Gå til innhold

0-100km/t , over 16 sekunder . 2001 320dat

magols
 Share

Anbefalte innlegg

Hei prøver igjen ,med ny overskrift . Jeg har en 320dat 2001 mod. som går dårlig (0-100 ca.16sec. 50-100 10sekunder) Har bestil ny luftmassemåler . Men på en diagnose har jeg følgende felmelding : DDE -05 insprutningsventilgivare ---signal avbrott eller kortslutning etter plus -- -insprutningsventilgivare B1361_D3UBH

Noen som vet hva dette er ?? Hvor sitter "insprutningsventilgivare ? diagnosen er gjort på bmw-verksted , men de viste ikke hva felkoden var for noe .. Hvor fort akselerer egentlig en 320dat (136hk) ??

Bilen fusker ikke , men den drar dårlig , og etter 80km/t , er det ikke noe akselasjon igjen .. Ikke noe soting i eksosen , eller andre ulyder. Bruker normalt med drivstoff !? (0,6 langkjøring og ca.0,85 i byen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Insprutningsventil giver dette betyr dyse nr 4 på motoren din ,denne dysa har en ledning tilkoblet som gir signal til dieselpumpa om mengdejustering av diesel. bytt først luftmassemåler hvis den som sitter på bilen din er av gamle typen må du omprogramere DDE styreenheten etter bytte hvis ikke går den like dårlig som om den er deffekt.(bmw verksted må gjøre omprogrameringen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig det, det er en giver på en av dysene (nr4), få først verkstedet til å slette denne koden for så å prøvkjøre og se om den kommer tilbake umiddelbart, det trenger jo ikke være en aktiv feil.

Ellers er jo luftmassemåler som jo nevnt tidligere en vanlig feil på disse modellene. Hvis verkstedet ikke visste hva denne feikoden betyr ville jeg stilt meg tvilende til dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal egentlig klare det på 10,1 (uten automat vel å merke)

Iht. BMW skal en E46 320d med 136 HK og manuelt gear klare 0-100 Km/t på 9,9 sekunder... eller akkurat det samme som en E36 320i. Ikke den helt store forskjellen, men alle monner drar sa musa da den pissa i havet... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det skulle være dysen som er def. Er det noen som vet om en billig plass og kjøpe noe sånt ??? Ser de har den hos GS-bildeler , men den koster nesten 3400,00

foresten !!!! Noen som vet hva som skjer når føleren til denne dysen ikke virker . Jeg får ingen feilmeldinger inne i bilen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Hei ,tenkte jeg kunne oppdatere denne .. Kjøpte ny lmm fra the portland g (e-bay) .

I england. Den var uorginal , men det var plugg and play . kostet 57 pund +++ frakt , momms mm (ca1100,-) .Nå tok den 0-100 på

9,3 sek !!! (med "rullende" start ) STOOOR forbedring .. Hva den feilmeldingen måtte være , så gidder jeg ikke bry meg med den nå ... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...