KentRogerE34 Skrevet Juni 27, 2007 Share Skrevet Juni 27, 2007 Har flørtet litt med tanken på få denne fargen på bilen. Er det lakk eller folie? Er det i det heletatt lov å ha en sånn lakk/folie på bilen?? http://7modfad.8m.com/images/bmw_crome_x5.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Juni 27, 2007 Share Skrevet Juni 27, 2007 Sannsynligvis chrom. Er bilder inne på forumet her av en E46 (tror jeg) som har chrom over det hele. Sannsynligvis SINNSYKT dyrt og EKSTREMT vanskelig å fikse skader på. Vil nok også se steinsprut ol. veldig godt her... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet Juni 27, 2007 Share Skrevet Juni 27, 2007 og ikke minst DYRT!! dette er mest lakket. en type lakk som får en kjemisk reaksjon med et annet soff dem sprøyter på.. Så noe slik på Discovery Channel. har hørt at det ikke er lovlig også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KentRogerE34 Skrevet Juni 27, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2007 Må ta en tlf til bil tilsynet og høre. tror nok det blir dyrt ja. men fy så kult det hadde vært. Mye oppmerksomhet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Juni 27, 2007 Share Skrevet Juni 27, 2007 Stod på forumet her et sted at lakken kom på 15.000pund, noe som tilsier over 160.000kr... Ikke det billigste akkurat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KentRogerE34 Skrevet Juni 27, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2007 Det var jo billig... (NOT) får vel slå fra meg den tanken tror jeg... he he... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Juni 27, 2007 Share Skrevet Juni 27, 2007 Det var jo billig... (NOT) får vel slå fra meg den tanken tror jeg... he he... Du får gå for "fattigmanns chrome" Puss ned bilen til metallet, poler, mange lag med klarlakk, poler, par tre lag med sølv lakk, poler og till slutt ett par lag med klar lakk, og vips så har du en "chrom" lakket bil.!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Juni 27, 2007 Share Skrevet Juni 27, 2007 Har du god nok tid blir det vel hvertfall halvvies Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Juni 27, 2007 Share Skrevet Juni 27, 2007 Det var jo billig... (NOT) får vel slå fra meg den tanken tror jeg... he he... Du får gå for "fattigmanns chrome" Puss ned bilen til metallet, poler, mange lag med klarlakk, poler, par tre lag med sølv lakk, poler og till slutt ett par lag med klar lakk, og vips så har du en "chrom" lakket bil.!! Og to uker etterpå har du en gul bil, og etter et år har du en brun bil.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Juni 27, 2007 Share Skrevet Juni 27, 2007 Det var jo billig... (NOT) får vel slå fra meg den tanken tror jeg... he he... Du får gå for "fattigmanns chrome" Puss ned bilen til metallet, poler, mange lag med klarlakk, poler, par tre lag med sølv lakk, poler og till slutt ett par lag med klar lakk, og vips så har du en "chrom" lakket bil.!! Og to uker etterpå har du en gul bil, og etter et år har du en brun bil.... Les: han skrev klarlakk oppå, den hindrer rusten i å komme til og holder metallet blankt, det største problemet er vel at polert stål ikke helt ligner på chrome akkurat.. En annen ting er jo det at polerer man til stålet, så vil det dukke opp flere sveiser/sammenloddinger rundtomkring på karosseriet som er igjen fra produksjonen. Blandt annet tak er "lodda" påplass, så det vil finnes sammenføyninger på takstolpene, såfremst ikke dette har endra seg på nye biler. I allefall så har biler fra 80 og 90 tallet (og sikkert enda lengre tilbake i tid) slike gullfarvede sammenføyninger på takstolpene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Juni 27, 2007 Share Skrevet Juni 27, 2007 Det var jo billig... (NOT) får vel slå fra meg den tanken tror jeg... he he... Du får gå for "fattigmanns chrome" Puss ned bilen til metallet, poler, mange lag med klarlakk, poler, par tre lag med sølv lakk, poler og till slutt ett par lag med klar lakk, og vips så har du en "chrom" lakket bil.!! Og to uker etterpå har du en gul bil, og etter et år har du en brun bil.... Les: han skrev klarlakk oppå, den hindrer rusten i å komme til og holder metallet blankt, det største problemet er vel at polert stål ikke helt ligner på chrome akkurat.. En annen ting er jo det at polerer man til stålet, så vil det dukke opp flere sveiser/sammenloddinger rundtomkring på karosseriet som er igjen fra produksjonen. Blandt annet tak er "lodda" påplass, så det vil finnes sammenføyninger på takstolpene, såfremst ikke dette har endra seg på nye biler. I allefall så har biler fra 80 og 90 tallet (og sikkert enda lengre tilbake i tid) slike gullfarvede sammenføyninger på takstolpene Gull kalles det, og det er BLING! Gold 'n chrome on ma ride! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Juni 27, 2007 Share Skrevet Juni 27, 2007 hør her, jeg skal drikke 10 bøtter med rævskum hver eneste dag i 1 år hvis jeg får den bilen i mitt navn og nøklene i lomma. you have my word. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juni 28, 2007 Share Skrevet Juni 28, 2007 hør her, jeg skal drikke 10 bøtter med rævskum hver eneste dag i 1 år hvis jeg får den bilen i mitt navn og nøklene i lomma. you have my word. Hadde jeg driti kroner så sku du fått den bilen. Men rævskum ville blitt problemet da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå