Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 316i (m40) 92 modell,den kutter turtallet på 5200 o/min.

Er dette riktig?

Skrevet

Det er noe som skjer med tenninga ihvertfall,hvis jeg drar den til kuttet kommer og girer tar det litt tid før den går rent igjen...

Skrevet

jeg har det samme på min 318, den kutter på 5000 rpm , har ikke hatt den inne til diagnose enda, så jeg vet ikke hva som er feil

Skrevet

du får si ifra når du har vært der da,sikkert samme feil på min...:)

Skrevet

Nøyaktig samme problemet her! På en svært bra dag kan den imidlertid finne på å dra helt ut, så det kan liksom ikke være noe turtallsperre heller føler jeg...

Hadde den jo nettopp på verksted for å bytte innsugslanger (gikk ikke på tomgang), verkstedet sa da at turtallsproblemet kom til å forsvinne sammen med det andre. Den sviver nå som en klokke, men drar likevel ikke lenger enn tidligere på turtallet... :? Help, anyone?

Skrevet

Hadde samme feilen på min M50, det var veivakselsensor.

Skrevet

En M40 motor skal sperre på 6250rpm.

Kan muligens være skikkelig nedslitt kam. Tikker bilene deres?

Skrevet
Veivakselsensor, det kan vel ikke være det dyreste å fikse? Litt greit å vite om en har råd til å reparere bilen eller ikke, FØR du setter den inn :lol:

Tror den kostet ca 500 til M50 hos KOED.

Skrevet

kan ikke si at jeg hører noe særlig tikking i min bil, min er en 98 mod og skal vel da ha m43 eller var det m42 motoren het ? jeg husker ikke. synes lyden av motoren høres helt fin ut jeg, men nå er ikke jeg noen ekspert.

Veivakselsensor er det vanskelig å bytte ,? eller er det noe jeg kan gjøre selv? og hva gjør den egentlig ?

Hvis noen andre finner ut hva som fåresaker denne feil vær så snill å si fra , det plager meg skikkelig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...