde ikke sett etter,dem kjente det kun når dem prøvde bilen,merkelige folk) så da jeg kom hjem så tok jeg av hjulet og fant dette. Tok kun olje skift, av motor,girkassa,kardang,filter og div annet. Her kan man helt klart se at det er hull i pakkningen og det kom ut litt grece(pakkining olje/smørning) Her har jeg klart å vri den på siden, vet ikke om det går til vanlig, men lite hyggelig vinkel på den altså Og disse vibrasjonene har oppstått idag, kjente ingenting igår. Så hva er folkets dom på denne? Og hva må man ut med sånn ca for å rep? Så at delene kommer på rundt 1500kr på gs iallefall om jeg ikke tar feil da.
Haug530D Skrevet Juni 19, 2007 Skrevet Juni 19, 2007 Legg ett spett eller ett jernrør sånn at du kan presse kula nedover, gir kulen etter så er den gåen, at det er hull i pakningen kan bety at greasen er på vei ut og at du har fått diverse sand å dritt inni der, ikke bra.
Haug530D Skrevet Juni 19, 2007 Skrevet Juni 19, 2007 Det er forøvrig ikke noe vanskelig å bytte selv, men du bør ha hjulstillings kontroll etterpå. or å få av kulen kan du løsne den mutteren, for så å banke med en hammer på siden, der som den konen går gjennom, ikke på selve kulen eller gjengene, samtidig så presser du ned med ett metallrør, dette gjør du for å sjokke kulen, er også en fordel med WD40 eller 5-56 eller liknende. Du får også kjøpt sånn kuleavtager verktøy hos Biltema, Chlas olson, Bilutstyr etc...
ropa Skrevet Juni 19, 2007 Forfatter Skrevet Juni 19, 2007 Det er forøvrig ikke noe vanskelig å bytte selv, men du bør ha hjulstillings kontroll etterpå.or å få av kulen kan du løsne den mutteren, for så å banke med en hammer på siden, der som den konen går gjennom, ikke på selve kulen eller gjengene, samtidig så presser du ned med ett metallrør, dette gjør du for å sjokke kulen, er også en fordel med WD40 eller 5-56 eller liknende. Du får også kjøpt sånn kuleavtager verktøy hos Biltema, Chlas olson, Bilutstyr etc... Ok,takker Men prøvde å få kulen til å bevege seg, men den rikket ikke på seg, men selve endeleddet (staget) kan man vri frem og tilbake, sjekket på andre siden også, gikk fint å vri på den å, ska kankke være der feilen ligger eller? Men så jo at den pakkningen hadde fått et lite hull da. Skal kjøre den over grava imorgen på esso, ta en titt under bilen, var nettopp og testa, og vibrasjonene kommer mellom 110-120km/t, merket ingenting da jeg var oppi 140km/t.
Haug530D Skrevet Juni 19, 2007 Skrevet Juni 19, 2007 Det er forøvrig ikke noe vanskelig å bytte selv, men du bør ha hjulstillings kontroll etterpå.or å få av kulen kan du løsne den mutteren, for så å banke med en hammer på siden, der som den konen går gjennom, ikke på selve kulen eller gjengene, samtidig så presser du ned med ett metallrør, dette gjør du for å sjokke kulen, er også en fordel med WD40 eller 5-56 eller liknende. Du får også kjøpt sånn kuleavtager verktøy hos Biltema, Chlas olson, Bilutstyr etc... Ok,takker Men prøvde å få kulen til å bevege seg, men den rikket ikke på seg, men selve endeleddet (staget) kan man vri frem og tilbake, sjekket på andre siden også, gikk fint å vri på den å, ska kankke være der feilen ligger eller? Men så jo at den pakkningen hadde fått et lite hull da. Skal kjøre den over grava imorgen på esso, ta en titt under bilen, var nettopp og testa, og vibrasjonene kommer mellom 110-120km/t, merket ingenting da jeg var oppi 140km/t. Ja staget skal kunne vris, kulen også men det skal ikke være slark i den på opp og ned bevegelser. Kan jo være andre ting som gjør at det vibrerer også da.
BMW 4 EVER Skrevet Juni 19, 2007 Skrevet Juni 19, 2007 Ta en titt på foringene på bærearmene.. som regel de som er gåen når vibrasjonene ikke kommer før i høye hastigheter!!
Azeton Skrevet Juni 19, 2007 Skrevet Juni 19, 2007 http://www.understeer.com/lcab.shtml Ta en titt der.. er mer eller mindre enn DIY..
ropa Skrevet Juni 25, 2007 Forfatter Skrevet Juni 25, 2007 Ta en titt på foringene på bærearmene.. som regel de som er gåen når vibrasjonene ikke kommer før i høye hastigheter!! Disse var dårlige ja+ en bærekule som må skiftes. Men dette viste jeg jo om da jeg kjøpte bilen. Alt blir skiftet på torsdagen Disse bærearmsforingene fulgte med bilen, fant dem bak i bagasjerommet,hehe Var ingenting galt med endeleddene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå