Gå til innhold

Focalprosjekt i min 320iT


mbrothe
 Share

Anbefalte innlegg

På tide å få laga en tråd om prosjektet nå.

Oppsettet er som følger:

Sony Gt700D hovedenhet

Resten er focal, 165K3P frontsett drevet av en FP2.150 forsterker, bak står to stk FP1.800 som skal mate en 33KX hver.

Har vært to uker på "ferie" hos Michael "Nautiluz" her på forumet, kjørte de 760 kilometerne ned dit 15. juli og kom hjem fredagen som var. Der nede gikk det hektisk for seg, og jeg merka ikke mye til min to uker lange ferie, hehe. Men det ble da resulteter :lol: Han fått ufattelig mye hjelp, og tror nok også jeg kommer hjem noget visere enn jeg var før jeg dro. Ikke minst vet han hva som skal til for å få det til som han har tenkt det. Setter stor pris på å ha vært "læregutt" hos denna karn :lol:

Men tilbake til prosjektet. Sies vel best med noen bilder:

Bare og hive seg i det å rive av dørtrekka, ingen vei tilbake

img3717nw5.jpg

Igang med å dempe døra med Dynamat, Hadde tidligere dempa døra med et par lag flytende dempemasse, men det kan ikke sammenlignes med dette. Med Dynamaten merker man forsjellen veldig godt.

img3721wl7.jpg

Ut med alt orginalt inventar i bagasjerommet

img3729ay6.jpg

Michael er dreven med håndfresen, her er ringene for montering av K3P-elementene i dørtrekka

img3733bl6.jpg

Ringenge på plass, alt klart til støping

img3749ns2.jpg

Stingerbatteriet med 50m2 jording på plass. Hele bagasjerummet også dempa med Dynamat

img3746tu4.jpg

Demping av bagasjerom og hjulbrønn. Trukket fram 6 par Audison 2,5m2 høyttalerkabel og 2 par Audison signalkabel

img3754yv0.jpg

Etter støpinga, heretter følger sparkling og "en del" runder med sandpapiret, hehe

img3774ki1.jpg

img3776qe2.jpg

Første prøvemontering :D

img3780ny6.jpg

Ikke bare blir det lyd, men vifta våknet også fra døde når jeg skifte pollenfilteret. Passa fint å gjøre det i samma slengen som jeg la opp ny jording til spillern.

img3786ti9.jpg

Alt klart til trekking

img3794ll7.jpg

img3799lr9.jpg

Ferdig trukket og prøvemontert frontsettet

img3804tk4.jpg

img3805lb7.jpg

img3806vk0.jpg

Oppsett for bagasjerommet kan gjøres på mange måter. Må nesten bare bestemme seg for en løsning å gå for den. Delefiltrene til K3P-settet tar plass innerst i bagasjerommet, dertter kommer de to monoblokkene side om side, og bakerst tokanalern som er 3 cm større.

img3816ix2.jpg

img3829pw3.jpg

Strømoppsettet på undersia av gulvet. 50m2 strøm via en 250 amp sikkring inn til fordelerblokka. Derfra 35m2 til kondensator og noen få cm 25m2 opp gjennom gulvet og opp til forsterkerne. Samme løsning for Jordinga. Egen fordelerblokk for styrestrømen

img3823qi0.jpg

img3824fe7.jpg

Flere bilder kommer senere :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanskelig å få til trekkinga av dørsidene uten å få "valker" i skinnet ?

Ser så enkelt ut når en ser en som kan det gjør det, men jeg syns alt av trekking er ganske vrient.. Kommer seg vel når en har gjort det noen ganger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere bilder.

Innsia av bagasjeluka. Har sett meg veldig lei på skrangling i den, Derfor er den foret med tre lag Dynamat og fyllt med byggskum nedover sidene der det ikke er mulig å komme til. Og jaggu var det efferktivt, fullstendig slutt på skranglingen.

img3841jx4.jpg

Skråget til kassene ferdig sveist og trekkt med fleecepladd, klart til en runde med glassfibern.

img3856ae4.jpg

soltørket basskasse :lol:

img3863hu3.jpg

img3867zt7.jpg

har lages dekslet over kassene.l

img3871az2.jpg

img3875xg1.jpg

Prøvemonering av suben

img3887fr4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er det du bruker innni kassa? for å avstive?

rundtstål.. Fint å bøye til rundt hjulbuene osv.

Har du no tips til andre måter man kan gjøre det på?

Veldig fint å få tips og ideer mens man holder på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

er vel ikke til å skyve under en stol at det har gått saaakte de siste to ukene, men det får jobben og det fine været ta skylda for. :lol:

Har iallefall fått færdig venstresia i bagasjerommet og gjort færdig alt av kabling. Til min store fortvilelse har spillern blitt syk og må nok legges inn et par ukes tid :x

Uansett, her er noen bilder:

s5009910dx2.jpg

s5009911ga0.jpg

dsc02996ni0.png

dsc02993bi0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med spilleren?

Takler ikke humper eller svinger. Samme problemet med både orginale cd'er og kopier. Blir ikke samme stasen å sitte å høre på radio når en kjører gjennom byen :lol: På lendeveien er det jo ikke noe problem, men i byen nytter det ikke å høre cd'er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...