Gå til innhold

JonEldaR`s E34 M5, Solgt og vraket av ny eier...

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 577
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du montert toppen selv eller? evt hvem har gjort det? Kan med ganske stor sikkerhet si att dette er ventilstukelyd. Har du org eller 3,2 stremmer?? Vist du har org og har kjinna mye uten olje trykk har den garantert hoppet over noen tenner på registeret. Det skjer med org stremmer. Den er avhengig av oljetrykk. drittpattent. Første gang jeg kjinna med min 3,6 sjedde dette. Men siden jeg har turbostempler med store ventillommer stuka jeg ikke ventilene heldigvis. Ta av topp dekslet og vri motoren sånn att den står på øvre død punk og sjekk om merkinga på kammene står rett.Ikke start den mere før du har sjekka det vertfall. Lykke til videre.

Høres ut som en meget mulig årsak i mine ører også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du montert toppen selv eller? evt hvem har gjort det? Kan med ganske stor sikkerhet si att dette er ventilstukelyd. Har du org eller 3,2 stremmer?? Vist du har org og har kjinna mye uten olje trykk har den garantert hoppet over noen tenner på registeret. Det skjer med org stremmer. Den er avhengig av oljetrykk. drittpattent. Første gang jeg kjinna med min 3,6 sjedde dette. Men siden jeg har turbostempler med store ventillommer stuka jeg ikke ventilene heldigvis. Ta av topp dekslet og vri motoren sånn att den står på øvre død punk og sjekk om merkinga på kammene står rett.Ikke start den mere før du har sjekka det vertfall. Lykke til videre.

kan prøve dette, men har kjedestrammer fra 3,2L motoren ja

edit: toppen er overhalt og montert av autotrim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøken motoren din ble :)

takk for d :) bare så kjedelig å ha en strøken motor som ikke fungerer som den skal :?

Høres ut som det kommer fra toppen, om jeg skulle tippe er det en ventil som ikke har det bra ?

Høres ikke ut som lyden er der mens du kjører starteren.

Selv om den er nyoverhalt kan det jo fortsatt være en feil der, vi mennesker gjør jo feil en gang i blandt. dette vil jo være en reklamasjons sak mot de som overhalte toppen som jeg vil tro de ordner fort.

vet det, men det er litt rart at det skal være den eksakte samme lyden fortsatt :?

Har ikke fulgt med denne tråden fra dag en, mener du at det var en sånn lyd i den før også, før overhalingen altså?

var den eksakt samme lyden før ja.. og kilen som er på fremkant av veiva var knekt på grunn av at strekkboltene hadde løsnet.. slurv av de som har skrudd på den før jeg kjøpte bilen.. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan prøve dette, men har kjedestrammer fra 3,2L motoren ja

edit: toppen er overhalt og montert av autotrim.

"Tore topp" som har tatt seg av toppen din da skulle jeg tro, hører til sjeldenheten med slurv fra hans side i hveretfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke att tore topp har slurva nei. Men registret har sikert hoppa over av en eller annen grunn.

regner med at de har gjort jobben nøye ja.. får se hva som dukker opp når den blir delt igjen... blir nok en liten stund til jeg begynner igjen.. har liksom mistet litt av pågangsmotet for noen uker :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med at de har gjort jobben nøye ja.. får se hva som dukker opp når den blir delt igjen... blir nok en liten stund til jeg begynner igjen.. har liksom mistet litt av pågangsmotet for noen uker :?

Neida, det må du ikke! Kjør på :D

MMMMMMMMMMMMMMM POWER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fulgt litt med på denne tråden en stund og jeg må si at du gjør en god jobb. synd at du fortsatt har motor problemer men jeg håper du ikke mister motet forde.

som jaas her har nevnt så ville jeg sjekket om registret står rett.

ellers så håper jeg at det ordner seg med motoren til slutt så jeg får sett litt på bilen din på et treff etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fulgt litt med på denne tråden en stund og jeg må si at du gjør en god jobb. synd at du fortsatt har motor problemer men jeg håper du ikke mister motet forde.

som jaas her har nevnt så ville jeg sjekket om registret står rett.

ellers så håper jeg at det ordner seg med motoren til slutt så jeg får sett litt på bilen din på et treff etter hvert :)

Takk for d.. bilen skal bli ferdig uansett hva som skal til... er bare ikke så veldig kjekt å dele motoren igjen etter å ha kostet på den så mye :? skal nok bli en løsning, men den kommer nok ikke på veien denne sesongen som håpet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi blitt enige om at jeg skal demontere og sende motor oppover til trondheim igjen.. tar ingen sjangser :P

så får får vi se hvor stort skadeomfanget er! jaja.. får se d positive i alt, får kanskje råd til å gjør ting jeg ikke fikk med på siste budsjett :P

skal vertfall bytte clutch.. vurderer sinter clutch.. noen anbefalninger av clutch til denne bilen?

vurderer også lettet svinghjul.. lurer på om svinghjulet til 3,6L er et alternativ da dette er mye lettere enn den på 3,8.. men ser også at koed har et aluminium svinghjul som veier bare 3,63kg.. litt skeptisk da det også står at man skal ta kontakt for dette alternativet. Noen som har prøvd dette svinghjulet på 3,8?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en del som bruker 3,6 svinghjul og clutch på 3,8.

blir visst en del bedre respons.

tror det er et bedre alternativ ja, er litt usikker på alu svinghjulet på koed vertfall... lurer på sinter clutch.. men vil også ha en clutch som er brukenes til mer enn banekjøring, av/på clutch blir nok slitsomt i lengden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal selv gå for svinghjulet til koed etter hvert. men kan nok ikke si at jeg har erfaring med dette enda.

skal du gå for noe sugetrim eller noe slikt når du har motoren inn igjenn?? :)

skal vertfall forhøre meg om pris da, men så veldig omfattende blir det nok ikke :P porting av topp kanskje, er vel litt å hente på d også.. har så klart lyst på mest mulig, men har brukt så mye penger på denne bilen at jeg vet ikke hvor mye mer jeg skal bruke på trimming.. ender vel opp med å bruke mer på bare overhaling og trimming enn jeg får igjen for den en gang :P

lurer på om dette svinghjulet er svakere enn orginalt siden det er av alu og er så mye lettere.. men det er jo fristende å prøve da dette er myye lettere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...