Gå til innhold

Lakk eller folie?

Share

Anbefalte innlegg

Sannsynligvis chrom. Er bilder inne på forumet her av en E46 (tror jeg) som har chrom over det hele. Sannsynligvis SINNSYKT dyrt og EKSTREMT vanskelig å fikse skader på. Vil nok også se steinsprut ol. veldig godt her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo billig... (NOT) får vel slå fra meg den tanken tror jeg... he he...

Du får gå for "fattigmanns chrome"

Puss ned bilen til metallet, poler, mange lag med klarlakk, poler, par tre lag med sølv lakk, poler og till slutt ett par lag med klar lakk, og vips så har du en "chrom" lakket bil.!! :D:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puss ned bilen til metallet, poler, mange lag med klarlakk, poler, par tre lag med sølv lakk, poler og till slutt ett par lag med klar lakk, og vips så har du en "chrom" lakket bil.!! :D:wink:

Og to uker etterpå har du en gul bil, og etter et år har du en brun bil.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og to uker etterpå har du en gul bil, og etter et år har du en brun bil.... :lol:

Les: han skrev klarlakk oppå, den hindrer rusten i å komme til og holder metallet blankt, det største problemet er vel at polert stål ikke helt ligner på chrome akkurat..

En annen ting er jo det at polerer man til stålet, så vil det dukke opp flere sveiser/sammenloddinger rundtomkring på karosseriet som er igjen fra produksjonen.

Blandt annet tak er "lodda" påplass, så det vil finnes sammenføyninger på takstolpene, såfremst ikke dette har endra seg på nye biler.

I allefall så har biler fra 80 og 90 tallet (og sikkert enda lengre tilbake i tid) slike gullfarvede sammenføyninger på takstolpene :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les: han skrev klarlakk oppå, den hindrer rusten i å komme til og holder metallet blankt, det største problemet er vel at polert stål ikke helt ligner på chrome akkurat..

En annen ting er jo det at polerer man til stålet, så vil det dukke opp flere sveiser/sammenloddinger rundtomkring på karosseriet som er igjen fra produksjonen.

Blandt annet tak er "lodda" påplass, så det vil finnes sammenføyninger på takstolpene, såfremst ikke dette har endra seg på nye biler.

I allefall så har biler fra 80 og 90 tallet (og sikkert enda lengre tilbake i tid) slike gullfarvede sammenføyninger på takstolpene :|

Gull kalles det, og det er BLING! :lol:

Gold 'n chrome on ma ride!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hør her, jeg skal drikke 10 bøtter med rævskum hver eneste dag i 1 år hvis jeg får den bilen i mitt navn og nøklene i lomma. you have my word.

Hadde jeg driti kroner så sku du fått den bilen.

Men rævskum ville blitt problemet da. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...