MrMoflag Skrevet Juli 12, 2007 Skrevet Juli 12, 2007 Greit nok med alle innleggene om hvordan man skal gå fram for å få godkjent pågående/ planlagt ombygging osv, men hva gjør man hvis man vil ha godkjent en bil som har blitt bygd om for mange år siden, av ukjent person og der delene kommer fra en ukjent bil, og man ikke kan dokumentere noe som helst?
Aroid Skrevet Juli 12, 2007 Skrevet Juli 12, 2007 Da er det fram med alle delenr og dokumenter ka som hør heime og hva som er likt f.eks 520 til 535 hva som er lik og hva som er ulik må du dokumenter og at det som er ulik har vårti bytta. til det som hør heime på E28 M535
MrMoflag Skrevet Juli 12, 2007 Forfatter Skrevet Juli 12, 2007 Har ikke turt å begynne å røre med biltilsynet ang dette, er livredd for at de skal avskilte bilen pga den har kjørt rundt i årevis uten godkjent ombygging. Går som, og er forsikret som 82 525i, men er jo egentlig en 86 m535iA. Pussig nok har dette aldri blitt oppdaget på EU og div.... Jeg har nærmest angst for å bli stoppet i teknisk kontroll, og må svare for meg til en politi-f... som tror han eier verden.... Er jo ikke min feil at bilen ikke ble godkjent når den ble bygget om. Egentlig ganske dust gjort av den gamle eieren å ikke ta seg bryet med å gjøre det skikkelig, når han først skulle ta seg bryet med å bygge om likevel (kanskje det var jeg som var dust, som kjøpte bilen i det hele tatt). Så nå i det siste har jeg spekulert meg grønn på hvordan man skal lure det til for å få bilen godkjent og omregistrert til en m535 i vognkortet.... Huff...
Hardtop Skrevet Juli 12, 2007 Skrevet Juli 12, 2007 Kan du ikke bare søke om godkjenning av en slik ombygging da? Selv fikk jeg beskjed om å vise bilen etter ombygging var utført, aldri spørsmål om forhåndsvisning.
MrMoflag Skrevet Juli 12, 2007 Forfatter Skrevet Juli 12, 2007 Jeg har nå fått høre det at man må kunne dokumentere hvliken bil (rammenr osv) delene kommer fra, som et ledd i prosessen... vet ikke hvor sant dette er da. Min bror hadde bilen før meg og prøvde da å få den godkjent, men opplevde bare å bli sendt frem og tilbake mellom biltilsynet og bmw norge, og hvor de nevnte parter bare prøvde å vri seg unna og spille dum, for å slippe å ta tak i saken.... synd at det skal være sånn forskjellsbehandling av folk, det virker som om noen får det gjort på et blunk, mens andre må streve i ukesvis for å komme gjennom med saken sin. Det må da finnes et regelverk som alle trafikkstasjoner skal forholde seg til ang slike tilfeller? Det er jo ikke akkurat uvanlig å bygge om en bil... Uanz, det er noe pga min brors erfaring at jeg ikke har gjort så mye mer med saken, og som nevnt tidligere fordi jeg er redd for at ombyggingen som er gjort for lengst, av Herr "NN", skal skape konsekvenser for meg.... Det enkleste hadde nå vært å fått tak i et originalt 535 karosseri, og putta delene over der istedet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå