Gå til innhold

Politi til irritasjon!

Peoplez
 Share

Anbefalte innlegg

Det er da klart at Politiet stopper mange ung gutter som kjøre BMW.

De vil lage preventiv virkning, man tenker seg nok litt om inden man propper 200HK mere i bilen hvis man veit at de stopper seg ofte.

Politiet har da like godt råd til å kjøre BMW som alle andre, ser hvertfall ikke dette som en grund til at de ofte stopper ungutter i BMW, nok mere idiot kjøring som dette http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=54284

Og det er bra, veit f*** ikke hvad jeg hadde gjort hvis en lille snør unge med friskt førekort hadde drønt rett over gutten min på 4år.......tenk litt på det.

Der er en grunn til at Politiet opføre seg som dom gjør, og akkurat som dom faktigst også bør gjøre.

Heia for Politiet :police: siger jeg, uten dem hadde det vert rein kaos.

:D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Politiet har null myndighet til og røre bilen uten tilatelse.

Men klart at de vil nok sørge for en etterkontroll om du nekter dem en liten titt under panseret om de er nyskjerrige, men som sagt. Har ikke lov til og titte eller åpne noe som helst om du nekter dem det.

Har hatt litt med dem og gjøre for noen år siden, så jeg vet.

Enhver som vegvesenet bemyndiger til å holde teknisk kontroll, kan gjøre det, men som regel skal der være med en person fra vegvesenet for å myndigjøre kontrollen. Hvis du får beskjed om å åpne panseret, så gjør det. Det er bedre det enn å få en liten lappe der du må komme til etterkontroll.

Møter man en dum mann / kvinne i uniform, så ikke synk ned på deres nivå. Å fyre seg opp og forteller de hva jobben deres går ut på, er å drite seg selv på leggen. Uannsett hva reglene sier, så er det bilen som blir kontrolert.

Tror nok at de gutta og jentene som holder kontroller har mange gode og morsomme historier de forteller på kammerset etterpå. Hvis du som ung bmw fører blir stoppet, så tyner de deg litt for å se reaksjonen.

Skulle ønske jeg kunne vært med på en slik kontroll. Spurt om alt mulig dritt.

"Kan de ta varseltrekantet ut av bilen å se om den virker 150 meter fra bilen"?

"Hvordan er nivået på viduspylervesketanken"?

"Hvordan er dødgangen på rattet"?

osv. osv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Person nummeret ditt? Det skal du vel ikkje gi fra deg til noen som helst!?!

Eg er blitt skeptisk til alle kontrollene rundt omkring,så eg lurer på å prøve å få bilen min godkjent ombygd no istedenfor i 2011 når det er gratis(10 år i Norge). Men kor mykje koster det mon tro....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er bare sjalu på at de ikke får kjøre BMW selv i jobben..

Ikke i Norge i det minste. De har blant annet 530 D (i sivil) og en rekke andre modeller i det store utland. Her på østlandet finner vi sivile kjøretøy i form av Volvoer, Volkswagen og en og annen Mercedes. Sikkert ikke standard ytelse på de heller :wink: Dessuten har de en og annet versting motorsykkel som benyttes blant annet mellom Oslo og svenskegrensen.

Føyer meg ellers inn i rekken med de av dere som synes at Politiet egentlig gjør en svært viktig jobb. BMW er og blir en biltype som mange synes det er ekstra artig "å tyne litt ekstra ut av", både i forhold til ytelse med også i km/t - og ikke alltid på de beste veiene. Har mer enn en gang irritert meg på idioter i BMW som kjører som om de eier hele veien og vel så det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet gjør en bra jobb synes jeg, og det er viktig at dem viser seg med kontroller og viser oss sjåfører at de er tilstedet for å passe på at alt går som det skal!

Og at politiet ikke kjører BMW er bare tull, for jeg så en Politimann i BMW e39 senest for 4 uker siden, har bilde av det, så kan godt lege det ut når jeg kommer på egen pc :)

Ellers så kjører de svææært godt utstyrte volvo S80/S60 T6'er og T5'er. så onkel har det nok ikke ille bak rattet når han er ute å kjører statlig bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet har null myndighet til og røre bilen uten tilatelse.

Men klart at de vil nok sørge for en etterkontroll om du nekter dem en liten titt under panseret om de er nyskjerrige, men som sagt. Har ikke lov til og titte eller åpne noe som helst om du nekter dem det.

Har hatt litt med dem og gjøre for noen år siden, så jeg vet.

