hagenisse Skrevet Juni 20, 2007 Share Skrevet Juni 20, 2007 Da har jeg hentet meg en ny bil fra så langt syd i tyskland som det omtrent er mulig å komme. Var et stykke å kjøre hjem ja. Utrolig nok fikk jeg skilter på den sammen dag som den ankom landet, men herregud for et styr... - Svinge innom tollen på svinesund og krangle med dem. - Hente prøveskilt hos biltilsynet. - Kjøre til lokalt tollkontor og betale moms. - Kjøre tilbake til biltilsynet for teknisk kontroll (surrehuer, den er godkjent for svingende!). - Tilbake til tollkontoret igjen, denne gang for betaling av avgifter. - .. og tilbake til tilsynet for skilter. Effektiv måte å gjøre det på ja.. Uansett; Litt info: - 1998 modell. - 1 eier, født i '45. - Fullt servicehefte, tatt hvert år. - Sort skinn. - Daukjørt - gjennomsnittsfart på 30km/t i følge kjørecomputer. - 50.000 km ved avreise tyskland, nesten 52.000 km nå. - Ellers helt orginal - og i noe som ligner på nystand. Så lang kan jeg ikke si annet enn at dette er en fantastisk gøyal bil. Kan ikke sammenlignes med en vanlig 3-serie. Videre planer - H&R justerbart understell (bestilt!) - Hvite blinklys rundt om (fikk god pris i tyskland, bestilt!) - Camberplater (hmm, må vel bestille siden coiloverne er på vei..) - Ny eksos (tips? Ikke eisenmann/scorpion denne gangen) Bilder Mobilbilder foreløpig. Bedre bilder kommer en vakker dag. Utenfor forhandler i tyskland. Kilometerstand ved avreise. Radiokanal ved avreise, hehe. Målet var å høyne gjennomsnittsfarta på kjørecomputeren til 100. Vi greide dessverre bare 97.. og holdt på å kjøre tom for bensin. Klar til godkjenning! Skilt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet Juni 20, 2007 Share Skrevet Juni 20, 2007 Grattis, og velkommen i den tøffeste klubben! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kevin=) Skrevet Juni 20, 2007 Share Skrevet Juni 20, 2007 Grattis med ny bil. Saa veldig stroken ut. Er det en 2,8? Hva betalte du totalt med avgifter osv for denne da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Juni 20, 2007 Share Skrevet Juni 20, 2007 nice bil! hvilke toppfart hadde du oppigjennom på autobahn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juni 20, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2007 Er en 2.8 ja. Den gjorde 223km/t ifølge GPS-en. Men det var ikke noe særlig, føltes best under 200, er ikke noe aerodynamisk mesterverk disse her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pocket Skrevet Juni 20, 2007 Share Skrevet Juni 20, 2007 CongrÆts med ny bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Juni 20, 2007 Share Skrevet Juni 20, 2007 Kjørte ikke du en 318is før? Bra oppgradering hvertfall hehe Gratulerer med nybil hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juni 20, 2007 Share Skrevet Juni 20, 2007 Gratulerer! Litt morsomt at du valgte samme farge som geira Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juni 20, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2007 Kjørte 318is før ja. Helt samme farge er det ikke, min er arktik-silber eller hva den heter. Men... kan ikke være så kresen på sånt på bruktbil hvis man ikke er villig til å vente i evigheter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
330xi Skrevet Juni 20, 2007 Share Skrevet Juni 20, 2007 Hvilke motoralternativer kom disse bilene med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andy_boy Skrevet Juni 20, 2007 Share Skrevet Juni 20, 2007 Gratulerer med fin bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet Juni 20, 2007 Share Skrevet Juni 20, 2007 Hvilke motoralternativer kom disse bilene med? 2.8 3.0 3.2 (M) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny86 Skrevet Juni 20, 2007 Share Skrevet Juni 20, 2007 Hvilke motoralternativer kom disse bilene med? 2.8 3.0 3.2 (M) Hmm. Kom dem i 3.0 altså? Har jeg aldri sett. Grattis med rå bil btw. Selge cd-spilleren til meg eller? Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet Juni 20, 2007 Share Skrevet Juni 20, 2007 3 litern ble bare produsert 1 år. 2/01 til 6/02 Så det er ikke så mange av de. Og hvertfall ikke her i norge hvor det er få coupèr i det hele tatt. 3/01 fikk M bilen ny motor også, S54, med 325hk, men det er jo fortsatt 3.2l så blir samme motor alternativet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny86 Skrevet Juni 20, 2007 Share Skrevet Juni 20, 2007 3 litern ble bare produsert 1 år.9/00 til 6/02 Så det er ikke så mange av de. Og hvertfall ikke her i norge hvor det er få coupèr i det hele tatt. 9/00 fikk M bilen ny motor også, S54, med 325hk, men det er jo fortsatt 3.2l så blir samme motor alternativet. Ok. Daså. Får vel gi meg jeg da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå