Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

tja del xx i hva er galt med bilen?

Tikkelyder fra bunnen av motoren. høres best på passasjerside langt nede i motorrommet. Tikkingen er kraftig og rpm variabel. Oppstår ved varm bil, men ikke altid. Er det noe kjede/kjededrev som bør byttes?

Skrevet

Hvor langt er bilen gått? Er det kraftig lyd? Dysene lager jo en svak tikkelyd..

Er lyden der hele tiden? varierer den etter turtall?

Slitte rammelagre lager jo en "knatre" lyd av motoren, men da vil du ofte ikke høre ulyd på tomgang, men hvis du ruser motoren så kommer det fram..

Kan jo også være rakling fra ventilene eller slitt registerkjede...

Skrevet

Interessant! Jeg har også et snev av samme tikkelyd (på passasjersiden langt nede i motoren) selv på min 520I E34 -95 som har gått ca. 192000. Jeg hører ikke denne tikkelyden lyden inne i bilen men det er hørbart utvendig når bilen står og går på tomgang, spesielt ved varm motor.

Grunnen til at denne tikkelyden er bare merkbart på passasjersiden kan jo være at den egentlig kommer fra toppen men forplanter seg nedover via eksosanlegget på denne siden?

Jeg har vurdert å prøve å bytte olje til 5W-50 (tykkere olje) for å se om dette har innvirkning, jeg bruker nå 0W-40 olje.

Skrevet

har akkurat det samme på min.

fant ut at det var clutchen eller hva det heter på ac kompressoren.

vet ikke om det går an å bytte bare den.

Skrevet
Interessant! Jeg har også et snev av samme tikkelyd (på passasjersiden langt nede i motoren) selv på min 520I E34 -95 som har gått ca. 192000. Jeg hører ikke denne tikkelyden lyden inne i bilen men det er hørbart utvendig når bilen står og går på tomgang, spesielt ved varm motor.

Grunnen til at denne tikkelyden er bare merkbart på passasjersiden kan jo være at den egentlig kommer fra toppen men forplanter seg nedover via eksosanlegget på denne siden?

Jeg har vurdert å prøve å bytte olje til 5W-50 (tykkere olje) for å se om dette har innvirkning, jeg bruker nå 0W-40 olje.

Mener seriøst at det letteste er å lytte på motor med egnet verktøy...

Skrevet

Er jo også lov å svinge innom et BMW verksted og få de til å lytte på lyden ?

Eller et godt motorverksted forøvrig. De tar sikkert ingenting for å låne bort øret sitt et øyeblikk.

Skrevet

vis det er en liten sprekk i grenrør\mannefoil vil det komme en fin tikkelyd som høres ut som ventiltikking! har slik i min bil og forsvant da jeg sveiste grenrøret! men er kommet tilbake nå! så grenrøret mitt har nok sett sine siste dager! bare et tips du kan skjekke ut!

Skrevet

Sist jeg hadde en tikkelyd i bunnen av motoren var det oljepumpa som var på vei ut, noe jeg fant ut litt for sent.

Bruk et metallrør,forlenger eller annen lang metalldings, sett den mot øret for å finne ut hvor ulyden kommer fra.

Skrevet

Har samme problemet på min akkurat nå! :(

Motoren har gått 220 000. Motoren er varm nå. Det høres ut som tikkingen kommer fra innsprøytningen. Tikkingen er ganske unormal.

Har prøvd å hørt på dysene, men jeg får samme tikking fra hver og en. :?

En bekjent som mener det kan være ett innsprøytnings relè som tikker, eller ett eller annet med returen på innsprøytningen.

Jeg blir jæ**ig frustrert over denne tikkingen, da den oppsto plutselig og uventet. :(

Bilen fungerte fint igår og idag, så står bilen hjemme ett kvarter og når jeg skal bruke den igjen ett kvarter senere så vil den ikke starte. Bare starter som går.

Etter en 10 min så starter den plutselig igjen når jeg prøver, men nå er tikkingen der.

Har ikke rørt bilen motormessig siden jeg kjøpte den ifjor vinter. Men jeg skiftet olje og filter mandag. Kan det påvirke problemet?

BTW: Beklager at jeg bruker tråden din trådstarter, men vi er visst i samme situasjon så det går vel greit. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...