Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
tenk seg en snorrett veg, med jorde på begge sider og 1 km til nærmeste sving. det er vel ikke mange inne på dette forumet som tråkker en del ekstra på gassen her, i hvert fall av og til? har selv kjørt på et slikt sted minst to ganger om dagen i nesten 1 år, og kan med hånda på hjerte si at jeg fint kunne blitt tatt i 130 km\t på strekningen noen ganger.

dette skjer selvfølgelig bare når veien er klar og jeg er alene i bilen, gambler ikke med andres liv, uansett om de er kjenninger eller ikke. mitt eget liv derimot er jeg selv herre over, og om noe skulle skje er det ekstremt liten sannsynlighet for at andre enn meg blir skadet eller drept. sitter ikke her og sier at jeg er en selvmordskandidat, men at jeg i ny og ne velger å ta en kalkulert risiko, for min egen del. hva er vitsen med å alltid være flink gutt og leve etter reglene? liver er for kort til at man kan spare på det, jeg har ikke hørt om noen som har overlevd enda..

Herlig og høre! Man lever bare en gang. Og mitt motto er "ha det morro mens man lever" Så lenge de tingene du gjør bare går ut over deg selv!

• Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

det skader selvfølgelig ikke å kjøre forbi det lokale lendsmannskontoret og se om alle bila står parkert som vanlig heller da...

Skrevet
Men blir 316 neste gang for da er det umulig og bryte grensa!

:roll: Bryter samtlige fartsgrenser i Norge x2 med en 316i også!

Så du får 200km/t på den ? :P

212 8) sikkert ca 200 reelle km/t.

Skrevet
No sympati.

Viser bare at du ikke respekterer reglene.

Nesten 90 i en 60 sone -> Helt passende straff.

faen meg det dummeste jeg har hørt.. hadde du sett den veien han ble tatt på så hadde du skjønnt det ass.. ny snorrett vei-- hadde du ikke kjørt 316 så hadde du vist hvor jævlig fort gjort det er å kommer opp i 86!

En er sikkert og det er at du IKKE vet hvor for det går siden du ikke kan sette deg inn i saken på en fornuftig måte.

Siden du lurer på om jeg er mongolid, så må jeg bare si at du synker på et så lavt nivå at jeg ikke vil prøve å forklare deg det.

Det er ikke snakk om hva man gjør, men blir man tatt så er det rett og slett barnslig å syte over straffen.

Skrevet
No sympati.

Viser bare at du ikke respekterer reglene.

Nesten 90 i en 60 sone -> Helt passende straff.

faen meg det dummeste jeg har hørt.. hadde du sett den veien han ble tatt på så hadde du skjønnt det ass.. ny snorrett vei-- hadde du ikke kjørt 316 så hadde du vist hvor jævlig fort gjort det er å kommer opp i 86!

dette er da vel ingen unnskyldning? fartsgrensen er den den er og det hjelper veldig lite å si at veien er rett og bra. fartsgrensen er fortsatt den samme.. får bare dumme blikk hvis du prøver å si det til de som stoppa deg!

Skrevet

Blir det samme hvis man hevder at farten godt kan være høyere i oppoverbakke siden bremsestrekningen blir kortere...

Nå skal det sant sies at en advokat fikk nedsatt straffen for at hans Merce var laget for fart mye høyere enn det han ble stoppet for. Denne historien ligger noen år tilbake i tid, men men.....

Skrevet
Alt for mange 60-soner i norge.

Det er jeg helt enig i :? . Vei myndigheter bør se og lære av f.eks Sverige!

I disse CO2-hysteri tider:

Tenk hvor mye mer co2 og andre skadelige utslipp man får pga. dårlige veier og lav/ ujevn fart..

(Oh, shit, glemte vist at jeg er en vanlig borger, har ikke noe jeg skulle ha sagt... :roll: )

Men til temaet..

Jeg synes det er dumt at folk kjører for fort, men det gjør jeg ofte selv også, hender man ligger 10 km/t over grensa, man må da følge trafikken også, og den går som regel litt fortere enn hva som er tiltenkt av myndighetene..

Hender at man noen ganger virkelig vil få ut sota av motoren, men får en litt dårlig følelse etterpå..

- Tenk om jeg hadde kjørt av veien, kræsjet, ødelagt bilen, Drept noen!.. eller kanskje bare mistet lappen...

Da hadde jeg helst ofret lappen!

Særlig etter ulykker, hvor kjenstfolk er involvert, blir man mye roligere til sinns, når man sitter bak rattet etterpå..

Synes det er litt trist for din del, da du sikkert har drømt om M3'en lenge, og alle vet at det skal søren ikke mye til før man er langt over fartsgrensa, om man ikke ser på speedometeret ved jevne mellomrom..

min bil ruller best osv i 120 km/t. vet ikke hva det er, om den er mer vandt til fart siden den er kjørt i tyskland.. hehe.

Skrevet

Uff - triste greier :( Men som mange andre seie, ikkje selg bilen din fordi du har mista lappen i 3 mnd. Sett den i garasjen og poler den og ta alt putlearbeidet du ikkje har fått gjort enda fordi du heller vil kjøyre ;)

Seie meg einig med Håkon sitt innlegg, det er ALT for mange 60 - soner i dette landet. Men uansett er 70 sonene dei verste. Aldri heilt skjønt poenget med dei :S

Skrevet

synes det begynner å bli litt vell mange prippne "gamlinger" her inne nå, alle, og da mener jeg ALLE kjører 10-15 km/t for fort av og til, og dere som mener dere aldri har gjort det eller mener at 10 km/t over er aaaalt for fort kan klø seg der sola ikke skinner, dette er det tåpeligste jeg har lest på lenge!!

kondolerer for tap av førerkort, men slik er det når man bor i et tvangsland som Norge!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...