Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter enda med sånn klakkelyd når jeg kjører over ugjevnt underlag. Den høres helt for jæ... ut fra utsiden, men høres ikke inne i bilen.

Jeg har bytta følgende uten at det hjalp:

Lenkearmsforinger begge sider

Øvre ytre bærearmsforing begge sider

Støtdempere

Fjærer

Støtdemperlager

Og det klakker enda :evil:

Noen som har noen tips??

Skrevet

Kan være så meget.. prøv å lytt bake på begge sider av bilen mens du kjører, prøv å få en idikasjon på hvor lyden kommer fra. Er det ute på sidene så kan det være en bremsekloss som er litt løs. Det kan også være noe inni bagasje rommet. Hvis du gidder så kan du sjekke om bremseklossene er mye slitt. Prøv å trykk ned bilen bake, lytt og kjenn om det er noe som virker unormalt.

Skrevet

du hører det ikke innenfra? bare ute? har du stor stereo da eller? ;)

jekk opp det ene bakhjulet, ha bilen i gir (ikke brekk) så rugger du på hjulet i luften, se/lytt på drivverket, etter unormale bevegelser/lyder.

lykke til! :)

Skrevet

viss du bor nærme eit naf verksted så har dei ein slik maskin du kjøre oppå som riste bilen opp og ned og då bør jo du klare og finne ut kva som lager lyden. da får jo du gått under den og sjekka dei fleste ting og om noen deksel er løse.

berre eit tips:)

Skrevet

Jeg hører lyden inne i coupeen om jeg åpner opp seteryggene ellers hører jeg det ikke. Jeg har prøvd å stå på kroken å jokke opp og ned uten resultat. Klakkelyden er veldig høy å høyfrekvent, så det er tydelig at det er metall mot metall.

Varmeskjold og eksosannlegg er det ikke da jeg har testet uten de delene påmontert, men fortsatt klakkelyd :evil:

Er jo så mongoflaut å kjøre med den sinnsyke lyden rundt om kring siden det er bare et forbanna lappateppe i hele byen, så det klakker jo nesten over alt.

Lyden kan nesten beskrives som om du tar en nøkkelknippe å rister denne litt hardt, lyden er det samme bortsett fra at du ikke får den etterklangen siden nøkklene bare henger der å dingler...

Lyden er vanskelig å lokalisere mens man kjører, men kan prøve på å få en til å kjøre forbi meg mens jeg står å prøver å lytte....

Skrevet

Finn et sted der du får lyden hver gang du passerer.

Greit med et sted som ikke er midt i byen kanskje. :D

Prøv da og kjør med litt bremsing/gassing/høyre/venstre sving.

Fyll bilen med folk og test. osv osv.

Hadde noe lignende på en E34 jeg hadde, og der var det "løse" klosser bak.

Var ikke kult og kjøre i Halden by da for og si det sånn.

Lyden var utestående med en gang det ble bremset litt, for så og komme tilbake nesten med en gang pedalen ble sluppet opp.

Skrevet

Testet bilen i dag. Prøvde å kjøre på ugjevnt underlag å hørte lyd. Kjørte så samme strektningen mens jeg holdt svakt på bremsa, da forsvant lyden :shock:

Så jeg undersøkte bremsene bak nøye. Etter litt tid fant jeg ut at de innerste bremseklossene på begge sidene bak var løse, jeg kunne rikke de noen milimeter. utrolig at så lite kan lage så mye lyd :? Hadde aldri trodd det! Trodde det var noe mye værre enn som så :P

Men nå til spørsmålet, hvordan bli kvitt lyden? Er det bare bytte av bremseklosser som kreves?

Skrevet

På E39 min så er noe fjæropplegg som setter ting litt i spenn foran ihvertfall.

Bak på E34 som også hadde lyden/problemet du har, så var det også en form for Fjær/bøyle.

Men ikke F.... om jeg ble kvitt lyden.

Foret på med pittelitt sikaflex jeg. :roll:

Funket fint det. :D

Men nja.. Kan være at nye klosser løser problemet.

Skrevet

Da var problemet fikset. Det viste seg at metallklipset bakpå klossene som står inn i stemplet var borte, så klossene lå fritt å vibrerte. Etter et klosseskifte er alt lydfritt :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...