Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er ny på dette forumet da jeg skal gå til innkjøp av en e90 320D. Har planer om litt styling og tuning. I den forbindelse lurte jeg på om et effektanlegg vil ha noen innvirkning på resultat av tuning som på bensin motorer? Eller vil dette bare være til å se og høres bedre ut?

Håper noen kan svare på dette :)

mvh

Andybandy

Skrevet

Har hatt E36 325tds med effektanlegg og synes det var gromlyd av den :)

Det hjelper ikke å bare bytte eksosanlegget, men tenker du på seriøst å tune bilen så kan jeg opplyse om at 325tds'n var "justert" litt og jeg kan ikke si at eksosanlegget gjorde noe spesielt fra eller til. Når jeg så dimmensjonen på orginal anlegget til min 530d så la jeg også fra meg alle planer om eksos forandringer. Det så temmelig godt dimmensjonert ut. Se under bilen hvordan det ser ut og bytt eventuelt bakpotta for bedre lyd, om du da ikke har seriøse planer om å bruke mye penger for å få alt optimalt.

Skrevet

vil tro du får økt effekt ca i samme grad som bensin jeg (uten å ha for mye peiling på dette)..

man får jo ikke store effekten uansett på å bare skifte eksos

Skrevet

Ved å bytte til Race Katalysator og 3" bakover så hadde du fått en del Hk(ved mapping), men med så ny bil som har Garanti på motor, så hadde jeg ikke gjort store synlige inngrep.

Hør med BMW forhandler eller Importør hva dem Godtar ang eksos trim.

Du får jo ca 200hk og 400nm+ med en Tuning/Chip boks, mener det burde holde? eller så må du bytte til 330d Dyser og Intercooler, da kan du hente enda litt mere HK.

Men da var det med Garanti igjen :roll:

Skrevet

Takker for svar.

Jeg tenkte kanskje at et effekt anlegg i forbindelse med tuning ville hjelpe til økt antall hester i forhold til orginalt, da det vil gi bedre flow. Men kommer nok til å gå for kun ny bakpotte for syns skyld og kanskje litt bedre lyd. Vet det er diesel, men er jo lov å håpe 8) Skal snakke med tuningselskapet om hva slags erfaringer de har ang dette. :D

Skrevet

hmm.. merka god forskjell på min når jeg fjerna bakerste katalysatoren og bytta bakpotte.. men det var potta jeg merka best.. ble gromlyd, og skikkelig plystring når jeg girer=)=) går merkbart bedre..

min har jr luftfilter i originalboksen, power boks og anna eksos.. målte 174 hk ut på hjul...

Skrevet

du har en katalysator på downpipen, den har jeg ikke rørt, har fjerna den under bilen. fikk gjort det på svendsen i trondheim.. satte et rør dit. potta er av type simons med stort utblås.. (japse stil)

kjører med den som heter diesel power, justerbar fra 1-9 og a-f. om du kjører forbi mosjøen i løpet av sommern og jeg er hjemme så er det bare å si fra så kan du få prøve bilen..

Skrevet

okey, jeg har montert et remus anlegg, kn filter i, annet program fra bb racing, men tviler for at jeg har 175 hk på hjulene, har hatt oppe å modifsert på luftinngangen å renset egr ventilen, venter nå på bypass ventil å montere i stede.

Hvor mye hk har du på motorn trur du??

Ja skal muligens forbi allerede til helgen så har vært skøy å fått sammenlignet litt :)

Karl Rune

Skrevet

men du henter ikke like mye effekt med chip som me powerboks.. men til gjengjeld er bilen mer kjørbar me chip....

Skrevet

bare ei bagatellmessig modifisering... sitter ei slags trakt i luftinntaket.. ikke i innsuget.. rett før filteret. den trakta går imot luftretninga... kapp den!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...