Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en e36 320i 92 som koker lett som faen. Vifta går ikke.. hvor er sensoren som styrer vifta? Det sto i boka at den var skrudd inn i toppen på venstre side, men det tror jeg er en temp sensor og ikke til vifta. Alt dette skjedde etter jeg tok en liten service med semi-synt olje. Fylte kanskje litt for mye. Hva er best å gjøre?

Skrevet

Vifta er vel en mekanisk slurevifte,uten noen slags elektrisk tillkopling.Blir dradd med fortere rundt når motoren blir varm.

Satser heller en knapp på att plastskovlene på vannpumpa har fallt av.

Skrevet

Viss vifta ikkje går er det nok viskosekoblingen din som er gått. Vifta skal gå heile tida, men fortare når motoren er varm...

Kokar den lett når du køyrer også, eller mest på tomgang?

Skrevet
Har en e36 320i 92 som koker lett som faen. Vifta går ikke.. hvor er sensoren som styrer vifta? Det sto i boka at den var skrudd inn i toppen på venstre side, men det tror jeg er en temp sensor og ikke til vifta. Alt dette skjedde etter jeg tok en liten service med semi-synt olje. Fylte kanskje litt for mye. Hva er best å gjøre?

Er nok ikke tempraturen som dreper motoren om du topper den med olje for å si det sånn.

Skrevet

Det kan være Slure vifta. Har 2 stk slure vifter her.. så om du bor i nærheten er det bare komme og låne. Vannpumpe impelleren kan også ha tatt kvelden, men det var en bulletin. så den burde nok vært byttet ut. men har en vannpumpe impeller i vann også som du kan låne.. eventuelt kjøpe om det fungerer bra da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...