SteffenM2 Skrevet Juni 26, 2007 Skrevet Juni 26, 2007 Hei. En kamerat har en 320i, (m20b20) som ikke vil gi mer en 5000omdreininger. Er det sånn det skal være, eller er det noe galt? Vi har tenkt til å sette på en 323 topp, og se hvordan det er. men når vi skal ha på nye toppen, må vi ha nytt pakningssett. Vi har sett på den komplette pakka fra biltema, til 498kr. Er det bare driten eller funker det? Takk for svar. Mvh, Steffen Guldager
SteffenM2 Skrevet Juni 26, 2007 Forfatter Skrevet Juni 26, 2007 Bump Haster.. Skal til mantorp på torsdag, må få fiksa dette før det..
SteffenM2 Skrevet Juni 26, 2007 Forfatter Skrevet Juni 26, 2007 Settet til BT fungerer greit... Utrolig nok Hehe. Men har fått tips om at det kan være feil på dysekontaktene. Kan noen skrive en bruksanvsning som er UTROLIG lett og forstå? Ellingsen viste meg en fra BMWCCN, men den var litt for hightech for meg iallefall Trenger bare å vite da, hvilke farger som skal hvor, og hvilke stempler/sylinder som er hvilke. Takk for svar!
Sir Hofstad Skrevet Juni 26, 2007 Skrevet Juni 26, 2007 Skjønte ikke helt hva du mente... tror du at du har fått plassert de ukorrekt, eller skulle du målt dem ut?
SteffenM2 Skrevet Juni 26, 2007 Forfatter Skrevet Juni 26, 2007 Det er det vi ikke vet! Vi prøver å finne ut hvorfor den ikke vil dra over 5tusen omdreinger. Den bare dør der!
Sir Hofstad Skrevet Juni 26, 2007 Skrevet Juni 26, 2007 Symptomer er altså at den er helt fin til 5000? Som turtallssperra slår inn da? Årsmodell?
benger Skrevet Juni 26, 2007 Skrevet Juni 26, 2007 slenger meg på her, en kamerat av meg har også en 84' 320i. Over 5000o/min er den helg dau. Ingenting mer å hente. Også er den gira litt "upassende": 107km/t på 2.gir. Skjer nesten ingenting, venter i evigheter før man må gire. hehe Har lest at de første 320 e30'ene, fra 83/84 (?) har 125hk, mens de litt nyere fra 86 tror jeg, har 129hk.
Sir Hofstad Skrevet Juni 26, 2007 Skrevet Juni 26, 2007 Disse har vel fordeler på siden med turtallsperre på... Det er ikke den som er sliten og løser ut for tidlig? Motor sier pjsuussst,pjussst hvis dere skjønner, når sperre slår inn. På mine har de ikke slått inn før ca 7, men greit å plukke av hele greia vel, og teste.
MrBrum Skrevet Juni 26, 2007 Skrevet Juni 26, 2007 Er bensinfilteret ok? Lenge siden det er byttet? Er tenningen riktig?
jarli Skrevet Juni 26, 2007 Skrevet Juni 26, 2007 MrBrum er inne på noe veldig vesentlig her! Sjekk at tenningen er rett instillt..Dette er ofte store ytelsesforskjeller på eldre e30, og det er ofte tenningen som utgjør dette..Lillebroren min justerte tenninga på sin 323i en gang. Den ble MYE sprekere og motoren fikk en helt annen karakter! Jeg har også vært borti at fjæra til turtallsperra er feiljustert --> den slår inn for tidlig, men du merker godt når turtallsperra slår inn, så det er nok ikke den
SteffenM2 Skrevet Juni 26, 2007 Forfatter Skrevet Juni 26, 2007 Hei. Vi har tittet litt rundt, og fant ut at coil ledningen var helt feil! Den hørte ikke til den type coilen en gang! Nå har vi byttet plugger, og satt på en annen coil ledning, så nå drar den iallefall til 6000!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå