Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er det mulig å chip-trimme min 2007 modell 316i modell E90 ?

jeg har ikke funnet noen leverandører som har denne på listen over motorer som kan trimmes

pris? effekt ?

Hilsen Gunnar

Skrevet

Det er desverre ikke mye man klarer å hente ut ved å bare chippe motoren. Er nok kun noen få hestekrefter du får ut av det og det er ikke verdt pengene spør du meg. Mister garanti gjør du også. Se hva Ac-Schnitzer kan tilby.

www.ac-schnitzer.no

Skrevet

Det er desverre ikke mye man klarer å hente ut ved å bare chippe motoren. Er nok kun noen få hestekrefter du får ut av det og det er ikke verdt pengene spør du meg. Mister garanti gjør du også. Se hva Ac-Schnitzer kan tilby.

www.ac-schnitzer.no

Skrevet

Grattis med pen bil!

Som sagt , Chip egner seg best for Turbo Motorer.

Hør med BMW om du kan fylle 98 okt, da det hjelper fra 95 okt.

Kjøp et Innsattsfilter /konfilterfra KN etc..

Mener jeg leste at SIMONS eller Supersprint som selger Effekt potter trengte en E90 316-318? som mal for et nytt anlegg, og da skulle kunden få det Gratis :wink:

Senkefjærer fra GS bildeler etc..

+ Lette felger, lavere dekk profil og Lette X-trem Skiver fra "Galfer".

Jeg Garanterer at du får en raskere og tøffere bil med disse modifikasjonene, men så er det jo mye annet å bruke penger på også da :wink:

Skrevet
hvor mangen hk er det orginalt og hva er slagvolumet på en 316?

1596ccm og 115hk er tallene for både E90 316i og E87 116i.

Skrevet
Grattis med pen bil!

Som sagt , Chip egner seg best for Turbo Motorer.

Hør med BMW om du kan fylle 98 okt, da det hjelper fra 95 okt.

Kjøp et Innsattsfilter /konfilterfra KN etc..

Mener jeg leste at SIMONS eller Supersprint som selger Effekt potter trengte en E90 316-318? som mal for et nytt anlegg, og da skulle kunden få det Gratis :wink:

Senkefjærer fra GS bildeler etc..

Jeg Garanterer at du får en raskere og tøffere bil med disse modifikasjonene, men så er det jo mye annet å bruke penger på også da :wink:

Får sikkert mer fartsfølelse pga mer lyd, men kan aldri tenke meg at den blir noe særlig sprekere bare ved å bytte til kn filter og eksos :)

Skrevet

Får sikkert mer fartsfølelse pga mer lyd, men kan aldri tenke meg at den blir noe særlig sprekere bare ved å bytte til kn filter og eksos :)

5 kg lettere bremser/felger pr hjul (ufjæra vekt) tilsvarer ca - 200kg vekt på bilen ved akselerasjon.

Merker det godt når man bytter fra 17" sommer til 19" på motorsvake biler.

Har hatt "Sugermotorbaru" i 3 år, så dette har jeg forska på :wink:

Skrevet

Klart du kan chippe en 316i - økningen vil ikke være det samme som på en turbo/kompressor matet bil.... Men økningen vil likevel være merkbar, blant annet pga. økningen i dreiemomentet. Vi løfter denne motoren med ca. 14hk og 20nm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...