Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. En kamerat har en 320i, (m20b20) som ikke vil gi mer en 5000omdreininger. Er det sånn det skal være, eller er det noe galt? Vi har tenkt til å sette på en 323 topp, og se hvordan det er.

men når vi skal ha på nye toppen, må vi ha nytt pakningssett. Vi har sett på den komplette pakka fra biltema, til 498kr. Er det bare driten eller funker det?

Takk for svar. Mvh, Steffen Guldager

Skrevet
Settet til BT fungerer greit... Utrolig nok 8)

Hehe. Men har fått tips om at det kan være feil på dysekontaktene.

Kan noen skrive en bruksanvsning som er UTROLIG lett og forstå? Ellingsen viste meg en fra BMWCCN, men den var litt for hightech for meg iallefall :oops:

Trenger bare å vite da, hvilke farger som skal hvor, og hvilke stempler/sylinder som er hvilke.

Takk for svar!

Skrevet

slenger meg på her, en kamerat av meg har også en 84' 320i. Over 5000o/min er den helg dau. Ingenting mer å hente. Også er den gira litt "upassende": 107km/t på 2.gir. Skjer nesten ingenting, venter i evigheter før man må gire. hehe

Har lest at de første 320 e30'ene, fra 83/84 (?) har 125hk, mens de litt nyere fra 86 tror jeg, har 129hk.

Skrevet

Disse har vel fordeler på siden med turtallsperre på...

Det er ikke den som er sliten og løser ut for tidlig?

Motor sier pjsuussst,pjussst hvis dere skjønner, når sperre slår inn.

På mine har de ikke slått inn før ca 7, men greit å plukke av hele greia vel, og teste.

Skrevet

MrBrum er inne på noe veldig vesentlig her!

Sjekk at tenningen er rett instillt..Dette er ofte store ytelsesforskjeller på eldre e30, og det er ofte tenningen som utgjør dette..Lillebroren min justerte tenninga på sin 323i en gang. Den ble MYE sprekere og motoren fikk en helt annen karakter!

Jeg har også vært borti at fjæra til turtallsperra er feiljustert --> den slår inn for tidlig, men du merker godt når turtallsperra slår inn, så det er nok ikke den :wink:

Skrevet

Hei. Vi har tittet litt rundt, og fant ut at coil ledningen var helt feil! Den hørte ikke til den type coilen en gang! Nå har vi byttet plugger, og satt på en annen coil ledning, så nå drar den iallefall til 6000!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...