Enhver som vegvesenet bemyndiger til å holde teknisk kontroll, kan gjøre det, men som regel skal der være med en person fra vegvesenet for å myndigjøre kontrollen. Hvis du får beskjed om å åpne panseret, så gjør det. Det er bedre det enn å få en liten lappe der du må komme til etterkontroll.

Møter man en dum mann / kvinne i uniform, så ikke synk ned på deres nivå. Å fyre seg opp og forteller de hva jobben deres går ut på, er å drite seg selv på leggen. Uannsett hva reglene sier, så er det bilen som blir kontrolert.

Tror nok at de gutta og jentene som holder kontroller har mange gode og morsomme historier de forteller på kammerset etterpå. Hvis du som ung bmw fører blir stoppet, så tyner de deg litt for å se reaksjonen.

Skulle ønske jeg kunne vært med på en slik kontroll. Spurt om alt mulig dritt.

"Kan de ta varseltrekantet ut av bilen å se om den virker 150 meter fra bilen"?

"Hvordan er nivået på viduspylervesketanken"?

"Hvordan er dødgangen på rattet"?

osv. osv.....

Hisser meg sjeldent opp for og si det sånn, men hvorfor ikke kverulere litt.

Jo mer du gir inntrykk for at de ikke får innsyn i noe som helst, jo mer fyrer de seg opp.

Har smilt mer enn en gang av det.

De holder maska godt, helt til smilet kommer inni bilen.

Har man intet og frykte, så er jo grunnlaget for og varme dem opp ennå større for min del.

Nyyyter det hver gang muligheten byr seg.

Men for all del.

Har absolutt IKKE sagt at de gjør dårlig jobb og suger big time jeg.

Politiet er en myndighet vi absolutt trenger.

Og ungdom er jeg ihvertfall ikke lenger. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Person nummeret ditt? Det skal du vel ikkje gi fra deg til noen som helst!?!

Personnummeret står på førerkortet uansett, og det har du plikt å vise fram, dette kan de sikkert også bruke som sjekk for at det er ditt førerkort osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er bare sjalu på at de ikke får kjøre BMW selv i jobben..

Ikke i Norge i det minste. De har blant annet 530 D (i sivil) og en rekke andre modeller i det store utland. Her på østlandet finner vi sivile kjøretøy i form av Volvoer, Volkswagen og en og annen Mercedes. Sikkert ikke standard ytelse på de heller :wink: Dessuten har de en og annet versting motorsykkel som benyttes blant annet mellom Oslo og svenskegrensen.

Jeg har sett en mørk blå av den nyeste 5'eren i dette landet som sivilbil. Med full M-pakke utvendig, lav, sotede ruter. Det er ikke bare volvo og japansk som brukes.

En annen sak, det er ikke bare forumgjengerne her som har greie på bil og bmw. Mange i både politi og biltilsyn har nok mye mer greie på bil enn mange her har lyst til å ane. Klart, det er helt sikkert mange uten peil også. Og som andre nevner, politiet gjør bare jobben sin. At de stopper DEG for å sjekke om du kjører i en stjålet bil f.eks. må da bare være bra, det viser at de kanskje følger saken videre dersom faktisk DIN bil blir stjålet en gang. Klag ikke på at dere blir stoppet i alle tilfeller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv bekjente i Politiet som er over gjennomsnittet interessert og kompetente når det gjelder motoriserte kjøretøy.

PS: Skulle ikke forundre meg om Politiet følger med på hva som skjer her slik at de får en ide om hvor mye "rart" som gjøres med ulike biltyper i det ganske land.... MEN - så lenge man holder modifikasjonen innen lovens grenser, så skulle ikke det gjøre noe. Man må unansett ikke bli helt paranoide heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv bekjente i Politiet som er over gjennomsnittet interessert og kompetente når det gjelder motoriserte kjøretøy.

PS: Skulle ikke forundre meg om Politiet følger med på hva som skjer her slik at de får en ide om hvor mye "rart" som gjøres med ulike biltyper i det ganske land.... MEN - så lenge man holder modifikasjonen innen lovens grenser, så skulle ikke det gjøre noe. Man må unansett ikke bli helt paranoide heller.

Er man innenfor lovens grenser, så kan dem jo overhodet ikke få til noe annet enn å lage sine egne meninger og muligens skaffe deg en ufrivillig tur til kammeret med eventuell dokumentasjon på ting og tang.

Tenker da også på stereo med mer.

Mener de at det er høvelig og tro at du har kjøpt tyvgods eller stjålet det selv, så må du innom for og dokumentere det.

Som nevnt, så har jeg en slitsom fortid med dem.

Ble aldri dømt for en dritt, noe som gjorde dem enormt slitsomme over flere år.

Her gikk det på navn til slutt. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...