Gå til innhold

JonEldaR`s E34 M5, Solgt og vraket av ny eier...

Share

Anbefalte innlegg

da ser det ut til at jeg har bestillingslisten klar, sender den i løpet av helga.

ser ut til at jeg skaffer alt fra koed.

* nytt luftfilter innsats K&N

* alu svinghjul 3,6kg

* orginal clutchlamell fra 3,6L

* forsterket trykkplate sachs 765

* Slavesylinder fra 3,6

ser faktisk at slavesylinder på 3,6 har slaglengde 20,64mm og 3,8 har 22,2mm ut ifra hjemmesiden til GS. Det som er rart er at schmiedmann oppgir 22,2mm på slavesylinder til 3,6. blir gal av dette #-o for å være på den sikre siden så bestiller jeg ny slavesylinder fra 3,6 da jeg uansett vil ha ny slavesylinder :P

med disse delene har jeg vel skiftet alle deler som er ulike mellom 3,6 og 3,8 til 3,6.. da må det jo bare fungere :roll:

håper på å få alle delene til påske så jeg får ferdig bilen da :)

noen som vet om noe jeg har glemt nå for å få dette til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 577
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

du må huske locktite på boltene til svinghjulet, er eneste jeg kommer på du ikke har skrevet opp.

jb racing alusvinghjul du har bestilt??

jeg monterte dette på min igår. ikke noe problem og montere.

syk vektforskjell fra org hehe.

nå gleder jeg meg bare til resten av delene til girkasse osv kommer så jeg får startet opp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må huske locktite på boltene til svinghjulet, er eneste jeg kommer på du ikke har skrevet opp.

nå gleder jeg meg bare til resten av delene til girkasse osv kommer så jeg får startet opp :D

d høres bra ut, har locktite liggende klar :wink: kjøper jb racing alu svinghjul på 3,6kg ja :D kommer til å bli bra forskjell med så mye lettere svinghjul :twisted:

åssn clutch og trykkplate bruker du i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

d høres bra ut, har locktite liggende klar :wink: kjøper jb racing alu svinghjul på 3,6kg ja :D kommer til å bli bra forskjell med så mye lettere svinghjul :twisted:

jeg har kjøpt helt standard 3.6 clutch oppsett. skal holde det til normalt bruk, og litt kjøring på bane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kjøpt helt standard 3.6 clutch oppsett. skal holde det til normalt bruk, og litt kjøring på bane.

det fungerer sikkert mer enn bra nok ja, tenkte bare jeg skulle kjøpe forsterka trykkplate med det samme når jeg uansett sku handle:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3,6 kg svinghjul? Det må bli helt syyk respons.. Synes min S38 har veldig kvikk og kjapp respons selv med standard B38 svinghjul jeg. Det oppsettet du går for nå må jeg prøve selv etterhvert! :) Legg ut film av dette når du er ferdig a! :D

er bra med respons fra før og ja, men vil ha litt kvasere likevel :twisted: skal få lagt ut en film etterhvert ja :) motoren må vel kjøres inn igjen etter overhaling så må nok ta det med ro ei stund først :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3,6 kg svinghjul? Det må bli helt syyk respons.. Synes min S38 har veldig kvikk og kjapp respons selv med standard B38 svinghjul jeg. Det oppsettet du går for nå må jeg prøve selv etterhvert! :) Legg ut film av dette når du er ferdig a! :D

er bra med respons fra før og ja, men vil ha litt kvasere likevel :twisted: skal få lagt ut en film etterhvert ja :) motoren må vel kjøres inn igjen etter overhaling så må nok ta det med ro ei stund først :P

Det er bra! Ja, husk å ta det litt pent under innkjøring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan se ut som at jeg bestiller sachs racing organisk clutchlamell istedet for orginalclutch da det står at trykkplaten og den lamellen skal kjøpes som et sett.

siden det er organisk clutch så regner jeg med at det fungerer fint til daglig bruk, litt dyrere den da men.. sendte en mail for å høre om levetid kontra orginal lamell ved dagligdags kjøring + litt bane :) var ikke noe bilde eller mer info angående dette utover at det skal holde 590nm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da ble delene bestillt på onsdagen.. håper virkelig alt kommer til påske. Da ser det ut til at bilen skal bli ferdig i løpet av påska vertfall :D

noen som vet hva den ringen nederst til høyre på bildet er til? skal vel i senter.. men er det noe jeg skal montere på?

bcwtyge67zpciupct2qb.jpg

synd å måtte dekke til dette :P

den komplette listen ble følgende:

Lettet svinghjul JB-Racing 3,66kg

Forsterket trykkplate Sachs Race 765

Clutchlamell Sachs race organisk fjæret senter (tåler 590nm sammen med 765 trykkplaten)

Slavesylinder fra 3,6L

Utløserlager orginalt

K&N innsatsfilter

KN Rensekit

Hovedlyspærer superwhite 55w

Sølvpærer til blinklys x2

bare felger og dekk som gjennstår.. har orginale 17" felgene, men har egenlig også lyst på nye felger i 18".

Noen som har gode forslag til felger? vurderer keskin kt1 10x18" og 8,5x18" men åpen for nye forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...