Morten1989 Skrevet Juli 2, 2007 Share Skrevet Juli 2, 2007 Heisann Ble får noen dager siden tatt inn på teknisk kontroll, og i tilegg til å bytte dekk å bærekuler, måtte jeg stramme handbrekke mitt. Så hvordan gjør jeg dette? mvh morten:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oppheimen Skrevet Juli 2, 2007 Share Skrevet Juli 2, 2007 ta av den skinngreia rundt håndbrekket og skru på de stillegreiene ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Juli 2, 2007 Share Skrevet Juli 2, 2007 Bare passe på at du får stilt like mye på begge sidene hvis det var stilt jevnt før. Ikke bra hvis det bare tar på ene siden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Juli 2, 2007 Share Skrevet Juli 2, 2007 De litt mer proffe tar av bakhjulene og justerer på selvjusteringen inne i trommelen Kommer til denne gjennom et av hullene til hjulboltene.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Juli 2, 2007 Share Skrevet Juli 2, 2007 Hørtes da veldig stress ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maurtin Skrevet Juli 3, 2007 Share Skrevet Juli 3, 2007 ble du tatt i sånn teknisk kontroll der statens vegvesen står utplassert langs veien? eller var det eukontroll? ser du skriver teknisk kontroll, men litt vanskli å sjekke bærekuler da.. viss jeg da ikke er på bærtur og teknisk kontroll og eukontroll er det samme.. forresten bare å stramme under den skinngreia, viss ikke det er nok så må du nok bak å skru.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Juli 3, 2007 Share Skrevet Juli 3, 2007 Nei det beste er ikke alltid det letteste Kan jo være justeringen bak sitter fast eller at noe annet som gjør at det tar ujevnt. F.eks den delen som overfører bevegelsen fra wiren til å presse mot båndene. Eller gjerne det ikke er med bremsesko igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Juli 3, 2007 Share Skrevet Juli 3, 2007 De litt mer proffe tar av bakhjulene og justerer på selvjusteringen inne i trommelen Kommer til denne gjennom et av hullene til hjulboltene.... Trenger ikke ta av bakhjulet heller,du kommer til ved og skru ut en hjulbolt. Og det er denne metoden som må brukes,og justere ved håndbrekket er bare en nødløsning.... Er du i tvil les denne guiden her: http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... stment.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Juli 3, 2007 Share Skrevet Juli 3, 2007 Død link! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Juli 3, 2007 Share Skrevet Juli 3, 2007 Har ingen problemer med denne linken jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jpse36 Skrevet Juli 3, 2007 Share Skrevet Juli 3, 2007 - ta av skivene og kontroller bremseskoene først - skjekk at det ikke er en gleppe mellom bremsesko og hvileklossen motsatt side av justeringa, om det er en gleppe der så juster vaier så den ligger helt inntil, håndbrekke må ikke stå på. - smør opp/løsne justeringa til bremseskoa. - sett på skiver og juster til skivene ikke går rundt og slå med hammer på trommelen slik at skoene sentrerer seg. - juster ut igjen til skivene subber såvidt. altfor mange justerer bare vaieren. men vaieren skal som regel bare justeres når den blir byttet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten1989 Skrevet August 1, 2007 Forfatter Share Skrevet August 1, 2007 Takker for svar Jeg + mange andre ble tatt med til statens vegvesnbygget i trondheim. Der har de utstyr til å sjekke litt av hvert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå