Upperhouse Skrevet Juli 3, 2007 Skrevet Juli 3, 2007 Som tema sier, motor går varm! Situasjonen er den at jeg stod på tomgang i ca 30 min... Deretter skrudde jeg av bilen i 15 min før jeg kjørte videre... Etter 200 meter ser jeg at nåla går mot rødt! Vet at du ska holde motoren igang hvis den er varm, slik at den får kjølt seg ned. Dette funka ikke, så jeg skrudde den av. Venter så 30 min til nåla var på normal igjen, får å så prøve å kjøre videre... Fortvilelsen var stor da jeg så at nåla gikk mot rødt igjen Leverte bilen inn på verksted idag for å skifte termostat. Glad å blid skulle jeg hente bilen idag etter det som skulle være en enkel jobb. Men slik ble det ikke... Det var ikke termostat. Trenger hjelp fra dere nå! Vannpumpa blir skiftet imorgen da det kan være den???! Kan det være noe annet? Toppen??? Viskosekobling??? TRENGER HJELP!!!
-Roger- Skrevet Juli 3, 2007 Skrevet Juli 3, 2007 Som oftest er det termostat, vannpumpen eller viskosekobling! På din motor er det plastskovler på vannpumpen, så de ryker ofte...
Dirty Skrevet Juli 3, 2007 Skrevet Juli 3, 2007 eller så har du bare lite kjøleveske ! lurt å fylle på før du tester andre ting
Azeton Skrevet Juli 3, 2007 Skrevet Juli 3, 2007 Bytt til en vannpumpe med metallskovler.. det har jeg gjort!
Upperhouse Skrevet Juli 3, 2007 Forfatter Skrevet Juli 3, 2007 Kjøleveska var selfølgelig det første jeg sjekka! Og vannpumpa blir byttet til metal ja! Men jeg er bekymret for at jeg har ødelagt toppen min??? bør jeg det? Det er ikke vann eller hvit eksos... men alikevell... Bør jeg være bekymret for dette??
MR.H Skrevet Juli 3, 2007 Skrevet Juli 3, 2007 Tro meg, BMW topper tåler "JULING" Så om du ikke er svært, svært uheldig, så ta det med ro mann
Upperhouse Skrevet Juli 3, 2007 Forfatter Skrevet Juli 3, 2007 Tro meg, BMW topper tåler "JULING" Så om du ikke er svært, svært uheldig, så ta det med ro mann Godt å høre! Selv hører jeg bare lyden av penger som klinger....
Ballder Skrevet Juli 3, 2007 Skrevet Juli 3, 2007 Tro meg, BMW topper tåler "JULING" Så om du ikke er svært, svært uheldig, så ta det med ro mann Godt å høre! Selv hører jeg bare lyden av penger som klinger.... Det er ventilene som lager den lyden!!
m-alpin Skrevet Juli 3, 2007 Skrevet Juli 3, 2007 er det luft i systemet går den fort opp på rødt,prøv å løsn på lufteskruen ved siden av kjøletanken når du står å sviver i en oppoverbakke!!
Dirty Skrevet Juli 3, 2007 Skrevet Juli 3, 2007 BMW Topper tåler ikke juling vis den ikke er Varm bare så det er sakt ! men er det varme i varmeapparatet da?
Upperhouse Skrevet Juli 3, 2007 Forfatter Skrevet Juli 3, 2007 Nei, tror ikke det var varme i varmeaparatet.. Hvordan det?
Dirty Skrevet Juli 3, 2007 Skrevet Juli 3, 2007 ikke varme = gåen topp, lite vann, termostaten åpner ikke , eller at vanne ikke sikrulerer! det jeg kom på i farta!
Energetic Skrevet Juli 3, 2007 Skrevet Juli 3, 2007 Så utrolig mye rart og feilaktig dere skriver 1. Vet at du ska holde motoren igang hvis den er varm, slik at den får kjølt seg ned. Er nåla på rødt eller lampa lyser skal motoren slås av fortest mulig. Ellers blir den bare varmere og varmere. 2. Bytt til en vannpumpe med metallskovler.. det har jeg gjort! Feil! 3. og siste utgave av vannpumpe til M50/M52 har kompositt skovel. 3. er det luft i systemet går den fort opp på rødt,prøv å løsn på lufteskruen ved siden av kjøletanken når du står å sviver i en oppoverbakke!! Makan til tullball! M50/M52 skal luftes akkurat slik det står beskrevet i BMW DIS. Den skal stå helt flatt og motoren skal være avslått.
-Roger- Skrevet Juli 3, 2007 Skrevet Juli 3, 2007 Jeg har litt større problemer på 318 min... Den går seg varm selv om jeg har sjekket vannpumpen, tatt ut termostaten og byttet viskosekobling! Når jeg fyller på vann står temperaturen en liten stund til jeg åpner lufteskruen og da er det høyt trykk og temperaturen stiger! Det er vel sikkert toppakningen Hvis noen tror det er noe annet eller kan bekrefte at det er toppakningen må de gi en lyd....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå