Gå til innhold

Opppussing E30 IX TBO Kitt til m20b25?


Sweet_Protec
 Share

Anbefalte innlegg

Hehehee...

Ikke så enkelt som og bare putte på en turbo på orginal m20 motor nei..

Innmat MÅ desverre behandles som ///MoePower sier.

Kan alltid kjøre med 0.5 bar.., så lenge det holder...

Orginal sugemotor er jo ikke bygd til turbo, sier seg selv at det må en del arbeid til for at motoren skal tåle ekstra effekten den blir utsatt for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehehee...

Ikke så enkelt som og bare putte på en turbo på orginal m20 motor nei..

Innmat MÅ desverre behandles som ///MoePower sier.

Kan alltid kjøre med 0.5 bar.., så lenge det holder...

Orginal sugemotor er jo ikke bygd til turbo, sier seg selv at det må en del arbeid til for at motoren skal tåle ekstra effekten den blir utsatt for.

Hvordan kan du si dette? Bjørn Arild sier jo det ikke er noe problem?

Bjørn Arild = trådstarter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ble bra den! Litt høy foran, men veldig pen :D

Ikke for å skuffe deg, men om du skal bygge turbo så koster det. du må nok ha ca 50-60k bare til motor.

For å nevne noen av utgiftene:

*turbo 6000,-

*turbokam 3200,-

*intercooler 2000,-

*store dyser 4000,-

*justerbar btr 800,-

*olje catchtank 500,-

*Turbotrykk justering 400,-

*trykkrør 700,-

*silikonslanger 600,-

*auto guage målere 700,-

*wastegate 2500,-

*slangeklemmer 200,-

*konfilter 500,-

*DATASPRUT 7000-15.000,-

*større clutch, værtfall større trykkplate 2000-5000,-

*msd (eller lignende) tenningssystem 2000-4000,-

...og ikke minst:

*nytt slipesett til hele motorn 7000,-

*montering/mapping av datasprut ????,-

*sveising/planing av topp 2500,-

*maskinering av stempel ????,-

*pinotråd i blokka 2000,-

prisene varierer en del, men dette er ca.. og så er det nok mye jeg har glemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det trenger ikke koste så mye hvis man skal lade lite. kan fint lade 0,5-0,7 på std motor uten store modifiseringer. et snik bykke kan funke fint i lange tider bare man gjør de få tingene som må gjøres skikkelig.

skal fint klare og bygge en holdbar motor med 250-260.270hk for ca 20000kr. hvis motoren er bra fra før av.

har hatt 2,5l tbo med turbo denne kjørte jeg i ca 35k km uten problemer og dette var skikke lig snik. ladet 0,55. hadde da kun 535dyser. progresiv bensintryksregulator. tbo-ic. 745 gjenbruksventil og wasgate. egenlagde trykkrør.dette funket bra og holdt somsagt i mine 35k km uten store problemer. dette kostet meg under 5k og bygge

såd et kan gå. men er enig i at sjangsen for at ting ryker er større en om man bruker 40-50k på dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Kan nok bli en morro bil til vinters denna. Ikke vet jeg hvem du er, men jeg har da sett bilen din ved et par anledninger.. :)

Et M20 budsjettbygg burde gå ann å få i land for noen titalls tusen med ok holdbarhet. Generelt flyr tusenlappen skamfort da du begynner å åpne en motor. En komplett overhaling og neddreing av stempler burde bli en grei resept. Så kan du jo kontakte Kristiansen angående MS sprut, det begynner å bli en god del på disse kanter med det nå :) Deretter kommer jo maskinering av blokk og topp, o-ringing/pyramidringer, arp, sveising av kjølekanaler, dyser, turbomanifold, turbo, trykkrør, ic, bov, oljeretur, btr, slageklemmer, clutch, oppgradert bensinpumpe...and the list goes on..

Men regn med litt drivverksskruing.

M-tech II er goodshit! :D

Du er herved invitert til Tøråssjøen til vinters, til både 70, 80 og 90 graders skrensing. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehee...

Ikke så enkelt som og bare putte på en turbo på orginal m20 motor nei..

Innmat MÅ desverre behandles som ///MoePower sier.

Kan alltid kjøre med 0.5 bar.., så lenge det holder...

Orginal sugemotor er jo ikke bygd til turbo, sier seg selv at det må en del arbeid til for at motoren skal tåle ekstra effekten den blir utsatt for.

Hvordan kan du si dette? Bjørn Arild sier jo det ikke er noe problem?

Bjørn Arild = trådstarter....

Bjørn Arild..? Om noen skulle mene det, så ser jeg fint over den påstanden... Trygt tegn på at en ikke aner hva en snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å si gratulerer med en nydelig e30:D

rettelse på mitt forie innlegg: jeg mener og at det er bra at dere sier ifra va såm er korrekt eller ikke innen priser på ombygging til turbo men gjør det ivertfall på en litt bedre måte;)

takk...

MVH Kim-Rune Sørnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min fungerer fint den asså! Ikke noe stress det på hengeren Nino! Om du er missunelig på Bmw'en min Nino så okei! Det jeg mente med at jeg har mine kontakter er atte jeg kanskje har en del ting fra før!? hvem vet, og hvem vet kanskje jeg kjenner en del folk jeg kan få billig arbeid for, kanskje jeg bytter litt jobb? hmm ingen som vet! Selv om ting er dyrt om man skal kjøpe alt! Kan man jo leke kremmer og få ting billigere! Greit at dere kritiserer meg! Men synes der er synd dere hakker meg ned uten at jeg har fått noen som helst mulighet til å hevde meg! Tusen takk de som virkelig hjelper meg! Og dere som bare skal slenge dritt! ikke legg igjen noe her dere! Jeg vet bilen min er for høy foran skal gjøre noe med dette bare vinteren er forbi, men stresser ikke med det!

Ser frem til Bimmer treffet på vålerbana nå : ) See you there : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...