Gå til innhold

328i--325i

TB328i
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei her var det jo flere valg, hvem kjøpte du?

Evt hva er det som ikke passer over fra et 2,5 innsug. Har et på jobber ser jo ut som dette går rett på.

Brukte du 2,8 dysene eller 2,5 dyser?

Takker for svar, min drar dårlig fra 4500omr vil det bli stor forskjell?

Har du en M50B25 manifold så velger du "Do not Include an Manifold"

har du ikke Manifold kan du enten velge "Refurbished Oem Manifold" som er en brukt manifold som er shina opp eller du kan velge "New Oem Manifold" som er en splitter ny manifold men du må da ut med ca 2500,- mer.

Stemmer det da at kitet kun kommer på 100$ ca? Har nemlig 325 innsuget liggende her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TB318is Skrevet: Søn Jul 29, 2007 19:56 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

m50b25 innsug på m52b28 motor; det passa med ørsmå modding. bruker 325 dyser i og med at de gir mer bensin. null problem.

Hva mener du med ørsmå modding? Kan du forklare litt nermere hva som eksakt må gjøres? Har nemlig en m52b28 selv..

Du har en M52 b28TU. Dette er en helt annen motor med dobbel vanos osv. Innsuget er og helt ulikt iforhold til gammel M52.

Skal du ha større innsug, må du få tak i et fra M54 b30. Altså en E46 330i motor. Dette passer også rett på, da disse 2 motorene har samme topp osv. Men vet ikke om det er "fly by wire" på M54. isåfall må du beholde ditt gamle gasspjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sjekke på e46fanatics.com. Men enklest ville vært og sjekket på bildelsbasen.se. Dette er liksom NBF sin bruktbildelsbase, bare i sverige. Der vil du finne mange 330 maskiner til salgs. Er bare og ringe rundt, er sikkert noen som vil selge deg bare innsuget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Hei, låner en post her.

Jeg har en E36 328i, 95 modell om jeg ikke er helt på bærtur. Kan noen forklare meg dette som om jeg var en "idiot". Jeg er helt fersk på slike greier, men har hørt fra flere at jeg burde sette et M50b25 innsug i bilen min. Kan noen forklare dette dypt for meg, og tenk at jeg er helt nybegynner innen dette. Hvordan kan jeg få mer effekt i bilen? Hvor mye koster dette, og er det noen som utfører en slik jobb proffesjonelt?

Mvh, Bernt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da M52B28 (altså 328i) ble lansert, ble det av avgiftsmessige årsaker strupet noe effekt på motoren. Derfor ble luftinnsuget gjort smalere slik at effekten avtok. På 325 (M50) ble det ikke gjort slik. Derfor er det en veldig populær modifikasjon å montere 325 innsugene på 328. Med M50 innsug henter M52 motoren mere effekt på høyt turtall.

Her er et bilde som viser forskjellen:

1j3m50manifolddifference.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...