Dirty Skrevet November 22, 2010 Skrevet November 22, 2010 En ting som er sikkert er hvertfall at prisene har lagt skyhøyt og stabilt lenge.Nå ser det heldigvis ut som at prisene begynner å falle. Et problem for de som selger M3 er at kjøperne er ofte yngre folk, og bilene begynner å bli gamle. Det betyr at det må ofte lånes mye penger for å kjøpe en slik bil og bankene vil ikke gi nedbetalingstid på lånene pga bilens alder. Dette opplevde jeg selv da jeg solgte. potensielle kjøpere trodde de kunne låne med mange år nedbetalingstid, men dessverre fikk de ikke det og månedsbeløpet ble for stort. Enda vanskeligere er det å få låne til ombygde biler. En bank er ikke særlig keen på og låne ut 350-400 000 kr for en 99 modell 320i Her er et eksempel på at disse bilene begynner å synke i verdi og jeg tror ikke dette er siste eksempelet: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=25561568 Nå er det vel heller ingen som betaler 350-400 000 kr for en ikke godkjent bil Hvor står det at bilen ikke skulle være godkjent? Så lenge bilen er godkjent som eks en m3 og du forsikrer den som en m3, så bryr ikke banken seg om den er org eller ikke. derfor jeg regnet med du tenkte på ikke gokdjente biler
-Roger- Skrevet November 22, 2010 Skrevet November 22, 2010 Så lenge bilen er godkjent som eks en m3 og du forsikrer den som en m3, så bryr ikke banken seg om den er org eller ikke. derfor jeg regnet med du tenkte på ikke gokdjente biler Er dette noe du tror eller vet? Jeg har prøvd å låne penger til en godkjent ombygd e36 m3 engang. Det var ikke sjans hos Elcon hvertfall. I deres register var dette en 320 uansett om den var ombygd eller ikke... Men kan jo hende de gjør forskjell på folk!
Dirty Skrevet November 22, 2010 Skrevet November 22, 2010 Så lenge bilen er godkjent som eks en m3 og du forsikrer den som en m3, så bryr ikke banken seg om den er org eller ikke. derfor jeg regnet med du tenkte på ikke gokdjente biler Er dette noe du tror eller vet? Jeg har prøvd å låne penger til en godkjent ombygd e36 m3 engang. Det var ikke sjans hos Elcon hvertfall. I deres register var dette en 320 uansett om den var ombygd eller ikke... Men kan jo hende de gjør forskjell på folk! Ser ikke no grunn til å fyre seg opp ? 2-3 uker siden var jeg i banken, ville kjøpe den ble e46 m3n som M3 yngve selger, fikk lån jeg, og da var det siden jeg kunne godkjenne den som en m3. noe jeg såklart måtte. ellers fikk jeg ikke lånet
-Roger- Skrevet November 22, 2010 Skrevet November 22, 2010 Så lenge bilen er godkjent som eks en m3 og du forsikrer den som en m3, så bryr ikke banken seg om den er org eller ikke. derfor jeg regnet med du tenkte på ikke gokdjente biler Er dette noe du tror eller vet? Jeg har prøvd å låne penger til en godkjent ombygd e36 m3 engang. Det var ikke sjans hos Elcon hvertfall. I deres register var dette en 320 uansett om den var ombygd eller ikke... Men kan jo hende de gjør forskjell på folk! Ser ikke no grunn til å fyre seg opp ? 2-3 uker siden var jeg i banken, ville kjøpe den ble e46 m3n som M3 yngve selger, fikk lån jeg, og da var det siden jeg kunne godkjenne den som en m3. noe jeg såklart måtte. ellers fikk jeg ikke lånet Nei, beklager hvis det ser ut som jeg fyrer meg opp... Det gjør jeg ikke Bare deler mine erfaringer, men da har vi jo helt klart hatt forskjellige erfaringer innen det samme. Og det er jo klart at det er jo opp til hver enkelt bank om de vil gi ut penger eller ikke. Uansett så blir det jo vanskeligere å få lån med tanke på nedbetalingstid ettersom bilene blir eldre. Hvor lang nedbetalingstid kunne du få? og hvilket årstall var den? Hadde du mye i egenkapital så hjelper nok det på også, men det er jo ikke alle som har..
Dirty Skrevet November 22, 2010 Skrevet November 22, 2010 quote="-Roger-"] Så lenge bilen er godkjent som eks en m3 og du forsikrer den som en m3, så bryr ikke banken seg om den er org eller ikke. derfor jeg regnet med du tenkte på ikke gokdjente biler Er dette noe du tror eller vet? Jeg har prøvd å låne penger til en godkjent ombygd e36 m3 engang. Det var ikke sjans hos Elcon hvertfall. I deres register var dette en 320 uansett om den var ombygd eller ikke... Men kan jo hende de gjør forskjell på folk! Ser ikke no grunn til å fyre seg opp ? 2-3 uker siden var jeg i banken, ville kjøpe den ble e46 m3n som M3 yngve selger, fikk lån jeg, og da var det siden jeg kunne godkjenne den som en m3. noe jeg såklart måtte. ellers fikk jeg ikke lånet Nei, beklager hvis det ser ut som jeg fyrer meg opp... Det gjør jeg ikke Bare deler mine erfaringer, men da har vi jo helt klart hatt forskjellige erfaringer innen det samme. Og det er jo klart at det er jo opp til hver enkelt bank om de vil gi ut penger eller ikke. Uansett så blir det jo vanskeligere å få lån med tanke på nedbetalingstid ettersom bilene blir eldre. Hvor lang nedbetalingstid kunne du få? og hvilket årstall var den? Hadde du mye i egenkapital så hjelper nok det på også, men det er jo ikke alle som har.. det var denne her viewtopic.php?f=40&t=168475 har mulighet til å spytte inn 150 tusen. Nedbetalingstiden var 10 år Men fant ut jeg heller tok det på huslånet. men så ble det ikke noe. fant ut jeg heller sparte pengene og brukte e36 m3n noen år
egil s Skrevet November 27, 2010 Skrevet November 27, 2010 Dersom staten fortsetter sin avgiftspolitikk så vil disse bilene holde seg høyt i pris lenge. Er import prisene som gjør at disse holder seg så godt i pris ennå. Jeg tok inn min 04 e46 M3 i slutten av 08, og de har ikke blitt billigere å importere de siste årene. I dag koster en 04 M3 ca det samme i Tyskland som det jeg betalte i 08 uten moms. Man får de ikke momsfrie lengre og prisene i Tyskland har gått ned tilsvarende momsforskjellen. De Norske avgiftene har i samme periode gått opp slik at å ta inn en topp utstyrt 04 modell kostet da ca 630.000kr fra Tyskland. Jeg la ut min til 600.000 i August, 2 ringte, en bød meg 550.000kr, han andre hørte jeg aldri noe mer fra. Jeg har bilen ennå, og vil nok ha den en stund til, har kosta på den mye og den er nå 100%. Det Norske avgiftssystemet gir bilene et årlig bruksfradrag på ca 20.000kr, men det hjelper lite når avgiftsøkningen er 30-40.000kr i året. Når jeg la ut min så var det ingen 04 modeller for salg, så jeg fant et par biler som var lik min i Tyskland med tanke på farge, utstyr og km. (ca 25.000euro) regnet ut hva disse ville koste å importere og la meg ca 20-30.000kr under dette, responsen var som beskrevet over. Siden jeg ikke behøvde å selge så trakk jeg bilen fra markedet. Jeg regnet kjapt på denne, som er lik min. http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=138935957&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=45&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&minFirstRegistrationDate=2004-01-01&maxFirstRegistrationDate=2004-12-31&maxPrice=30001&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&colors=BLACK&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&categories=SportsCar〈=de&pageNumber=1 Denne kommer seg på 590.000kr inn i Norge. (Euro =8.0kr) Skal du ha en med lav KM i tillegg, som F.eks denne. http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=137564760&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=45&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&minFirstRegistrationDate=2004-01-01&maxFirstRegistrationDate=2004-12-31&maxPrice=30001&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&colors=BLACK&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&categories=SportsCar&tabNumber=2 Så koster den 650.000kr inn i Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå