ioctl Skrevet Juli 4, 2007 Skrevet Juli 4, 2007 Vurderer å bytte inn A4en mot en litt eldre men større(E39 touring) bil da det snart forventes familieforøkning. Har mest lyst på 528iAT men 523iAT er også aktuell. Uansett bør bilen ha plenty med ekstrautstyr, automat og km stand på under 200'. Prisen bør ligge rundt 130'-170'. Her er noen eksempler på aktuelle biler: http://finn.no/finn/car/object?finnkode=10465688 http://finn.no/finn/car/object?finnkode=10521375 http://finn.no/finn/car/object?finnkode=9996899 Hva tror dere om disse? Hva bør en se etter på E39 av disse årgangene? Noen snakker om rust, er det et utbredt problem?
Ron Jeremy Skrevet Juli 4, 2007 Skrevet Juli 4, 2007 Jeg ville absolutt anbefalt deg å gått for en facelift model, som er innenfor 6 års grensen mht rust, for dette er et problem på disse, spesielt bakluke, fuglebrettet, og dører. Ville kikket på autipower sin kjøpsguide mht E39, mye intresant lesing. Mht 528 vs 523, ville jeg definitivt gått for 523, en mer harmonisk motor, 528 er litt "sløv" syns jeg.
ioctl Skrevet Juli 4, 2007 Forfatter Skrevet Juli 4, 2007 Interessant. Kanskje 523 er veien da. Er iallfall skeptisk til 520 pre-FL med 150hk. Har prøvd en 523iA og må si den hadde klart tilfredsstillende med krefter for en såpass stor bil.
Ron Jeremy Skrevet Juli 4, 2007 Skrevet Juli 4, 2007 Interessant. Kanskje 523 er veien da. Er iallfall skeptisk til 520 pre-FL med 150hk. Har prøvd en 523iA og må si den hadde klart tilfredsstillende med krefter for en såpass stor bil. Har selv hatt E39 520ia 97 mod, og det er ikke spennende for å si det slik...
Ballder Skrevet Juli 4, 2007 Skrevet Juli 4, 2007 520 er i hvertfall ikke bilen og gå for om du skal dra henger eller ha litt last i bilen. Da må du plage motor godt over 4000 før det er i nærheten av og dra. Grei motor til sånn A-B kjøring i Danmark og andre flate plasser. Går godt på høyt turtall, men der vil du helst ikke ligge lenge av gangen. Styr unna!!
ioctl Skrevet Juli 4, 2007 Forfatter Skrevet Juli 4, 2007 520 er i hvertfall ikke bilen og gå for om du skal dra henger eller ha litt last i bilen.Da må du plage motor godt over 4000 før det er i nærheten av og dra. Grei motor til sånn A-B kjøring i Danmark og andre flate plasser. Går godt på høyt turtall, men der vil du helst ikke ligge lenge av gangen. Styr unna!! Nja, FL versjonen med 2.2 170hk er jeg ikke like skeptisk til... mener du denne også er kjip?
TJ Skrevet Juli 4, 2007 Skrevet Juli 4, 2007 Jeg har hatt begge motorene, og synes selv det er relativt "stor" forskjell på de to motorene. 2,2 literen oppleves som mye friskere og ikke minst kvikkere. Vil ikke påstå at 2 literen er kjip, for den gjør nytten sin den, selv om den absolutt ikke er noen racer. Men 2,2 literen er absolutt å anbefale i forhold.
ioctl Skrevet Juli 4, 2007 Forfatter Skrevet Juli 4, 2007 Det som er tragisk er at E39 ikke kom med X-drive. Vi bor slik til at det hadde vært _veldig_ praktisk med AWD på vinterstid så derfor må jeg også skimte litt på A6 Quattro Men den sliter jo med multilink/multiknirk og har vel problemer med kammene på den populære 2.5TDi'en. Vel, nok Audiprat
Ballder Skrevet Juli 4, 2007 Skrevet Juli 4, 2007 520 er i hvertfall ikke bilen og gå for om du skal dra henger eller ha litt last i bilen.Da må du plage motor godt over 4000 før det er i nærheten av og dra. Grei motor til sånn A-B kjøring i Danmark og andre flate plasser. Går godt på høyt turtall, men der vil du helst ikke ligge lenge av gangen. Styr unna!! Nja, FL versjonen med 2.2 170hk er jeg ikke like skeptisk til... mener du denne også er kjip? Den kjenner jeg ikke til i det hele tatt, men bør jo være noe bedre i følge tallene. Men hvor den "grønne kurve" ligger på spekteret på den motoren vet jeg ikke. Har litt med det og gjøre også. Gamle 520'n jeg har går som "fy" den... På turtall nærmer 4500 og oppover. Ække der du vil ha draget spør du meg. 523'n har vel et litt videre spekter vil jeg påstå. Så har man valget, så ville jeg ikke gått for gamle 520'n.
ioctl Skrevet Juli 4, 2007 Forfatter Skrevet Juli 4, 2007 Gamle 520'n jeg har går som "fy" den... På turtall nærmer 4500 og oppover. Ække der du vil ha draget spør du meg. Høres ut som om du trenger en dieselbil Neida, skjønner hva du mener - kjipt når det blir for spinkelt med trekkraft i bunn.
Ballder Skrevet Juli 4, 2007 Skrevet Juli 4, 2007 Hadde jeg hatt kroner nok, så ville nok bimmeren i gården hatt en grom diesel i seg ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå