Gå til innhold

Erfaringer med Kumho dekk fra GS-bildeler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurdere å kjøpe nye felger og dekk til vogna. Har sett på disse felgpakkene som selges hos GS. Disse pakkene er veldig rimelige, og da lurer jeg på hva slags erfaringer andre som har kjøpt dekk og felger derfra har?

Ønsker selfølgelig god kvalitet på både felg og dekk, men trenger ikke bruke alle feriepengene på dette heller? :?

Takker for alle tilbakemeldinger!

Skrevet

Jeg hadde en VW Bora 1.9 Tdi Highline som hadde Kumho dekk til "skotøy" .... Jeg hadde ingen problem med dei.. Kan vær at de sporer litt visst du har senkesett på bilen din..

Skrevet

Hva gjør at sporing og senking har noen sammenheng? Blir bilen mindre retningsstabil med senkesett? eller blir det annen spissing på hjulene etter senking som gir mer sporing?

Jeg har ikke senkesett på bilen min nå, men det ligger klart og skal på før jeg drar på norges-safari om 2 uker.. :D

Skrevet
Vurdere å kjøpe nye felger og dekk til vogna. Har sett på disse felgpakkene som selges hos GS. Disse pakkene er veldig rimelige, og da lurer jeg på hva slags erfaringer andre som har kjøpt dekk og felger derfra har?

Ønsker selfølgelig god kvalitet på både felg og dekk, men trenger ikke bruke alle feriepengene på dette heller? :?

Takker for alle tilbakemeldinger!

Tenker du på Rondell felgene? de har de ikke flere igjen av

Skrevet

Kumho har blitt et meget bra dekkmerke etterhvert, så det er ingen fare forbundet med å kjøpe dekkene deres både sommer og vinter. Er faktisk mye mer skeptisk til felgene de selger, for de virker ikke å være av beste kvalitet.

Skrevet
nei tenkte egentlig mest på disse i 18"

http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... r/5400.jpg

noen som vet hva de heter? hva det er replica av, for jeg regner med at det er det.. :?:

Jeg kjøpte slike felger hos Gs med di dekkene du nevner her i 19"..Både felgene og dekkene virker bra! Var også skeptisk til Kumho dekkene, pga har dårlig efaring med modellen før denne..Men dette nye dekket er mye bedre en forgjengeren :)

Felgene er ein kopi av "Hartge Classic" felgen.. :)

Skrevet
Hva gjør at sporing og senking har noen sammenheng? Blir bilen mindre retningsstabil med senkesett? eller blir det annen spissing på hjulene etter senking som gir mer sporing?

Jeg har ikke senkesett på bilen min nå, men det ligger klart og skal på før jeg drar på norges-safari om 2 uker.. :D

Hjulstillingen forandres etter senking. Om dette har noen innvirkning på retningsstabiliteten vet jeg ikke. Jeg hadde uansett tatt en firehjulskontroll.

Jeg har bra erfaring med Kumho dekk. Kan ikke si at de er noe dårligere enn andre merker.

Skrevet

Byttet fra Kumho ku19 til Nankang ultasport foran på touringen, som beskrevet i en tråd her tidligere.

Fikk ny bil, dønn stabil.

E34 520IA, 92 mod.

Godkjent senket 40/30 med komplett Cobra suspension, alt nytt av understell,delvis powerflex,4-hjulsmåling hos T-K Bilservice.

rondell 8,5x18" og 10"x18"(225/40 og 255/35)

Bilen var skikkelig dritt å kjøre med disse Kumho dekkene, spora og var ustabil ved nedbremsing.

Må legge til at Kumho dekkene ikke var nye da, kjøpte brukt, og det kan ha vært årsaken selv om dekkene var greie med mønster...

Neste settet blir Nankang fortsatt :D

Skrevet

En bil vil jo spore mer med gamle harde og slitte dekk enn helt nye, så da er det ikke så rart at det ble forskjell. Om det er Kumho eller Nankang spiller mindre rolle. Hadde du f.eks. montert Conti hadde det blitt mindre sporing da også.

Skrevet

jeg kjører med 235/40 18 foran med Nankang Ultra sport og det finnes ikke antydning til sporing, noen dekk sporer mer enn andre, hadde noen Marangoni dekk på 520'n tidligere og det sporet noe helt forferdelig.

Skrevet

Hjulstillingen forandres etter senking. Om dette har noen innvirkning på retningsstabiliteten vet jeg ikke. Jeg hadde uansett tatt en firehjulskontroll.

Jeg har bra erfaring med Kumho dekk. Kan ikke si at de er noe dårligere enn andre merker.

Blir 4-hjulskontroll etter montering av nye Bilstein dempere og Einbach fjæren på førstkommende tirsdag.. Senker 30mm forran. Venter med bytte av dempere bak siden disse ikke er "utslitt" enda. Har luftdempere med nivåregulering bak, så senkeing blir vanskelig når kun demper gjør senkingen. Noen som har senket eller byttet slike dempere? Fikk oppgitt listepris hos verksted på bytte av disse dempere bak: 6.000,- :shock: og det var kun jobben! - litt i overkant kanskje?

Da blir det nok bestilling av felg og dekk etterhvert også! Synes "Hartge Classic" felgen ser meget bra ut. Veldig spent på hvordan dette kan blir seende ut. Noen som har disse felgene på bilen sin? Bilder?

Skrevet

Bilen vil jo også spore mer med bredere dekk.....med mine 205 vinterdekk merker jeg så og si ingen sporing, mens med 235 foran og 265 bak på sommerdekka gjelder det å ha et fast grep om rattet..... at jeg kjører på norges nest lengste elv til daglig (rv17) gjør det selvfølgelig enda mer merkbart.... :lol:

Skrevet

Kumho Ecsta KU31 18" overrasket meg skikkelig med å være de overlegent mest behaglig lavprofildekkene jeg har kjørt på. Sporer ikke, og er også veldig stillegående. Blir spennede å se om de også er slitesterke.

Har tidligere brukt bl.a Bridgestone Potenza, Toyo Proxes, Conti og Uniroyal.

Det eneste som er litt stress er å kjøpe bare dekk på GS i Oslo siden de ikke har utstyr for å legge om selv. Men prisen ble hyggelig for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...