Bmwray Skrevet Juni 27, 2007 Share Skrevet Juni 27, 2007 Hei. Jeg har en 1997 modell 320 manuell og i dag satt jeg den i 1 og dro den til 7000rpm og da kuttet det helt, akkurat som man stoppet motoren og når jeg la inn 2 gir så dro den like bra. Er det turtallsperra som gjorde at det stoppet opp? Kan det ha tatt noe skade at jeg dro den til 7000rpm? Trodde ikke det gikk an og dra den så langt, pleier aldri kjøre sånn. Hadde en 93 modell 320 automat før og den begynte og skurre, kom sånn skurre skrapelyd på ca 6000-6500rpm. Kan dem ha forskjellige turtall sperrer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juni 27, 2007 Share Skrevet Juni 27, 2007 Ja, og turtelleren trenger jo ikke være 100% nøyaktig heller. Så lenge motoren er varm er det bare å gi gass! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juni 27, 2007 Share Skrevet Juni 27, 2007 Det var litt rart at du fikk 7000 rpm. Prøv igjen i 2. gir, evnt. bare i fri og gassen i bånn. Er ikke farlig så lenge motoren er varm, men dersom den drar 7000+ vær gang hadde jeg vært litt forsiktig. Ting er ikke vekta og balansert helt 100 fra fabrikk, men 7000 går nok bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Juni 27, 2007 Share Skrevet Juni 27, 2007 Og om du holder den en stund på turtallsperra vil du høre litt smelling i eksos.. det er gøy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Juni 27, 2007 Share Skrevet Juni 27, 2007 Med chip blir vel turtallssperra flytta en del oppover... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juni 27, 2007 Share Skrevet Juni 27, 2007 Ja, Adios, det kan være tilfelle her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwray Skrevet Juni 28, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2007 Ok Bra det ikke tar noe skader, kjørte motoren skikkelig varm før jeg prøvde Bilen er ikke chippet, Kan være at det var 6800rpm da, men langt gikk den iværtfall Kjekt at det er sperre eller så kunne men vel bare dratt den til stempla kom opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johanf Skrevet Juni 28, 2007 Share Skrevet Juni 28, 2007 Skjønner ikke at folk kan si det ikke skader, men det er vel noe jeg har misforstått kanskje. Ville uansett ikke tulla rundt med motoren på turtallssperra, det sliter nok voldsomt på motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juni 30, 2007 Share Skrevet Juni 30, 2007 Skjønner ikke at folk kan si det ikke skader, men det er vel noe jeg har misforstått kanskje. Ville uansett ikke tulla rundt med motoren på turtallssperra, det sliter nok voldsomt på motoren. Hva i motoren blir voldsomt slitt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Juni 30, 2007 Share Skrevet Juni 30, 2007 coilene som gnister så mye:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juni 30, 2007 Share Skrevet Juni 30, 2007 Evnt. pluggene som gnister Men fra spøk til alvor. En motor som blir kjørt på turtallsperra kjøres på et høyt turtall, men de interne delene tåler dette turtallet, hvis ikke hadde ikke f. eks BMW lagt sperra der den er. Forskjellen på å dra motoren til nesten 6500 rpm, eller dra den til den sperrer er at når den sperrer kommer det ikke bensin og plugga gnister ikke. Motoren får fortsatt den nødvendige smøringa fra oljepumpa, så og dra en motor til den sperrer i ny og ne gjør ingenting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Juni 30, 2007 Share Skrevet Juni 30, 2007 hehe, det er helt riktig det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå