Gå til innhold

Min '98 Z3 Coupe

Share

Anbefalte innlegg

det gjorde seg med hvite blinks :) Hvor bestilte du fra siden det tok 3mnd? :(

Jeg bestilte dem når jeg kjøpte bilen, dvs hos Kathan i Tyskland. Så ble det jo bare rot.. ble borte i posten, har visstnok gått frem og tilbake mellom sverige og tyskland litt... men men... :)

Det blir vel sølvpærer en vakker dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...

På tide å ta frem denne tråden igjen. Bilen har stått parkert hele vinteren og pga kjøp av leilighet blir det ikke de helt store tingene i år, men noen småting må jo gjøres..

Siden sist har eksosen blitt festlig skikkelig - takk til svendsen eksos i sandvika for en god jobb. Det ble endelig slik det skulle vært i utgangspunktet, men montering av eksos er tydeligvis ikke Schmiedmann sin sterke side..

I dag kom nye dekk på - Bridgestone RE01-R. Førsteinntrykket på vei er meget bra; lite støy og ingen sporing. Ettersom det regnet ble det bare rolig kjøring, men de ser ut til å slippe ganske mykt og ikke plutselig slik slitte pirelli zero gjør.. :)

re01r_m.jpg

Bla lagt om på den lokale dekkmann-butikken. Alt ble i orden til slutt, men det var tydeligvis ikke de enkleste dekka å få på. Under balanseringa sa fyren lettere oppgitt "er ikke så lett å balansere firkanta hjul på åttekanta felger". :mrgreen:

Yellowstuff-klosser, bremsevæske samt olje til motor, gir og diff ligger og venter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde seg med hvite blinkere :)

Er spent på hva du synes om de dekka når du har fått brukt dem litt, jeg har hatt sånne å syntes de var dyre i forhold til hva de leverte...

Men er klart det vil jo variere litt iht biltype og understell :wink:

EDIT:var litt rask i avtrekkeren der, var vel en annen versjon jeg hadde, så før høre om disse er noe bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke funnet noen norske erfaringer med dem; ei heller en forhandler. Jeg kjøpte de fra USA og utifra hva jeg har lest på bimmerforums skal de være bedre enn Kumho MX (threadwear på 180 på disse, så de er i samme klasse som MX og azenis og slike dekk) jeg kjørte på med isbilen - og jeg var jo greit fornøyde med dem. At de er enda mer gatevennlige er jo bare et pluss.

Dyre.. tja.. Inkl. frakt og moms fra tirerack ble det ca 1350,- pr dekk i 225/45/17 og 245/40/17. Synes ikke det er så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint det begynner dra seg til for bilen din Kim. :-)

For ta mini treff snart igjen, da jeg har flyttet kun et rifle skudd unna deg, he he. Jobber bimmers folk på senteret i gata her også så hadde fort blitt en liten samling :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...