Aquarius Skrevet Mai 11, 2008 Skrevet Mai 11, 2008 bytt tennplugger.. det kan hjelpe! Hmm.... kanskje ingen dum idè. Bilen har bare gått 47' men jeg ser at det aldrig er skiftet plugger, ei heller på 40' service. Eller er ikke dette slitedeler lenger ? Noen som vet levetiden/intervallet for bytte av plugger? Og hva er beste anbefalte plugger til M43 motoren?
t0rerik Skrevet Mai 29, 2008 Skrevet Mai 29, 2008 Fikk også opp motorlampa på min tidligere e46 318i, og merket ingenting på bilen. Ifølge diagnose fikk bilen for mager blanding. LMM ble byttet og alt var i orden. Også den slangen som er nevnt tidligere var en gang kilden til at motorlampa lyste, ifølge forrige eier.
pbk Skrevet Mai 30, 2008 Skrevet Mai 30, 2008 Fikk denne lampa i en periode i fjor, så forsvant den av seg selv. Merket ingenting på bilen. Samme lampa kom igjen for en stund siden, forsvant og kom tilbake i går. Skal prøve å få tatt en diagnose, men det må visst gjøres når lampa lyser, og siden den kommer og går er det vanskeig å bestille time... Har også hørt fra andre med samme bil som meg at denne lampa kommer litt i hytt og pine og ikke nødvendigvis er så farlig. Men den kan jo plutselig indikere en alvorlig feil, så man bør følge litt med på hvordan bilen går.
cubetito Skrevet Mai 30, 2008 Skrevet Mai 30, 2008 Fikk denne lampa i en periode i fjor, så forsvant den av seg selv. Merket ingenting på bilen. Samme lampa kom igjen for en stund siden, forsvant og kom tilbake i går. Skal prøve å få tatt en diagnose, men det må visst gjøres når lampa lyser, og siden den kommer og går er det vanskeig å bestille time...Har også hørt fra andre med samme bil som meg at denne lampa kommer litt i hytt og pine og ikke nødvendigvis er så farlig. Men den kan jo plutselig indikere en alvorlig feil, så man bør følge litt med på hvordan bilen går. sånn var det med min bil en periode oxo. lampa kom og gikk, men til slutt lyste den for fullt. det tyder bare på at det er noe som er på vei til å ta kvelden.
Aquarius Skrevet Juni 1, 2008 Skrevet Juni 1, 2008 I dag tente dette varselet igjen , tre uker etter at det ble resatt ved verksted. Lyser fast fra start til tenning slås av. Varselet kom nå etter at bilen hadde stått ute i solen og var skikkelig varm. Når jeg tenker etter var dette scenarioet forrige gang også. Kan varmen spille inn, kanskje på slangen som i utgangspunktet tydelig har vært for myk? Det må tydelig være forskjellige feil som løser ut varsel på forskjellig måte. Feilen hos meg lar seg tydelig vis kun resettes via diagnoseverktøy, andre feil som beskrives her på forumet resettes automatisk når feilen opphører (eller kommer og går). Sjekket luftfilteret nå i kveld, og det ser også relativt møkkete ut. Ser ut som jeg kanskje må bytte forbruksdeler før jeg gjør noe mer drastisk. Har hatt bilen inne for oljeskift og kontroll hvert år, men gud vet hva verkstedene gjør - for filter er ikke skiftet på mange år, og plugger er aldri skiftet. Er det noen som vet om et verksted i Oslo-området der det går an å KJØRE INNOM for å stilt diagnose - uten å bestille dette 3 uker i forveien?
kimbru Skrevet Juni 2, 2008 Skrevet Juni 2, 2008 Hei, min lampe begynnte også å lyse nå nylig på min 316 e46 1,9 .. jeg byttet lmm og slettet feilkode 171... lampen begynnte å lyse igjen idag... og feilkode 171 dukket opp igjen... noen her som vet hva denne sier? =)
pbk Skrevet Juni 7, 2008 Skrevet Juni 7, 2008 Er det noen som vet om et verksted i Oslo-området der det går an å KJØRE INNOM for å stilt diagnose - uten å bestille dette 3 uker i forveien? Har vært i kontakt med Furubakken i Bærum, og de sier de vanligvis kan ta diagnose på sparket hvis en av to computere er ledig, men det er ofte vanskelig på fredager. Ring og hør.
Aquarius Skrevet Juni 8, 2008 Skrevet Juni 8, 2008 Takk for tipset pbk. Furubakken er vel kanskje den eneste i nærheten jeg ikke har forsøkt. Har nå også fått problemer med sentrallåsen når bilen står i sola og blir glovarm. Så, nå har jeg like godt bestilt Carsoft 6.5 kabelsett og USB/RS232 adapter. Kan jo se ut som det er behov for endel diagnoser fremover .
Nexsor Skrevet Desember 2, 2014 Skrevet Desember 2, 2014 Hiver meg på denne tråden selv om den er noen år. Startet med at lampa begynte og blinke hvis jeg ble stående på tomgang. Samtidig gikk den ugjevnt. Men hvis jeg startet å kjøre med en gang, så kom den aldri opp. Pådraget er bra og ellers går motoren fint. Var og tok diagnose i går. Fikk da beskjed om at det lå en feilkode på tennspolen på sylinder 4. Før jeg rakk å bytte den så kom lyset opp konstant. Fikk heller ikke slukket dette med å stoppe å starte bilen nå. Byttet tennspolen og lyset er der fortsatt. Bilen går ugjevnt på tomgang, men så fort jeg begynner og kjøre er alt ok så lenge jeg har litt turtall på motoren. Er i bunn hvor den fusker. Har også byttet plugg på sylinder 4 bare for og eliminere den også. Er jo ran å få lest av feilkoder...så noen som har vært borti dette og kan svaret? Bilen er en E46 316i 2004 mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå