Dammed Skrevet Juli 2, 2007 Forfatter Skrevet Juli 2, 2007 hehe, familie som en 18 åring, håper få andre har familie i den alderen. Men gleder meg til å teste M3.
Mboy Skrevet Juli 2, 2007 Skrevet Juli 2, 2007 Jeg har testa begge deler og landa på m3 ikke at m5 ikke var rå, men kjøreegenskapene på m3 synes JEG var MYE bedre
Dammed Skrevet Juli 2, 2007 Forfatter Skrevet Juli 2, 2007 ok, det som er dumt er at den M5 jeg ser på er i hordaland og jeg bor i østfold... Så blir litt stress å prøve den... Men har funnet en M3 i buskerud, så skal teste den tenker jeg. Men tror det blir m3, pga av mindre motor volum. Men ingen som kunne hjelpt meg litt? Skulle gjerne prøvd en E34 M5 et sted på østlandet.
Gunnar Skrevet Juli 2, 2007 Skrevet Juli 2, 2007 Sjekk forsikring før du vurderer M-bil. Skal du ha den i eget navn blir det en dyr fornøyelse.
Sandersen Skrevet Juli 2, 2007 Skrevet Juli 2, 2007 www.dnbnor.no vill jeg anbefale da isåfall, kom på 14tusen på meg for en m5
Ellingsen B. Skrevet Juli 2, 2007 Skrevet Juli 2, 2007 ok, det som er dumt er at den M5 jeg ser på er i hordaland og jeg bor i østfold... Så blir litt stress å prøve den... Men har funnet en M3 i buskerud, så skal teste den tenker jeg. Men tror det blir m3, pga av mindre motor volum. Men ingen som kunne hjelpt meg litt? Skulle gjerne prøvd en E34 M5 et sted på østlandet. Hva maner du med at du vil ha m3 fremfor m5 pga motorvolumet? Avgjør det hvordan bil du vil kjøpe?
Dammed Skrevet Juli 2, 2007 Forfatter Skrevet Juli 2, 2007 Gunnar: Skal selvsagt ha bilen på faren min, Celicaen min ville hatt en forsikring årlig på rundt 42.000kr hvis jeg hadde den på meg... Ellingsen B.: nei nei. Men i følge modellguide dere har her, så går de like fort 0-100 km/t selv om M3 har en mindre motor volum, selvsagt fordi den er lettere enn M5. Og man må vel få lov til å tenke _litt_ på økonomi, og det sier seg selv at en 3.0 maskin bruker mindre enn en 3.8 maskin. Men jeg vil også ha en mer sportslig bil, og da har de fleste sagt ta heller M3. Men skal selvsagt prøvekjøre begge før jeg bestemmer meg. Men ingen som kunne latt meg prøve en E34 M5 på østlandet? Betaler gjerne bensinpenger.
Azeton Skrevet Juli 2, 2007 Skrevet Juli 2, 2007 Vil tro at M5en har større toppfart og hurtigere aks i høye hastigheter..
Mboy Skrevet Juli 2, 2007 Skrevet Juli 2, 2007 Jeg og en kamrat skulle teste 5 ern vs 3ern. Da brukte vi en 520e34 92 mod og en 320e36. Da kjørte vi på svingete veg i høy fart og 5ern hadde ikke sjangs. Vi byttet selvfølgelig sjåfør for og se om det hjalp, men nei. 520en ble alt for stor og tung i svingene. Men på rett motorveg var jo 520en mer behagelig og kjøre. Sikkert noen som vill krangle med meg på dette her, men jeg sier at 3ern er helt klart mer sportslig!
Gunnar Skrevet Juli 2, 2007 Skrevet Juli 2, 2007 Jeg og en kamrat skulle teste 5 ern vs 3ern. Da brukte vi en 520e34 92 mod og en 320e36. Da kjørte vi på svingete veg i høy fart og 5ern hadde ikke sjangs. Vi byttet selvfølgelig sjåfør for og se om det hjalp, men nei. 520en ble alt for stor og tung i svingene. Men på rett motorveg var jo 520en mer behagelig og kjøre. Sikkert noen som vill krangle med meg på dette her, men jeg sier at 3ern er helt klart mer sportslig! Det er jo noe som heter vekt/effekt da..
Ad|oS Skrevet Juli 2, 2007 Skrevet Juli 2, 2007 Helst sant det Gunnar, men 3-serien er vel mer sportslig enn 5-serien. Ja, en M5 mot en M3 er et annet spørsmål, men så er det jo prisforskjellen som man må ha i bakhodet. Er vel en grunn til at det er M3'n BMW har laget "banebil" av, og ikke M5?
hagenisse Skrevet Juli 2, 2007 Skrevet Juli 2, 2007 Er vel en grunn til at det er M3'n BMW har laget "banebil" av, og ikke M5? BMW sine racebiler er jo ofte basert på 320. Og firedørs. Er mye regler inne i bildet, fantes sikkert noen raceserier som 5-ere kunne deltatt i også. Ingen av bilene er veldig sportslige uansett.
BoSJo Skrevet Juli 2, 2007 Skrevet Juli 2, 2007 Helt klart at er det racerbil man vil ha, da er det nok M3'en som er å foretrække. M3 burde vere mere lett kjørt (Har aldrig prøvd) da den er lettere i seg selv, vekt fordelingen er vel mere eller mindre lik på både M5 og M3, altså i relativ forstand. Å sammenligne vanlige 5 & 3 serie i forhold til M biler, er jo litt nøtteløst da det er fuldstændigt anderledes biler. Har ikke kjørt mot E36 M3, men E30 M3, og han forblev i bakspeilet mens jeg drog fra ham......men da igjen, feil sammenlikning og alt for lite race over rett strekning til å gi et ordentligt resultat (Offentlig vei, midt på natta uten trafik vel og merket) Uansett hvad du velger å putte dine penge i, gjør dine omgivelser den tjeneste å dra på bane og lær bilen å kjenne. Veldig lite omkostning imot det som andre sparer og deg selv også. Lykke til
maxmix Skrevet Juli 3, 2007 Skrevet Juli 3, 2007 testa en 328 i dag. En E46 modell. Og hjelt seriøst så er det mer morro i min celica. Bilen var altfor støydempet, man hørte nesten ikke motoren før 4500-5000 rpm. Syns det var mildt sagt kjedelig. Den gikk fortere enn min celica, men opplevelsen var mye ebdre i celicaen min, syns jeg. Det er det jeg elsker med min e46 328, den er MYE raskere enn de fleste bilene på veien, (hvis man tar vekk m-bilene, rene sportsbiler, og dårlige japsetrim ) Samtidigt som at den er god og kjøre, ikke unødvendig støy i kupeen, Meget jevn og fin på gassen, dvs drar godt fra lave turtall, og speedometernåla bare øker og øker når du gir på i gjevnt og fint drag Hvis man vil ha høy lyd/støu i kupeen, og mye fartsfølelse, "racerbil følelsen", så er kanskje ikke bmw noe for deg, de er gode byggverk, konstruert for og føles akkurat slik du følte det når du prøvekjørte den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå