Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

nei d er jo d jeg lurer på om d er fortsatt litt luft igjen. men jeg har jo varme i varmapparatet.? litt jævlig dette. men skal prøve og ta av slangene til varmeapparatet og prøve. prøvde med den øvre slangen i sta. men d ble ingen forskjell.

Skrevet

Den fremgansmåte jeg beskrev tidligere fungerte som bare det da jeg luftede min, har du prøvd i oppoverbakke?

Gjorde det samme da jeg satte i M50 motoren, bare lod den stå på bukke foran, fyllte gjennom slangen i toppen av rediator, satte den på og fyllte gjennom rediator lokket, var der med en gang.

Skrevet

har prøvd d meste ja. men m50 motoren kan du jo lufte uten at motoren går etter va jeg har hørt/lest . nokk om d. får prøve å lufte på registeret da. :? takker for tips og innspill uansett så får vi se. kjedlig vist jeg må av med toppen igjen begynner å bli litt lei av d nå..

Skrevet

Hvis ikke du får luftet på vanlig måte så er det rett og slett noe galt ett sted. Skru opp lufte skruen og sett den i slakk oppoverbakke og rus den opp og ned fra 3000 til 6450... eneste som hjelper,men ikke gjør dette før den er driftsvarm og du er sikker på termostaten er på vei til å åpne. For termostaten åpner fint eller?

Skrevet

Skal ikke være så vanskelig å lufte egentlig, jeg har gjort det flere ganger og da bare stod den på tomgang med lufteskruen oppe til det kom ut vann, så var det i boks... Men litt OT, hva har du gjort med drivverk og ellers med bilen siden du har turbo? funker det bra eller? HK?

Skrevet

ja termostaten er ny åpner ganske tidlig faktisk så bilen/motortempen står litt til venstre for kl12 ca kl 10. så stiger den til normal temp etter vært. har varme med en gang nå på varmapparatet. så ruser jeg den til vannet synker,mens toppa til ekspansjonstanken er av .så stiger d opp til normal etter på.den hiver ikke av seg vann osv. men vist jeg setter på toppa og lar den stå på så blir d trykk etter vært og vist jeg tar av trykket med toppa da. så vil den hive av seg vannet. litt dårlig forklart dette men håper dere skjønner. dette med bratt bakke fronten er ca en halv meter høyere foran en bak er d litt lite eller. noen som trur d er topp/pakning da?

Skrevet

Virker som alt er ok spør du meg,men husk at det ikke skal være fullt opp med vann i ekspansjonstanken på varm motor da.

Har du kjørt med bilen eller?

Det skal jo være trykk i systemet,men hvis det blir kaldt i varmeapparatet på tomgang er det noe galt,enten luft eller pumpa.. og luft kan tilsi pakning etc. Lukter det eksos av ekspanjonstank eller er vann i olje/olje i vann.

Men for meg høres alt normalt ut.

Skrevet

har ikke gjort noe med drivverk enda nei, men har fått en del tips og triks fra noen svensker som hadde 300hk i sin og di drev med kamikase starter osv og di var ikke plaget med drivverket. jeg har heller ikke hatt problem med drivverket viktig og bytte mansjetter olje skifte osv. hk aner jeg ikke enda har ikke fått benka den enda etter at jeg monterte datasprut turbokam osv men har ca 0.5 i laddetrykk og den går fremover. men skal ladde på bare motoren vil. :lol:

Skrevet

jeg syns også at alt er delvis ok nå. untatt at slangen fra termostathuset til radiatoren blir jævlig hard da,men d kan jo være for at d er litt for mye kjøleveske på motoren da . bilen går jo som bare d. ikke noe vann i olja eller eksos i kjøleveska, samtidlig med alt dette begynte viskosevifta og kødde skjønner du. først røyk en slange typisk og ikke bytte ut en gammel slange. så måtte jeg lufte igjen, så var alt bra men så vil liksom ikke viskosevifta gå når bilen blir varm så derfor tar jeg litt forhåndsregler og spør hos proffene .skal bytte vifta og montere lufttempgiver og lamda no så d blir d litt mer futt i bilen, ville vente med dette til jeg var siker på at den var luftet ordntlig. takker for tips og innspill :lol::lol:

Skrevet

nja vanskelig og si om jeg har 250hk eller ikke ,men jeg skal ha mere i værtfall og turbokam d funker jo. så d skal bli spennende og se. har hatt mere trøbbel med motor enn drivverk for og si d sånn :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...