bg320 Skrevet Juni 26, 2007 Skrevet Juni 26, 2007 Hehe hadde også ein far som var skeptisk til bmw når eg kjøpte min! Men nå har han innsett at det er go bil Men golf!? det er jo ikkje bil! Enig i at toyota og diverse andre riskokere kan være bedre enn BMW teknisk sett, men ikkje Folkevogn!
Hakon Skrevet Juni 26, 2007 Skrevet Juni 26, 2007 viss du er homo kjøper du golf. Da kan du henge deg på pink racing... En 17/18 år gammel gutt skal faen ikke ha noe 90hk golf. Nå kommer noen sikkert noen til og si, vr6/gti. Og her om dagen kjørte jeg fra en vr6 med e36 320. Så det kan ikke være så vilt. Og Fwd er faktisk det værste du kan ha på vinteren. Når du først skriver et så usaklig innlegg bør du i det minste legge all fakta på bordet. Golf VR6 gjør nemlig 0-100km/t unna på 7,6 sekunder, til sammenlikning gjør E36 320i av samme årsmodell 0-100km/t unna på 9,8 sekunder. Toppfarten på modellene er på hhv. 220km/t mot BMW's 214km/t. At du har kjørt ifra fyren tviler jeg ikke på, men hadde han vært med på leken er det nok du som hadde ligget bak i denne 320i'en din! Kan du begrunne hvorfor en 17/18 åring ikke skal kjøpe seg en Golf 1.6 med 90hk? Skal jeg være helt ærlig er det en av de mest fornuftigste valgene man kan ta i denne alderen. Om man har 200 000kr til rådighet får man faktisk en relativt ny Golf 1.6 mens kjøperen av en BMW må handle seg en 20 år gammal 320i (Alternativt er jo å kjøpe en relativt ny 316i, men det duger jo ikke for deg). Den smarteste velger også en relativt ny Golf fremfor en gammel ihjelkjørt BMW. Vedkommende får billigere forsikring, slipper alle reperasjoner, kjører billigere og ikke minst - kommer seg fram! Fornuften sier golf, men har man så mye penger til rådighet kjøper man jo selvsagt en Mini Cooper eller en Mini Cooper S. Man må være direkte idiot om man velger en golf over en Mini. Jeg er enig i at golfen, for et gjennomsnittsmenske, er en adekvat maskin for transport fra A til B, men som leketøy og gjenstand for kjøreglede må man se på noe annet enn golf.
Saltkjelen Skrevet Juni 26, 2007 Skrevet Juni 26, 2007 Det har du absolutt rett i og jeg har heller ikke nevnt at Golf er bilen for de som ønsker seg et leketøy og engjenstand (med unntak av de kraftigste, R32 og kommende R36), men det er en av de mest fornuftigste bilene man kan velge. Som 18 åring er det vel også få som går å kjøper seg en M3 til et par hundre tusen. Husk at de første årene er da man har lett for å komme bortpå ting. Kjøper man seg også en Golf har man som jeg nevnte billigere forsikring, billigere bensinutgifter og ergo får man mere penger å rutte med. Det kan da gå til oppsparing av en BMW man ikke må pusse rust på eller skru motor..
Arax Skrevet Juni 26, 2007 Skrevet Juni 26, 2007 Jeg er 17 år gammel og har lust til og kjøpe meg bil men siden jeg har alle pengen på sparekonto må jeg ha far sin godkjenelse for og kunne ta dem ut, han vil jeg skal kjøpe toyota eller golf men jeg vil ha bmw noe som han ikke er enige i, trenger noen ting jeg kan bruketil og overtale han. Jeg mener at du får mye mer bil for pengene, de er godt tekniske, driftsikkre og kjøreopplevelsen er bare genial!
Azeton Skrevet Juni 26, 2007 Skrevet Juni 26, 2007 Valge BMW som første bil jeg.. etter og ha kræsjet en mercedes, en citroen og en hundai.. BMW har aldri blitt kræsjet.. men nå har den vel ikke gått mer enn 100mil siden jeg kjøpte den i januar. pga alle små ting jeg klarte og ødelegge på denne:)
ØyvindB Skrevet Juni 27, 2007 Skrevet Juni 27, 2007 nå har jeg bare eid bmw biler, og mener det er gode biler. Mitt tips for å holde kostandene nede er: Kjøp bil UTEN utstyr. har du ikke takluke, så slipper du at den ruster eller slutter å virke.. samme med AC, el.vinduer osv osv. Bilen er også billigere i innkjøp. skal du kjøpe 10+ år gammel bil, så er det bare en ting som betyr noe RUST. foringer osv må du før eller senere bytte uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå